بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4451
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 24 شهریور 93 12:15 ب.ظ

مراسم سالانه روز کنگان برگزار می شود

ثلاث : به منظور بحث و بررسی پیرامون انتخاب روز کنگان و تاریخ برگزاری مراسم سالانه نشتسی برگزار شد تا این مراسم نقطه عطفی در تاریخ این دیار برای حفظ فرهنگ اصیل بومی و آداب و رسوم مردم کنگان باشد.

به گزارش ثلاث ؛ به منظور بحث و بررسی پیرامون انتخاب روز و تاریخ برگزاری مراسم سالانه بزرگداشت روز کنگان نشستی با حضور آقایان خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و مختارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از مسئولین و صاحب نظران کنگانی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد تا این مراسم نقطه عطفی در تاریخ این دیار برای حفظ فرهنگ اصیل بومی و آداب و رسوم مردم کنگان باشد.

در ابتدای این نشست صمیمی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان گفت: هدف از برگزاری این همایش بزرگ سالانه رسیدن به اصل مقوله توسعه همه جانبه این شهرستان است.

احمد خاکنژاد گفت: انتخاب نام روز کنگان در وهله ی اول بر مبنای تاریخ یا نشانه های خاص اقتصادی، فرهنگی و دینی است که در مراحل بعد نیز با همکاری و مساعدت؛ تاریخی جهت برگزاری همایش سالانه انتخاب و برنامه ریزی می گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان نیز در این زمینه اظهار داشت: بزرگداشت نام کنگان بر مبنای روزی است که نماد توانمندی های این شهرستان باشد.

حسن مختارزاده گفت: در صورتی که این کار بر مبنای هم اندیشی علمی، تخصصی و زیربنایی با رویکرد شناسایی عوامل تاثیرگذار در روند توسعه همه جانبه اقتصاد، تاریخ، فرهنگ و … اجرا شود، می تواند نقش موثری در جهت رفع موانع رشد و معرفی توانمندی ها، پتانسیل اجرایی، موقعیت جغرافیایی، تاثیرگذاری موقعیت شهرستان در خصوص ارتباطات جهانی، معرفی موقعیت تاریخی کنگان از دیرباز تا کنون با معیارهای میراث فرهنگی همچون سیراف، نقش صنعت نفت و گاز، معرفی شخصیت های علمی، دینی و فرهنگی و تاثیرگذاران علوم مختلف و هزاران ناگفته های دیگر ایفا کند.

وی در ادامه از همه علاقه مندان خواست که در زمینه ارائه مطالب ارزشمند با عنوان فوق با دبیرخانه ها و کمیته هایی که متعاقباً اعلام می گردد همکاری نمایند.

اعضا شرکت کننده در این نشست نیز با ارائه نظریات پیرامون موضوع مواردی را مطرح کردند که قابل توجه بود.

  • با توجه به آغاز نام کنگان با کلمه بندر و مطرح بودن جایگاه این بندر در سطح کشور می توان بر این مورد تاکید نمود.
  • نامگذاری کنگان بر این اساس که اولین مدرسه دولتی در کنگان با نام عنصری در روز یازدهم مهرماه آغاز به کار نموده است.
  • تاریخ سیراف که در اسفند ماه است.
  • اقتصاد و مقوله حضور صنعت در کنگان
  • شاخص های دیگری نیز نظیر هفته وحدت می تواند این مقوله را در بر بگیرد.

در پایان مقرر شد که این مجموعه در نشست بعدی با جمع بندی نهایی تاریخی را برای مراسم سالانه روز کنگان مشخص کرده و برنامه های خود را عنوان کنند.
62675393031508250448.jpg
87074536512818882621.jpg
96378080864180606276.jpg
45130063078708048242.jpg
57086117596171409031.jpg
79412270002344623825.jpg
46977360486871500651.jpg
89948260762792332202.jpg

نظرات

  1. عدالت اجتماعی says:

    شنیده اید میگویند هرکس بهر کاری ساخته اند ؛ اقای خاکنژاد کسانی دور میز گرد یا مستطیل شما نشسته اند آیا به واقع فضل و دانایی دارند .
    چرا از جامعه بانوان دعوت به عمل نیامده است .
    نکند در اینجا هم تفکیک جنسیتی اعمال می شود .

  2. بهار says:

    سلام منم اولین چیزی که بعد از دیدن عکس ها به ذهنم خطور کرد این بود که چرا همه همون افراد همیشگی هستن دور میز و خانمی نیست و واقعا جای تاسف داره ومشخصه مثل بقیه کارا یک جلسه سوری و ….. والبته تشکر ثلاث

  3. همشهری says:

    با تشکر از آقای خاک نژاد به نظر می رسه که کارای خوبی داره اتفاق میفته ولی ای کاش یه فراخوان برگزار می کردین تا همه دلسوزان کنگان نطرات خودشون ارسال می کردن در ضمن ما از آقای خاک نژاد توقع داریم که دایره افراد حاضر در جلسات بزرگتر بشه . من همیشه از جلساتی که یه سری افراد حرفهای کلیشه ای و تکراری میزنن به شدت متنفرم

  4. M@tin says:

    واقعآ دست همه عزیزانی که برای پیشرفت و آبادی شهرستان کنگان و حومه تلاش میکنند درد نکنه خداقوت…بترکه چشم حسود.

  5. حمید says:

    در تاریخی که دولت شهرستان کنگان را بندر آزاد اعلام کردند، همان روز را روز بندر کنگان در تقویم سالیانه اعلام کنید، به نظر من هیچ روزی بهتر از آن روز برای نامگذاری نیست.
    در ضمن وقتی جلسه برگزار میشه، لطف کنید مردم حرف دلشون بزنند، نه اینکه یک سری افرادی که همیشه حضور دارند و همیشه حرفهای بی منطق میزنند رو وارد این نوع جلسات میکنید.

  6. همشهری+1 says:

    سلام فعالیت های اقای خاک نژاد قابل تقدیر و تشکره
    اقای خاک نژاد عزیز ما کنگانیها امیدمان بعد از خدا به شماست برای رشد کنگان ما در خدمتگزاری به شما اماده ایم

  7. همشهری+1 says:

    اگر بناست روزی به نام کنگان باشد در هفته وحدت روی این کلمه زوم شود بهتر است .در استان بوشهر در منطقه کنگان تشیع و تسنن زیادی داره که ارتباط عاطفی خوبی با هم دارند چون در این مدت جشن و سرور برپاست بهتر می توان همایش و یا جشنواره هایی در رابطه با کنگان ترتیب داد .موفق باشید اونایی که اعتراض داشتند به حضور زنان در جلسه ،در تصویر من خانم موجی را دیدم بزرگان باشند کافیه

  8. اسکندر says:

    در شهری که عمده فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به صورت «انحصاری» و به عده ای خاص محدود و مسدود می شود از خلاقیت خبری نخواهد بود …آیا در این شهر فقط همین تعداد نخبه و تحصیلکرده و صاحبفکر وجود دارد .یا اینکه راهیابی به حلقه «رندان» این شهر سیره خاصی می طلبد…آن کس است اهل بشارت که اشارت داند…

    • ثلاث says:

      کاربر گرامی اسکندر!
      هدف از انتشار این نوشته پاسخ ثلاث به گفته شما نیست.
      ولی در این شهر هر شخصی می تواند به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بپردازد اما متاسفانه ما فقط پشت صحنه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در صحنه عمل از انجام آن شانه خالی می کنیم.
      امیدوارم روزی فرا برسد که مردم کنگان از این لایه های پنهان خارج شوند و در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند و صد البته امیدواریم که آن روز حسرت روزهای گذشته را نخوریم.
      مشکل ما عدم پیگیری جدی یک موضع تا حصول نتیجه است.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن