بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44512
تعداد نظرات:۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 14 مهر 96 8:50 ب.ظ

اشتغال در جنوب استان بوشهر؛

آیا الماسی به تنهایی مسئول است؟

ثلاث- یکی از اعضای شورای اسلامی بخش چاه مبارک در فضای مجازی مطلبی را منتشر نموده و در آن اشاره شده که نماینده مردم جنوب استان بوشهر برای جذب نیروی بومی در پارس جنوبی عملکردی ضعیف داشته است که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

ثلاث – مصطفی صفایی: روز گذشته، رئیس محترم شورای اسلامی بخش چاه مبارک با انتشار متنی در فضای مجازی، مشکلات اشتغال در شهرستان عسلویه را ناشی از ضعف نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی دانست؛ از اینرو تلاش می کنیم در یادداشتی کوتاه، واقعیت های اشتغال در جنوب استان بوشهر را طی چند نکته بررسی کنیم.

۱-سکینه الماسی، جز معدود نماینده ادوار مجلس در جنوب استان بوشهر است که در کادر دفتر وی، یک نفر بصورت ویژه بعنوان نماینده ی اشتغال از جانب وی تعیین شده تا بتواند رصد دقیقی از اتفاقات حوزه ی اشتغال داشته باشد که این موضوع، خود نشان دهنده ی اهتمام به امر مهم اشتغال است.

٢- مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بارها اعلام نموده که صفر تا صد موضوع اشتغال در حیطه ی اختیارات وی( و مجموعه تحت امر وی) است و نظارت مستمری بر آن دارد؛ در واقع به نوعی از بقیه خواسته است در این موضوع ورود نکنند؛ پس باید به نقش وی در استخدام های عسلویه دقت نظر بیشتری داشته باشیم و تصمیم گیرندگان اصلی را بهتر بشناسیم.

٣- همگان می دانیم که وظیفه ی ذاتی نماینده، قانونگذاری ست و بدون شک، نماینده ای موفق تر است که در امر مهم قانونگذاری، تلاش کند تا قوانینی تصویب شود که تاثیر مثبتی بر منطقه بگذارد.

در همین راستا شاهدیم که الماسی در جریان تصویب ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه در بحث اشتغال نیروهای بومی، نمایندگان مجلس را قانع کرد که به قانون حمایت از جذب نیروهای بومی و پیمانکاران بومی رای دهند.

حال اگر در بحث اجرای قوانین، ضعف اجرا وجود دارد، نباید غیر منصفانه تلاش های نماینده را نادیده بگیریم.

۴- چندی قبل شاهد بودیم که یکی از رسانه های مرکز استان با انتشار مطلبی، هجمه ای علیه نماینده مردم راه انداخت که چرا الماسی اولویت بومی را ابتدا به عسلویه و جنوب استان داده و سپس به سایر نقاط استان؛ اینک اما در جنوب استان، رئیس شورای بخش چاه مبارک، نیز مشکلات اشتغال جنوب استان را الماسی می داند.

این تضاد در شمال و جنوب استان را چگونه حلاجی کنیم؟

جز اینکه پی ببریم، مطالبه گری از سایر دست اندرکاران را فراموش کرده ایم؟‏

نکته ی پایانی اینکه، دفتر نماینده ی مردم جنوب استان بوشهر مدعی است آمار قابل توجهی از اشتغال را در اختیار دارد که در صورت صلاحدید و نیاز می تواند در جواب منتقدان منتشر کند، اما ما به سهم خودمان در این یاداشت سعی کردیم، جانب انصاف را رعایت کنیم و آن را بنگاریم.‏

 

ضمن احترام فراوان به افرادی که در بالا نامشان ذکر شد؛ مطلب نگارش شده هیچ هدف و غرضی را دنبال نمی کند و فقط در خصوص موضوع مشخصی می باشد که در فضای مجازی منتشر شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. همشهري says:

    باسلام خدمت اقای صفایی بزرگوار که همیشه به دنبال واقعیتهاهستی درود برشما و نماینده پرتلاش جنوب

  2. جاسم ب says:

    تشکر از ثلاث که همیشه مدافع حق است. خدا را شاهد می گیرم که تا این دوره که خانم الماسی نماینده شده نه به اندازه ایشان کسی برای حل مشکلات اقدامات اساسی کرده و نه دل سوزانده. مثل همیشه مدافع حقوقمان باش خانم الماسی. به جز شما کسی به فکر اهل تسنن نیست.

  3. اردلان says:

    بی شک خانم الماسی تمام تلاشای خودشو داخل اشتغال میکنه

  4. اكبري says:

    ضمن تشکر از جناب صفایی که جور دفتر خانم الماسی رو هم کشیدند.
    توقع داشتیم دفتر خانم الماسی جواب دندان شکنی به امثال ناصر بوهندی بدهد تا زحمات نماینده ی محترم را نادیده نگیرد.
    واقعا تلاش های خانم الماسی از صد نماینده مرد هم بیشتر است.
    یکی جلوی یوسفی و بوازجونیا بگیره

  5. خورنگ says:

    سلام ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات ایشان و پرسنل تحت امر

  6. بنده خدا says:

    بله حق دارین منم اگه از نماینده ای حمایت میشدم اینجوری ازش پشتیبانی میکردم وحمایتش میکردم

  7. Jasem says:

    الماسی وقتی رای میخواست خوب شعار میداد ولی الان نیستش

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن