بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44472
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 مهر 96 11:17 ق.ظ

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی سبب افزایش فرصت‌های شغلی می‌شود

ثلاث- پتروشیمی جم؛ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در صنایع پایین دست پتروشیمی، گفت: اشتغالزایی در صنایع پایین دست ۱۵ تا ۲۰ برابر بیشتر از اشتغالزایی در صنایع بالادست پتروشیمی است.

به گزارش ثلاث نقل از پتروشیمی جم، سیدحمید کلانتری، ظهر امروز (چهارشنبه، پنجم مهرماه) در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که این نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه و تقاضاست، گفت: تولیدکنندگان و مشتریان می‌توانند در رویدادهای نمایشگاهی شرایط بهتری برای همکاری با یکدیگر فراهم کنند.

وی افزود: با توجه به این که صنعت پلاستیک جزء صنایع پایین دست پتروشیمی است و صنعت پتروشیمی در کشور ما مزیت نسبی بالایی دارد و به دلیل ایجاد ارزش افزوده بالا توسط این صنعت باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغالزایی در صنایع پایین دست پتروشیمی را بسیار بالا دانست و ادامه داد: اشتغالزایی در صنایع پایین دست ۱۵ تا ۲۰ برابر بیشتر از اشتغالزایی در صنایع بالادست پتروشیمی است.

 کلانتری با بیان این که تنوع محصولات تولیدی در صنایع پایین دست پتروشیمی روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: معرفی محصولات ارزشمند فعالان داخلی در نمایشگاه ایران پلاست نشان دهنده این است که می توانیم روند توسعه در صنایع تکمیلی را ادامه دهیم.

وی نمایشگاه را محل بسیار مناسبی برای معرفی تولیدکنندگان دانست و اظهار کرد: باید از تولید داخلی حمایت کرد.

 معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی کشور عنوان کرد و گفت: با احساس مسئولیت همگانی و توسعه صنعت پتروشیمی به ویژه در بخش پایین دست می‌توان اشتغالزایی بالایی را در کشور ایجاد کرد.

 کلانتری یادآور شد: کشورهای همسایه مقاصد بسیار خوبی برای صادرات محصولات تولیدی صنایع پایین دست هستند.

 ایران پلاست یازدهم با شعار «بهبود فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور» و حضور  ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۲۴ شرکت خارجی برگزار می شود که نشان از رشد ۳۹ درصدی شرکت کنندگان داخلی و ۲۱ درصدی شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره گذشته دارد؛ شرکت‌هایی از بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات در این نمایشگاه حضور دارند.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از ۲ مهرماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار شد و امروز به کار خود پایان می دهد.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن