بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44926
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 آبان 96 3:15 ب.ظ

فرماندار کنگان

اجرای طرح توانمندسازی نیروهای بومی در پارس جنوبی

عبدالنبی یوسفی در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان با اشاره به صنعتی بودن شهرستان کنگان اظهار داشت: طبق توافق بعمل آمده با فاز ۱۲ طرح توانمندسازی نیروهای بومی بزودی اجرایی خواهد شد.

عبدالنبی یوسفی در جلسه شورای اداری شهرستان کنگان با اشاره به صنعتی بودن شهرستان کنگان اظهار داشت: طبق توافق بعمل آمده با فاز ۱۲ طرح توانمندسازی نیروهای بومی بزودی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: البته اقداماتی در این راستا توسط پالایشگاه نهم (فاز ۱۲) انجام که مقرر شد این آموزش های توانمندسازی نیروی انسانی منطقه متقن و مدون تر انجام گیرد.
رییس شورای اداری ، اشتغال نیروهای بومی را مطالبه بحق مردم دانست و بیان کرد: حضور صنعت به رغم اینکه فرصتی برای کشور است اما مشکلات و مسائلی را برای شهرستان کنگان بوجود آورده که از بین رفتن کشاورزی ، تجارت و بازرگانی و صید و صیادی در برخی شهرها و وستاها از جمله آنهاست.
یوسفی افزود: اکنون وقت آنست تا صنعت با بکارگیری و ایجاد اشتغال نیروهای بومی بویژه جوانان بخشی از دین خود را ادا کند.
فرماندار کنگان گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر نیرو در شهرستان کنگان در صنعت مشغول به کار شده اند که جز تعداد محدودی ، بقیه غیربومی اند.
مهندس عبدالنبی یوسفی در اد امه سخنان خود به جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف اشاره نمود و گفت: باید بستر را به گونه ای آماده نماییم که حضور سرمایه گذاران در شهرستان را بیشتر و پررنگ تر نماییم
وی در خصوص اشتغال در ادارات دولتی نیز اظهار داشت: اگر اداره ای می خواهد نیرویی بکار گیرد ، اشتغال نیروهای بومی و استفاده از منابع انسانی شهرستان کنگان اولویت اول آنها باشد.
فرماندار کنگان اظهار داشت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا است و نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه دلاوری های سپاه اسلام و خون پاک شهدا، روز به روز بر اقتدار خویش می افزاید  
وی افزود امنیت و آرامش تمام ملت ایران مدیون رشادت ها و ایثارگریهای سپاه اسلام است و ادامه راه شهدا مهمترین و بالاترین ارزشهاست.
رییس شورای اداری شهرستان کنگان بر لزوم تقویت نگاه و رویکرد رسانه های تاکید کرد و گفت: رسانه ها نقش موثری در توسعه شهرستان دارند و می توانند نقش عمده ای در تنویر افکار عمومی و تصمیم گیریها بر عهده داشته باشند و انتظار می رود رسانه ها عملکرد و نقاط قوت انجام شده و پروژه های مهم و اساسی را به سمع و نظر مردم برسانند.
فرماندار کنگان ضمن تاکید بر مبادله موافقتنامه ها توسط دستگاههای اجرایی اظهار داشت در صورت عدم مبادله موافقتنامه ظرف مدت تعیین شده اعتبارات مذکور جابجا خواهد شد.
امام جمعه کنگان نیز گفت: اشتغال جوانان همچنان حلقه مفقوده در شهرستان صنعتی کنگان است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: باید مدیریت جذب و بکارگیری نیرو در فازهای پالایشگاهی بویژه فازهایی که در شرف بهره برداری و راه اندازی اند بگونه ای باشد که جوانان این شهرستان عهده دار پست ها و مسئولیت ها در رده های مختلف شوند.
وی در بخش دیگر به تسلیت اربعین حسینی و تاکید بر کمک و مشارکت جدی در برگزاری مراسم اربعین ، استقبال وبدرقه زائران و کمک مادی و معنوی در این راستا ، عنوان نمود: کنگره عظیم اربعین حسینی بزرگترین اجتماع مسلمانان است.
امام جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز بویژه شهید محمد حسین فهمیده به لزوم نهادینه شدن فرهنگ جهادی بسیج در کشور اشاره و افزود: امروز شهید حججی ها و جبهه های مقاومت در سوریه و عراق و دیگر بلاد اسلامی از رویش های تفکر بسیجی است.
محمودی در پایان با گرامیداشت ۱۳ آبان و تاکید بر برگزاری باشکوه راهپیمایی این روز بیان کرد: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران است.
در این جلسه تعدادی از مدیران به ارائه گزارش پیرامون موضوعات مختلف از جمله راهکارهای اشتغال جوانان پرداختند.
مدیر فاز ۱۲ منطقه پارس ۲ کنگان نیز گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ نیرو در فاز ۱۲ (پالایشگاه نهم) مشغول به کاراند که درصد قابل توجهی از آنها بومی منطقه اند.
مهندس سید محمد مهدی هاشمی افزود: تمام فعالیت های پالایشگاه نهم با هدف تحقق شعار سال و بر مبنای تولید و اشتغال است.
وی در پایان از آغاز آموزش های HSE و بهره برداری خبر داد و بیان داشت: توانمندسازی نیروهای بومی و برنامه ریزی مناسب در این راستا می تواند در کوتاه ترین زمان منجر به بکارگیری آنها در صنعت شود.
در این جلسه همچنین روسای ورزش و جوانان – استاندارد مسائل و مطالبی در ارتباط با حوزه مسئولیت و فعالیت خودشان مطرح کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اجرا، مصوب گردید.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ابو حامد says:

    یکی از مشکلات جامعه ما معنی کردن کلمه ها است
    کلمه بومی از این کلمه ها است، بیشتر نیروهای جذب شده بومی هستند اما بومیهایی که صنعت هیچ آسیبی به اقتصاد آنها نزده است بله صنعت به اقتصاد آنها کمک کرده است چون نزدیک وهمسایه دیوار به دیوار صنعت نیستند ومی توانند محصولات و تولیدات خود را به بازار گسترده پارس جنوبی عرضه کنند
    ولی این ساکنین کنگان عسلویه جم و روستاهای آنها قدرت نفوذ به این صنعت ندارند و عواملی بومی دور نشین حتی مانع نشستن این صاحبخانه ها بر سفر خانه پدری هستند
    به خدا قسم مشکل غیر بومی نیست مشکل همین بومیهای دور نشین هستند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن