بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44654
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 مهر 96 4:20 ب.ظ

با پیگیری های فرماندار ؛

اولین رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کنگان منصوب شد

ثلاث : با پیگیری فرماندار و موافقت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر اداره میراث فرهنگی در شهرستان کنگان راه اندازی و اولین مدیر بومی این اداره معرفی شد.

ابراهیم ثابت رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کنگان شد.

فرماندار کنگان در این آیین با اشاره به اینکه دیدگاه دولت بر توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش است و شهرستان کنگان دارای زیر ساخت های گردشگری زیادی از قبیل سیراف کهن، بازار، ساحل زیبا و … است، خواستار توجه هر چه بیشتر به آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و گردشگری کنگان شد.
وی افزود : باید برای توسعه گردشگری و احیاء میراث فرهنگی شهرستان برنامه های اساسی تدوین و تهیه گردد تا در آینده شاهد حضور و رشد آمار گردشگری در این شهرستان و تاثیر آن در زندگی اقتصادی مردم باشیم.
دکتر ناصر امیر زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: شهرستان کنگان دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیاری است و در حفاظت از این آثار باید کوشید تا روز به روز بهبود یابد.
وی افزد: صنایع دستی و گردشگری یکی از ستون های میراث فرهنگی و جزء قطب گردشگری محسوب می شود و باید همه سعی و تلاش مان را برای حفظ آنها بکار گیریم.
دکتر امیر زاده خواستار اهتمام بیشتر در جهت محافظت از بناهای تاریخی این شهرستان و ممانعت از ساخت و سازهای بدون مجوز در حریم میراث فرهنگی سیراف شد.

در ادامه ابراهیم ثابت از برنامه های خود برای توسعه گردشگری شهرستان کنگان مطالبی را ارائه کرد 
گفتنی است شهرستان کنگان با داشتن آثار تاریخی و گردشگری زیادی از قبیل: قلعه شیخ نصوری، مسجد جامع، بازار، آرامگاه سیبویه، چاه های سنگی دره لیر و … یکی از شهرستان های پر جاذبه و گردشگری در استان بوشهر به شمار می آید.
شایان ذکر است با پیگیری فرماندار و موافقت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر اداره میراث فرهنگی در شهرستان کنگان راه اندازی و اولین مدیر بومی این اداره معرفی شد.
ابراهیم ثابت از فرهنگیان شهرستان کنگان است که تا پیش از این در کسوت معلمی مشغول به فعالیت بوده است.

 محمد علی قنبری

نظرات

  1. خورنگ says:

    سلام تبریک به اقای ثابت پرتوان باعث افتخار هستید

    • ابراهیم ثابت says:

      سلام
      ممنونم جناب خورنگ
      ان شاالله خدابه من واداره ام این توان را بدهد که خدمتگزاری درخور شما عزیزان باشیم

  2. معتمدی says:

    خدا قوت به معاون سیاسی فرماندار جناب آقای خاک نژاد عزیز ، مرد دلسوز کنگان

  3. نظری says:

    سلام آقای ثابت . عرض ادب و خسته نباشد
    من فارغ التحصیل رشته توریسم هستم چرا میراث فرهنگی هیچوقت استخدامی نمیزنه و نیرو بخواد واقعا آدم افسردگی میگیره که این همه درس بخونه ولی بعد سرخورده بشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن