بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 44988
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 آبان 96 1:29 ب.ظ

نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور را نمی‌توان نادیده گرفت

ثلاث- پتروشیمی جم: با واگذاری بخش اعظم صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی، رشد سرمایه گذاری در این صنعت کاهش یافت.

به گزارش ثلاث نقل از پتروشیمی جم: معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری در اجلاس بیست و نهم مدیران عامل صنعت پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم، حل مشکلات صنعت پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: نمی توان نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور را نادیده گرفت.
رضا ویسه صبح امروز در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به میزبانی رکت پتروشیمی جم، این صنعت را صنعت نخست کشور دانست و اظهار کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام فروشی است که برای تحقق این موضوع باید صنعت پتروشیمی توسعه یابد.
وی با اشاره به این که باید از نفت و گاز استفاده بیشتری در صنعت پتروشیمی کشور شود، افزود: با واگذاری بخش اعظم صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی، رشد سرمایه گذاری در این صنعت کاهش یافت.
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که صنعت پتروشیمی مهمترین سهم را در بخش صادرات کشور دارد، تصریح کرد: باید روند توسعه این صنعت شتاب بیشتری گیرد.
ویسه ادامه داد: توسعه آینده کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی این است که با توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی، نفت و گاز برای خام فروشی نداشته باشیم.
وی بر ضرورت همکاری شرکت‌های پتروشیمی در کنار یکدیگر تاکید کرد و گفت: شرکت‌های تولیدی با همکاری با یکدیگر می توانند بازار جهانی این صنعت را در دست گیرند.
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد دلاری در برنامه ششم در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این سرمایه گذاری می تواند سالانه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور داشته باشد.
ویسه با بیان این که اهمیت  بالای صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور  برای مسئولان اجرایی پوشیده نیست، افزود: نمی توان حتی لحظه‌ای به این صنعت فکر نکرد بنابراین حل مشکلات صنعت پتروشیمی در اولویت قرار دارد و بدون شک حل  می‌شود.
وی با بیان این که صنعت پتروشیمی سهم عمده ای در صادرات غیرنفتی کشور دارد، ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی ایران می‌توانند بازارهای جهانی را تصاحب کنند.
معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر این که تولید در این صنعت نباید تنها به اوره و آمونیاک ختم شود، اظهار کرد: برای افزایش ارزش افزوده باید به سمت توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی حرکت کرد و در این راه مراکز پژوهش و تحقیق و توسعه نقشی بسزا دارد و برای کسب فناوری‌های نو و انتقال آن میان شرکت‌ها باید تلاش کرد.
بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت  پتروشیمی در مشهد مقدس به میزبانی شرکت پتروشیمی جم یکی از بزرگترین الفین های جهان در حال برگزاری است.
 
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن