بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44965
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 آبان 96 11:21 ق.ظ

کمپین معترضان به بیکاری در کنگان به دنبال حل مشکل/ بومی ها خواستار اشتغال در پارس جنوبی

جمعی از جوانانِ جویای کار در کنگان با راه اندازی کمپینی خواستار اشتغال در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی شدند.

به گزارش ثلاث، در روزها و هفته های گذشته کمپینی از جوانان جویای کارِ کنگان در فضای مجازی راه اندازی شده است.

این جوانان که بومیِ پارس جنوبی هستند، خواسته خود را اشتغال در پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی این منطقه می دانند و خواستار رسیدگی مسئولان به معضل بیکاری در کنگان و عسلویه هستند.

یکی از ایجادکنندگان این کمپین در ارتباط با اهداف و چرایی ایجاد آن می گوید: علی رغم وعده های زیادی که به بومیان شهرستان های کنگان و عسلویه برای جذب نیرو در قالب مصوبه ۵۰ درصد اشتغال داده شد؛ متاسفانه این مصوبه بدون هیچگونه ضمانت اجرایی رها شده است و حتی بسیاری از نیروهای بومی شاغل در منطقه که اکثراً در مشاغل سطح پایین مثل کارگری، حراست، آبدارچی و خدماتی به کار گرفته می شوند را هم  بدون دلیل مشخص و به راحتی اخراج می‌کنند.

وی می افزاید: اگر مسئولین برای ایجاد مسیری پایدار برای جذب تحصیلکرده‌های بومی و جوانان جویای کار در صنایع نفت و گاز چاره اندیشی نکنند، موج بیکاری منطقه را فراخواهد گرفت و جوانانِ جنوب مجبورند موطن خودشان را که سرچشمه رونق و انرژی است ترک کنند و برای کار به شهرها و استانهای دیگر بروند و این اتفاق به شدت دردناک است.

افراد این کمپین در روزهای گذشته نشستی برگزار کرده و در پی چاره اندیشی برای حل مشکل و رایزنی با مقامات و مسئولان هستند.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن