بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 11:48 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44948
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 آبان 96 9:24 ب.ظ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان:

تعامل صنعت با حوزه سلامت در شهرستان کنگان باید تقویت شود

ثلاث- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: تعامل صنعت با حوزه سلامت در شهرستان کنگان تقویت شود.

به گزارش ثلاث، دکتر حسن حیدری در نشست شورای اداری کنگان پس‌ازاینکه به‌عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معرفی شد، بر لزوم همکاری مجموعه نهادهای شهرستان و به‌خصوص صنعت منطقه با متولیان حوزه سلامت شهرستان کنگان تأکید کرد و اظهار داشت: معتقدیم که هرگاه حوزه سلامت به خطر می‌افتد، صنعت و اقتصاد به نحوی بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در سال ۸۰ برای جمعیت آن زمان یعنی ۲۵ هزار نفر تأسیس‌شده بود. دکتر حیدری افزود: آمار مراجعین به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در سال ۹۵، یک‌میلیون و ۱۶۸ هزار نفر بوده است و این در شرایطی است که جمعیت شهرستان کنگان در سال گذشته، حدوداً ۱۰۷ هزار نفر اعلام شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ادامه داد: این موضوع بیانگر آن است که به خاطر حضور صنعت در منطقه، تعداد مراجعین به حوزه سلامت شهرستان، افزایش بسیار عجیبی یافته است و درصد بسیار بالایی از مراجعین ما در حوزه سلامت شهرستان کنگان مربوط به خانواده بزرگ صنعت هستند.
دکتر حیدری افزود: با توجه به این میزان از تراکمِ مراجعین به بیمارستان و حوزه سلامت شهرستان کنگان، می‌طلبد که صنعت نیز برای تعامل و کمک جدی‌تر، همکاری بیشتری با ما داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت و صنعت منطقه، دو مقوله به هم تنیده، تفکیک‌ناپذیر، مرتبط و به‌شدت روی همدیگر تأثیرگذار هستند، تأکید کرد: صنعت منطقه باید در اولویت و اهم برنامه‌های خود، حوزه سلامت شهرستان کنگان را ببینند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار داشت: از زمان حضور صنعت در منطقه جنوب استان بوشهر، کمک خوبی به حوزه بهداشت و درمان شهرستان کنگان شده است که از این بابت تشکر می‌کنیم ولی انتظار ما از متولیان صنعت بیش از این است و توقع همکاری و تعامل بیشتری به حوزه سلامت شهرستان کنگان برای ارتقای سطح کمی و کیفی آن داریم.
دکتر حیدری گفت: استقرار صنعت بزرگ و ملی نفت و گاز در جنوب استان بوشهر، ده‌ها و صدها فرصت و منفعت کم‌نظیر را ایجاد کرده است. در کنار همه این فرصت‌ها و منفعت‌ها، طبیعی است که تبعاتی نیز در منطقه به خاطر استقرار صنعت ایجاد شود که البته می‌توان بخشی از آن را نیز با تقویت حوزه سلامت مناطق پیرامونی کاهش داد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن