بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44806
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 30 مهر 96 11:33 ق.ظ

در استقبال پرشور مردم؛

پایان « پروتز » کنگانی ها در شیراز

گروه تئاتر “چهارصندوق کنگان”با شش اجرا در شیراز به کار خود خاتمه داد و نمایش «پروتز» به نویسندگی و کارگردانی رضا مختارزاده را در سالن آمفی تئاتر استاد سپاسدار شیراز به مدت یک هفته به صحنه برد.

گروه تئاتر “چهارصندوق کنگان”با شش اجرا در شیراز به کار خود خاتمه داد و نمایش «پروتز» به نویسندگی و کارگردانی رضا مختارزاده را در سالن آمفی تئاتر استاد سپاسدار شیراز به روی صحنه برد.

بازیگران : علیرضا بهرامی – مهسا ضرغام دوست – المیرا ناصری – محمد بازدار – علیرضا باقری – زهرا احمدی – فرنگیس احمد شمس – زهرا اسماعیلی – سحر حق شناس

 

نمایش «پروتز» با نگاهی متفاوت نسبت به وقایع و معضلات روز  و تاثیرات اجتماعی آن بر روی نسل جوان به روش طنز روی صحنه رفت.
این نمایش به با شش اجرا در سه شب مورد استقبال هنردوستان، علاقه مندان، اساتید و هنرمندان تئاتر قرار گرفت. 

کارگردان نمایش پروتز در گفتگو با خبرنگار ثلاث ابراز داشت : مجوز گروه چهارصندوق به نحوی است که بایستی اجراهای دیگری هم به جز حضور در جشنواره ها داشته باشیم 
رضا مختارزاده با بیان اینکه برای یکی از اجراهای گروه تصمیم بر این شد که از استان خارج شویم؛ افزود: با رایزنی با استان فارس و بازبینی فیلم اجرای گروه چهارصندوق؛ نمایش پروتز به مدت سه شب در شهر شیراز روی صحنه رفت

وی گفت: به دلیل محدودیت زمانی و درگیر بودن بازیگران ما و با توجه به بعد فاصله و همچنین فعالیت گروه های مختلف هنری در شهر شیراز این شهر بهترین گزینه برای اجرا بود.

مختارزاده گفت: همچنین با توجه به زمان اندک برای تبلیغات، استقبال بسیار خوبی از نمایش پروتز صورت گرفت و در تمامی سانس های اجرا تقریباً پلاتو تکمیل بود؛ حتی اساتید حوزه هنری استان فارسنیز  از این کار دیدن کردند و مورد توجه آنها قرار گرفت.

این کارگردان گفت: جا دارد از رئیس شورای شهر آقای نادر احمدی، خانم فاطمه دریانورد و آقای نادری از پتروشیمی مهر به دلیل حمایت از این گروه برای اجرا در شهر شیراز تشکر ویژه ای داشته باشم؛ ولی به دلیل هزینه بر بودن اجرا در شهرهای دیگر این کار برای ما مقدور نیست و مستلزم داشتن اسپانسر است که متاسفانه در حوزه ی هنر حمایت چندانی از سوی بخش خصوصی در شهرستان صورت نمیگیرد.

وی گفت: متن بومی و طنز جدیدی را برای سه ماهه پایانی سال در نظر داریم که در مراحل ابتدایی کار است و امیدواریم کار جدید تا پایان سال روی صحنه برود.

وی اظهار داشت : از گروه ثلاث بابت همکاری همیشگی و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه نمایش تقدیر می کنم و امیدوارم حمایت های اینچنینی از مجموعه های هنری هم از سوی رسانه ها و هم از سوی مسئولین و بخش خصوصی ادامه داشته باشد.


زووم : حضور پیشکسوتان حوزه تئاتر استان فارس همچون رحیم هودی ، علی نقی رزاقی و مجید شناور باعث قوت قلب و انگیزه هر چه بیشتر بازیگران و عوامل گروه چهارصندوق شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن ابراز خرسندی و رضایت از اجرای تئاتر پروتز گفت: من از زمان دانشجویی به متن های فانتزی که مشکلات روز جامعه رو با طنزی تلخ بیان میکنند علاقه داشتم و قلباٌ دوست داشتم این نمایش در نوبت های بیشتری به صحنه می رفت.

مهدی رنجبر افزود: این سبک کارها در استان بوشهر از جایگاه بالایی برخوردار است و با توجه به شناختی که نسبت به کارگردان های بوشهری دارم؛ این سبک کارها را به خوبی اجرا می کنند .
وی افزود: این نوع اجراها باعث لذت بیشتر مخاطب از تماشای کار شده و از معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در قالب طنز آگاه می شود.
وی گفت: به شخصه از تماشای این تئاتر لذت بردم و از گروه چهار صندوق تشکر می کنم.

مهدی رنجبر با اشاره به تعامل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروههای تئاتر ابراز داشت: در همین جا در حضور سایت زوم که یک رسانه عمومی است اعلام میکنم که آماده همکاری و تعامل با تمامی استانهای کشور بویژه استان های همجوار هستیم. 

مجید شناور که از بزرگان و پیشکسوتان حوزه تئاتر استان فارس است نیز در خصوص اجرای تئاتر پروتز گفت: کاری که از بندر کنگان اجرا شد، خوش ساخت و خوش ریتم بود؛ در نمایش پروتز بشکلی فانتزی به مرگ نگاه شده بود.
وی افزود: با اینکه مرگ دارای تم تلخ می‌باشد و با اندوه همراه است ، اما در این اجرا حضور شخصیت مرده به شکل فانتزی و طنز قابل توجه بود. 

این پیشکسوت تئاتر گفت: نسل امروز دچار معضلاتی همچون پروتز ، جراحی پلاستیک، مد لباس ، مدل ماشین و ارث و میراث شده که این موضوعات در حال حاضر به اپیدمی تبدیل و همه ما خواه یا ناخواه به نوعی با آنها درگیر هستیم.
وی در ادامه افزود : همین معضلات باعث شده با وجود اینکه پدر خانواده فوت کرده اما در خانواده هیچ اندوهی حاکم نباشد و همه به دنبال ظواهر و تجملات دنیوی خود هستند؛ بدین ترتیب آسیب‌های اجتماعی شکل میگیرند .
مجید شناور در پایان ضمن ابراز خرسندی از این اجرا به گروه چهارصندوق گفت: تئاتر از ریتم بالایی برخوردار بود و این خواسته کارگردان بوده اما ریتم به شکلی قابل پذیرش است که به دیالوگها آسیبی نرساند یا اینکه نوع دیالوگها را با توجه به ریتم تئاتر انتخاب و تنظیم کنند. به هر حال فقط میتوانم بگویم که از دیدن این تئاتر لذت بردم و آرزوی موفقیت و پیروزی برای دوستان کنگانی دارم.

رحیم هودی که یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان فارس است در وصف نمایش پروتز چنین گفت: از اجرای پروتز لذت بردم و خیلی خوشحالم که چنین گروه قوی و همدلی در شهر شیراز اجرا داشتند و حیف که امشب آخرین شب اجرای پروتز است.
وی افزود: انتظار می‌رفت که گروه اجراهای بیشتری داشته باشد و حداقل در شهرهای دیگر استان فارس هم به روی صحنه بروند.

رحیم هودی در مورد نقاط قوت تئاتر گفت: بازیگری تئاتر بسیار قوی و در خور توجه بود . هر چند که سبک اجرا فانتزی بود اما مخاطب را جهت پذیرفتن تئاتر قانع میکرد ، به شکلی که یک بازیگر « رضا بهرامی » بدون هیچ گریمی و تغییری در ظاهر نقش پدر فوت شده و نقش برادر خود «عموی خانواده » را در یک صحنه اجرا کرد و من به عنوان مخاطب باور کردم.
یکی دیگر از نقاط قوت این تئاتر افزایش اطلاعات مخاطبان، کارگردانان و نویسندگان این حوزه است که بنده را نیز مجبور به مطالعه بیشتر می‌کند.

عکس : مهدی احمدی

 

نظرات

  1. محمد احمدی says:

    واقعا جای تاسف داره خجالت داره جمع کنید این بد حجابیا رو .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن