بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44832
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 30 مهر 96 9:10 ق.ظ

پتروشیمی جم سومین شرکت برتردر مدیریت منابع انسانی

ثلاث- مدیریت منابع انسانی شرکت پتروشیمی جم پس از ارزیابی توسط ارزیابان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در اولین جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰مدیریت منابع انسانی به عنوان سومین شرکت برتر برگزیده شد.

به گزارش ثلاث نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم، دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی، ۲۵ و ۲۶ مهرماه امسال با معرفی شرکت پتروشیمی جم و ۲۰ شرکت دیگر ایرانی به عنوان سرآمدان مدیریت منابع انسانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزارشد.
بر اساس این گزارش مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت پتروشیمی جم پس از ارزیابی توسط ارزیابان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در اولین جایزه استاندارد  ۳۴۰۰۰مدیریت منابع انسانی به عنوان سومین شرکت برگزیده در بین ۱۵۷ شرکت ایرانی حائز نشان بلورین c4 شد.
در این مراسم سید امیر مصدق رئیس واحد برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی شرکت پتروشیمی جم در مورد فرآیند مدیریت عملکردکارکنان در این شرکت به ایراد سخنرانی پرداخت و مورد توجه شرکت کنندگان و اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران قرار گرفت.
 دکتر آرین قلی‌پور، دبیر علمی کنفرانس مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران، اظهار کرد: امروز در کشور مدیریت منابع انسانی یکی از دغدغه های مدیران ارشد سازمان‌ها است و برای مدیریت موثر منابع انسانی انوع روش‌ها به کار گرفته می‌شود تا بهره‌وری منابع انسانی ارتقا یابد.
وی افزود: کوچک‌سازی، بازآرایی و مهندسی ساختار سازمانی، مهندسی مجدد فرآیندها، مدیریت دانش، برنامه‌های مشارکت کارکنان، برنامه‌های ارتباط با مشتری، برنامه‌های تسهیم سود، آموزش، مدیریت عملکرد، فرآیند بازخور، طراحی شغل، گردش شغلی، کار تیمی، کار انعطاف پذیر، تسهیم شغل، تنوع آموزی، مانیتورینگ، حسابرسی منابع انسانی، طراحی سیستم‌های انگیزشی، تدوین شرح شغل و شرایط احراز، سیستم رشد و ارتقاء، برنامه‌های ایمنی، امنیت، بهداشت، محیط و ارگونومی همگی از تکنیک‌ها و روش‌هایی هستند که برای اثربخشی مدیریت منابع انسانی بکار می‌روند.
قلی‌پور ادامه داد: ولی یکی از نقاط ضعف سازمان‌ها در این زمینه، عدم بهره‌گیری از یک مدل یکپارچه و منسجم برای به کار بردن این تکنیک‌ها و سیستم‌هاست. مدل ۳۴۰۰۰ برای پاسخگویی به این مساله ایجاد شده است تا بتواند بطور یکپارچه و منسجم همه فرایندهای منابع انسانی را آسیب شناسی و اثر بخشی آنها را ارزیابی و سازمان‌ها را در جهت استقرار و ارتقای آنها یاری کند. بر اساس مدل ۳۴۰۰۰ می‌توان وضعیت موجود مدیریت منابع انسانی در شرکت را بررسی و پروژه‌ها و اقدامات بهبود و توسعه آنها را فراهم کرد، فرایندهای منابع انسانی را استاندارد کرد و یک فرهنگ تعالی و کمال را در سازمان ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این مدل علاوه بر فرآیندهای منابع انسانی که ۲۰ هزار امتیاز دارد، متغیرهای حوزه نتایج و نگرش‌های منابع انسانی هم وجود دارد که ۱۴ هزار امتیاز دارد و در ۵ سطح بلوغ وضعیت سازمان را ارزیابی کرده و تعالی می‌بخشد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی، سازمان‌های مطرح کشور را در پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی ارزیابی نمود و ۲۱ شرکت به عنوان سرآمدان مدیریت منابع انسانی معرفی کرد.
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن