بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44508
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 13 مهر 96 2:42 ب.ظ

هشدار مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛

روغن‌زیتون پوماس دارای فرآیند نامناسب در پالایش و اسیدیته آزاد می‌باشد

ثلاث- مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به خریداران روغن‌زیتون پوماس هشدار داد که این محصول دارای فرآیند نامناسب در پالایش و اسیدیته آزاد می‌باشد.

مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به خریداران روغن‌زیتون پوماس هشدار داد که این محصول دارای فرآیند نامناسب در پالایش و اسیدیته آزاد می‌باشد. 

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اعلام کرد: بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر مقادیر زیادی روغن‌زیتون پوماس را ضبط و توقیف کردند.
مهندس حسن فخرایی افزود: با استناد به اعلام سازمان استاندارد کشور و پیگیری وزارت بهداشت و درمان در خصوص واردات روغن‌زیتون پوماس و نظر به اینکه این محصول دارای فرآیند نامناسب در پالایش و اسیدیته آزاد بیش‌ازحد استاندارد بوده به لحاظ سلامت غذایی مشکوک تشخیص داده‌شده است.
وی تصریح کرد: به لحاظ حساسیت و امنیت مواد غذایی، بازرسین بهداشت محیط کلیه مراکز توزیع و فروش را باهدف تأمین سلامت شهروندان پایش می‌نمایند که در این راستا محصولات غذایی وارداتی مورد ارزیابی کیفی قرارگرفته و رصد می‌شوند.
مهندس حسن فخرایی ضمن تقدیر از بازرسین بهداشت محیط، اضافه کرد: برنامه طرح ضربت توقیف روغن‌زیتون پوماس POMACE در سطح شهرستان بوشهر توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به همراه کارشناسان ادارات صنعت، معدن تجارت، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی شهرستان اجرا که مقدار ۳۸ لیتر محصول مذکور ضبط و توقیف شد و درمجموع از ابتدای اجرای برنامه تاکنون مقدار ۱۵۲ لیتر از محصول نامبرده از سطح عرضه در شهرستان جمع‌آوری گردیده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه عرضه مواد غذایی تابع شرایط خاص بهداشتی بوده و دراین‌ارتباط شرایط نگهداری، ترکیبات تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید، انقضا و کد شناسه نظارتی ملاک عمل قرار می‌گیرد و در صورت رؤیت مواد غذایی تقلبی با متخلفین طبق قانون ماده ۱۳ برخورد جدی به عمل خواهد آمد.
وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو می‌باشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن