بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44861
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 آبان 96 5:52 ب.ظ

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر:

افزایش تعداد اعزام‌های بیمارستان کنگان با اورژانس هوایی در دستور کار است

ثلاث- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: فراهم کردن شرایط افزایش تعداد اعزام‌های بیمارستان کنگان با اورژانس هوایی در دستور کار است.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دکتر عبدالرحیم دادجو در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: با توجه به حجم بسیار بالای مراجعین جنوب استان بوشهر و برخی شهرستان‌های استان فارس و هرمزگان به بیمارستان کنگان، بدون شک مجموعه پرسنل این مرکز درمانی، کار بزرگی را برای پوشش دادن به آن‌ها انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان مبنی بر اعزاماتی که از این مرکز درمانی به سمت بوشهر و شیراز انجام می‌شود، تصمیم بر نشست هم‌اندیشی برای اعزام سریع‌تر و بهتر از کنگان گرفتیم.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: در توافقی که با رییس بیمارستان کنگان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سعی شود برای اعزام سریع‌تر و راحت‌تر بیماران از اورژانس هوایی استفاده کنیم.
تجهیز بیمارستان
وی ادامه داد: در راستای کاهش اعزامات نیز قرار بر انجام تمهیداتی مؤثر شد که اگر بیمارستان کنگان نیازمند تجهیزاتی بیشتر باشد، ما آن را فراهم کنیم و در بحث بیماران سکته مغزی، تجهیزات لازم را فراهم کنیم تا دیگر نیاز به اعزام بیمار نباشد.
دکتر دادجو افزود: با توجه به اینکه متخصص مغز و اعصاب و همچنین بخش آی سی یو نیز در بیمارستان کنگان موجود است، بیمار در همین مرکز درمانی، سی‌تی‌اسکن شود، داروی لازم را دریافت کند و دیگر نیاز به اعزام وی نباشد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: برنامه ما برای اورژانس هوایی بیمارستان کنگان این است که بخشی از اعزام‌های زمینی که نیاز هست را از طریق هوایی انجام دهیم.
بیمارستان کنگان قطب درمان جنوب استان است
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در این نشست ضمن خیرمقدم به رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر و تیم همراه گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر، مراجعین شهرستان‌های جنوبی استان و همچنین بخش‌هایی از استان فارس و هرمزگان را پوشش می‌دهد.
دکتر حسن حیدری از حسن توجه دانشگاه علوم پزشکی و فوریت‌های پزشکی استان نسبت به مجموعه بیمارستان کنگان تشکر کرد و گفت: تعداد کل مراجعین ما در سال ۹۵ حدود یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بوده است.
دکتر حیدری افزود: قطعاً اورژانس هوایی می‌تواند بیماران ویژه ما را سریع‌تر و راحت‌تر اعزام کند و اعزام‌های زمینی ما را کاهش دهد.
در این بازدید، علاوه بر مدیران بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، علیرضا پور شمس معاون عملیاتی فوریت‌های پزشکی استان و مسئول اورژانس هوایی استان بوشهر، هادی صادق مسئول اورژانس کنگان نیز دکتر عبدالرحیم دادجو را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن