بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 448
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 9 خرداد 93 5:14 ب.ظ

خطیب جمعه کنگان/

فلسفه وجودی مسئولان خدمت به مردم است

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی گفت: بعثت یک انقلاب معنوی و سیاسی بود و پیامبر با از بین بردن رسوم و باورهای غلط جاهلی ، معنویت و ارزشها و پاکیها را بر جامعه حاکم کرد.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه کنگان با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد به برکات بعثت خاتم المرسلین حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: بعثت یک انقلاب معنوی و سیاسی بود و پیامبر با از بین بردن رسوم و باورهای غلط جاهلی ، معنویت و ارزشها و پاکیها را بر جامعه حاکم کرد.

وی دعوت به سمت بندگی برای پیمودن مسیر بندگی و عبودیت ، دعوت جامعه به عدالت اجتماعی به عنوان هدف بعثت در عرصه حیات اجتماعی به تعبیر رهبری و یاوری محرومان و حل مشکلات آنها را از دیگر برکات بعثت نبی مکرم اسلام ذکر و خطاب به مسئولین گفت:فلسفه وجودی مسئولین خدمت به مردم است و مسئولین باید با تاسی به سیره پیامبر اعظم و اهلبیت مکرم ایشان همواره حلال مشکلات مردم بویژه کسانی باشند که حتی قدرت و توان بیان مشکلات و نیازهای خود را ندارند.

وی افزود:به نص صریح روایات حل مشکل مردم برتر از دو ماه اعتکاف است.

خطیب جمعه در فراز دیگر به بیانات رهبری معظم انقلاب  در روز عید مبعث اشاره و عنوان نمود:رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود ، اندیشه و تفکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلام و اتحاد و پرهیز از اختلافات عقیدتی و طایفه ای را مهمترین نیاز دنیای اسلام برشمردند.

وی با تبریک حلول ماه شعبان المعظم و برکات و اعمال این ماه ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم این ماه ، به بیان جایگاه امام حسین ، امام سجاد و حضرت عباس صلوات الله علیهم اجمعین پرداخت و با تبریک روز پاسدار ، جانباز و آزاده گفت:پاسداران ، جانبازان و آزادگان اسناد شرف و عزت میهن اسلامی اند.

محمودی در فراز دیگر با تسلیت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام امت  و تقدیر از دست اندرکاران امر اعزام عاشقان امام به حرم ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:رمز محبوبیت امام خمینی (ره) ایمان ، اخلاص ، عمل صالح و مردم داری امام (ره) بود.

خطیب جمعه ضمن تبریک انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای توسط خبرگان رهبری بعنوان خلف صالح امام و سکان دار کشتی انقلاب گفت: امروز تاریخ نمی تواند عظمت وجود پر خیر و برکت رهبر انقلاب را بیان کند و تاریخ در آینده زوایای مختلف و ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ را منعکس می کند.

وی افزود:در عظمت ایشان همین بس که در کوران حوادث و توطئه های شوم دشمنان داخلی و خارجی توانست با مدیریت راهبردی و اصولی و حکیمانه ، کشتی انقلاب را در برابر طوفان حوادث بسلامت پیش ببرد.

محمودی در پایان با گرامیداشت حماسه خونین ۱۵ خرداد و شهدای این روز گفت:۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و ولایتمداری و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن