بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44533
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 15 مهر 96 11:50 ق.ظ

قبولی صددرصدی رشته ریاضی دبیرستان شهید بهشتی کنگان در دانشگاه های دولتی

اختصاصی ثلاث- مدیر دبیرستان پسرانه تیزهوشان شهرستان کنگان: درهر منطقه موقعیت شغلی متفاوتی وجود دارد بر این اساس نیازمند نظام جامعه هدایت تحصیلی اصولی هستیم

جواد بحرینی مدیر دبیرستان پسرانه تیزهوشان شهید بهشتی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث گفت: در سال تحصیلی گذشته(۹۴-۹۵) این آموزشگاه شاهد اولین خروجی خود بود که بحمد الله دو نفر از دانش آموزان در رشته پزشکی و تعدادی نیز در رشته های غیرپزشکی مشغول به تحصیل شدند ناگفته نماند که سال گذشته این دبیرستان در سال چهارم و پیش دانشگاهی فقط رشته تجربی داشت.

در سال (۹۵-۹۶) دانش آموزان با گذراندن سال تحصیلی در دو رشته تجربی و ریاضی فیزیک توانستند قبولی قابل ملاحظه ای نسبت به سال گذشته کسب کنند که در رشته ریاضی فیزیک شاهد قبولی صد درصدی در دانشگاه های دولتی با رتبه و رشته های خوب بودیم.

وی ادامه داد: ما در ابتدای راه قرار داریم و برای رسیدن به موفقیت جشمگیر نیازمند همکاری مجموعه آموزش و پرورش و عملی شدن تمام برنامه ها هستیم.

وی موفقیت این آموزشگاه را همدلی و همراهی دبیران و مجموعه آموزش و پرورش با این آموزشگاه بیان کرد و اظهار داشت: از نکات قوت این دبیرستان می توان به برنامه ریزی تحصیلی، امیدوار بودن به توانایی های خود، جلوگیری از اتلاف وقت، انتخاب روش مطالعه  و رشته مناسب، ارتباط منطقی و دوستانه با معلم، کنترل رفتارهای خود در کلاس و محیط مدرسه، مرور روزانه دروس ، عدم مقایسه خود با دیگران، داشتن انگیزه قوی در بین دانش آموزان اشاره کرد.

بحرینی با اشاره به اینکه مشاور جایگاه مهمی در پیشرفت تحصیلی، رشد عاطفی و اجتماعی دانش آموزان داشته است؛ افزود: با توجه به گفته های مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان و همت مضاعف کادر این آموزشگاه سعی بر این داشتیم که با ایجاد تمرکز بر اساس روابط هماهنگ میان دبیران، خانواده و مدرسه، درک و توجه به نیازهای هر خانواده با در نظر گرفتن تفاوت های فرهنگی، ایجاد و ساماندهی وضعیت تغذیه ی بوفه ها با ارزش غذایی بالا و داشتن برنامه مشخص برای چهار سال آینده دانش آموزان راه موفقیت دانش آموزان در امتحانات نهایی و کنکور سراسری را میسر کنیم.

مدیر دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی کنگان هدایت تحصیلی درست را کلید حل مشکلات اشتغال دانست وتصریح کرد: درهر منطقه موقعیت شغلی متفاوتی وجود دارد بر این اساس نیازمند نظام جامعه هدایت تحصیلی اصولی هستیم تا دانش آموز و خانواده آن با دید باز و آگاهی کافی در دوره متوسطه اول رشته مورد نیاز بازار و کار محل زندگی خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه هدایت باید تحصیلی باشد نه تحمیلی و باید دانش آموز را در انتخاب رشته به درستی راهنمایی کرد؛گفت: مهمترین مشکلی که با آن مواجه هستیم عدم آگاهی والدین در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان است؛ متاسفانه برخی ازاولیا، دانش آموز خود را به سمت رشته های پزشکی سوق می دهند و استخدام در مراکز دولتی و اداری را اولویت میدانند به همین دلیل این تفکرمسیر اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور و به خصوص در استان را مسدود کرده است.

لذا از خانواده ها درخواست داریم با دید باز فرزندان خود را به سوی تحصیل، هدایت کنند چرا که هر شغلی در جایگاه خود ارزشمند است و نیاز جامعه را برطرف میکند.

بحرینی ادامه داد: والدین نیازمند آگاهی بیشترهستند که رسانه ها و مشاورین محترم مدارس می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند و به آنها اطلاعات لازم را ارائه دهند و فرهنگ صحیح کار و اشتغال را در جامعه نهادینه کنند.

حرف اخر: مدرسه ایده آل مدرسه ای است که بستر لازم جهت رشد دانش آموزان در تمام مراحل فراهم سازد که با توجه این تعریف راه طولانی پیش رو داریم.

زینب تجمع

نظرات

  1. محمدزاده says:

    تبریک به مدیر فعال وزحمتکش دبیرستان.آرزوی موفقیت برای همه بچه های کنگان

  2. صوفی منفرد says:

    درود بر جناب بحرینی بزرگوار، کادر آموزشی دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی و تمامی دانش آموزان تلاشگر
    آرزوی توفیق روز افزون برای شما عزیزان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن