بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44772
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 مهر 96 8:47 ب.ظ

کسب سهمیه آسیایی دور از انتظار نیست

پارس جنوبی جم تیم بدون رقیب، تیم بدون شکست/ یک سوم بازی ها با موفقیت گذشت

ثلاث- تیم فوتبال پارس جنوبی جم با وجود گذشت ۱۰ هفته از رقابت های لیگ برتر و مصاف با تیم های قدرتمندی مانند استقلال، سپاهان، تراکتور و ذوب آهن که عمدتا در زمین حریف بوده، در صدر جدول قرار دارد و هنوز هیچ شکستی را متحمل نشده است.

 

ثلاث- مصطفی صفایی: تیم فوتبال پارس جنوبی جم، امشب از هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف ذوب آهنی رفت که از امتیاز میزبانی و سرمربی سرشناس و پر افتخاری بنام امیر قلعه نوعی بهره می برد.

پارسی ها با هدایت مهدی تارتار، بازی را هوشمندانه شروع کردند. در اواخر نیمه اول( دقیقه ۴۱)، روی یک حرکت تاکتیکی و ترکیبی با شوت زیبا و از راه دور مهدی زبیدی به گل اول رسیدند.

بعد از این گل، ذوب آهن فشار زیادی را روی دروازه پارسی ها وارد آورد ولی هر بار مدافعان و کل بازیکنان پارس، حملات تیم رقیب را دفع می کردند.

نانگ، مهاجم پارسی ها در نیمه دوم این دیدار، تقریبا هیچ تاثیر مثبتی بر جریان بازی یا پرس کردن مدافعان حریف نداشت. قلعه نوعی سرمربی ذوب آهن با علم به این موضوع که نانگ در نیمه دوم این مسابقه نتوانسته بود بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و تاثیرگذار باشد، دست به تعویض های تهاجمی زد و هر سه تعویض خود را تا دقیقه ۷۷ انجام داد. قلعه نوعی تا حدودی خیالش از بابت فاز حمله ای پارس جنوبی جم راحت بود زیرا تیم مهمان در نیمه دوم در فاز حمله کم رمق شده بود.

ذوب آهن فشار مضاعف خود را در حدود ۲۰ – ۲۵ دقیقه پایانی بر دروازه پارس جم افزایش داد و حتی چند موقعیت خوب را نیز ایجاد کرد.

در این زمان که به نظر می رسید هرلحظه امکان فروپاشی دروازه تیم مهمان وجود دارد، سرمربی پارسی ها در دقیقه ۷۳ ، ارسلان مطهری را جایگزین نانگ کرد تا دوندگی، جنگندگی و سرزنی تیم خود را در خط حمله بالا ببرد.

تارتار در ادامه تعویض های به موقع و منطقی، مهره کارساز خود یعنی امید سینگ را در دقیقه ۸۱ به جای مجید علیاری وارد میدان کرد.

با حضور امید سینگ در پشت سر ارسلان مطهری، خون تازه ای به رگ های تیم پارس جنوبی جم تزریق شد. این بازیکن به خوبی توپ هایی که توسط ذوبی ها لو میرفت یا قطع می شد را با تکنیک و سرعت بالای خود حمل میکرد و به سمت دروازه حریف منتقل می کرد.

۷ دقیقه پس از حضور سینگ در زمین، این بازیکن با یک حرکت بسیار زیبای انفرادی پس از جا گذاشتن مدافع حریف و یک شوت دقیق، دروازه رشید مضاهری را باز کرد تا پارس جنوبی جم را با دو گل از حریفش جلو بیندازد.

در حالی که ذوب آهن چیزی برای از دست دادن نداشت، از چپ و راست حملات کم خطری را روی دروازه پارسی ها که روحیه بالایی داشتند تدارک می دیدند.

در دقیقه ۹۲ روی بی احتیاطی مدافع ذوب آهن، خطای پنالتی به نفع پارسی ها اعلام شد.

امید سینگ پشت این ضربه ایستاد. وی که فرصت داشت، بازی طلایی و تاثیرگذار خود را با گل دوم کامل کند، موفق به این کار نشد و ضربه خود را را جایی زد که مظاهری دروازبان حریف با واکنش دیدنی خود، آن را دفع کرد که البته توپ برگشتی را حسین پور امینی در میان تعلل مدافعان حریف( در دقیقه ۹۲) به گل تبدیل کرد تا این دیدار با شکست دور از انتظار ذوب آهن با قلعه نوعی، سرمربی پرافتخارش رقم بخورد.

پارسی ها همراه با هوادارانشان امشب ششمین برد خود را در لیگ برتر جشن گرفتند.

این دهمین بازی پارس جنوبی جم در لیگ امسال است. پارسی ها در ۱۰ بازی گذشته هنوز هیچ شکستی را تجربه نکردند و از این حیث در لیگ امسال بی رقیب هستند.

پارسی ها علاوه بر این موضوع، دارای بهترین خط حمله لیگ امسال تا امشب به حساب می آیند.

خط حمله پارس جنوبی جم تا پایان هفته دهم، ۱۹ گل را به ثمر رسانده است. تنها تیمی که می تواند تعداد گل زده خود را تا پایان هفته دهم از پارسی ها بیشتر کند، پرسپولیس است که هم اکنون با ۲ بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها با ۱۶ گل زده و ۱۷ امتیاز، پس از پارس جنوبی جم و پیکان در رده سوم جدول قرار دارد.

پارس جنوبی جم هم اکنون در لیگ امسال، یک سوم از کل بازی ها( یعنی ۱۰ بازی) را انجام داده است.

تارتار سرمربی این تیم در بازی های گذشته نشان داده که عامل اول و اصلی این موفقیت است که دلایل آن نیز قابل بررسی و تحلیل است، اما هدف نگارش این مطلب نیست.

در کنار سرمربی پرتلاش، به روز و دلسوز پارسی ها، عوامل دیگری مانند تماشاگر، حمایت منطقه ویژه پارس، نماینده مردم جنوب استان و سایر مسئولین محلی و استانی نیز تاثیرگذار بوده اند. همه این عوامل به همراه همت و تلاش بازیکنان، باعث رقم خوردن نتایج اخیر و افتخار آفرینی پارسی ها برای استان بوشهر شده است.

به نظر می رسد این تیم برای کسب سهمیه آسیایی باید تلاشش را همچنان افزایش دهد تا این موفقیت تاریخی نیز برای نخستین بار نسیب فوتبال استان بوشهر شود.

هرچند سهمیه های عجیبی مانند ” سهمیه سرباز” ( که به قول مجید جلالی، متعلق به زمان جنگ است) در لیگ حرفه ای جایی ندارد و باعث می شود شرایط کسب سهمیه آسیایی برای تیم های که این سهمیه را ندارند خیلی سخت شود، ولی پارس جنوبی جم با اندکی تقویت در نیم فصل، می تواند به سهمیه آسیا نیز بیندیشد؛ به هر حال مصدومیت ها و محرومیت های طولانی مدت، یک بدشانسی بزرگ است که می تواند در هر دوره یقه برخی تیم ها را به سختی بگیرد و آن تیم را به بدترین شرایط سوق دهد و لذا یک نیمکت قوی با ذخیره های خوب می تواند این امنیت را برای تیم های مدعی ایجاد کند.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن