بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44751
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 26 مهر 96 11:52 ب.ظ

به مناسبت هفته استاندارد:

استانداردها، شهرها را هوشمند تر می کنند

اختصاصی ثلاث- رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان: در حوزه صادرات و واردات شهرستان های جنوبی استان بوشهر بیش از ۲۷۰۹ اظهارنامه صدور گواهی انطباق کالا با استاندارد صادر گردید.

به گزارش ثلاث؛ رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال شعار” استانداردها، شهرها را هوشمند تر می کنند” توسط یک ایرانی به مناسبت روز جهانی طراحی و تنظیم شده و در سراسر جهان بین اداره های استاندارد متشر گردیده که مایه افتخار و مباهات ما ایرانی ها می باشد.

 مصطفی رامشی به مولفه های هوشمند سازی شهرها با توجه به شعار امسال اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند،روش زندگی هوشمند، مدیریت اداری هوشمند و حائز اهمیت ترین مولفه، شهروند هوشمند می باشد.

وی به تشریح عملکرد یکساله اداره استاندارد پرداخت و اظهار داشت: در حوزه صادرات و واردات شهرستان های جنوبی استان بوشهر بیش از ۲۷۰۹ اظهارنامه صدور گواهی انطباق کالا با استاندارد صادر گردید که  سهم شهرستان کنگان ۲۵۹ فقره  اظهار نامه بوده است.
رامشی کارمزد خدمات اداره استاندارد را یک میلیارد و صد و چهل میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت : مهرماه سال گذشته تا شهریور سال جاری، تعداد ۴۷۶ نمونه کالا جهت آزمون و مطابقت با استاندارد های ملی به آزمایشگاه ارسال گردید و ۱۲۶ مورد بازرسی و نمونه برداری از فراورده های نفتی و گازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان های جنوبی استان بوشهر ۵۲ واحد تولیدی وجود دارد که ۱۴۰ بازرسی توسط کارشناسان اداره استاندارد انجام شده است و ۱۶۰ محصول از این واحد ها جهت آزمون انطباق به آزمایشگاه فرستاده شده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان به ۲۶ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته ۷ پروانه  کاربرد علامت استاندارد، ۳ پروانه تشویقی برای واحد های تولیدی، ۱۶ پروانه تعیین معیار مصرف انرژی صادر گردید که فقط ۱ پروانه  کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی ابطال شد.  

وی در خصوص بازرسی نشان استاندارد روی فلزات گرانبها گفت: فلزات گرانبها از جمله طلا باید نشان استاندارد و کد شناسایی داشته باشد.

رامشی  به سامانه پیامکی اداره استاندارد اشاره کرد و گفت:  شهروندان  می توانند  ده رقم زیر نشان استاندارد را به سامانه  پیامکی رایگان ۱۰۰۰۱۵۱۷  ارسال کنند و از معتبر بودن کالا آگاه شوند.  

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن