بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45000
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 11 آبان 96 10:18 ق.ظ

افزایش ۹ درصدی تولید پتروشیمی ها

ثلاث- علی محمد بساق زاده در جمع مدیران عامل صنعت پتروشیمی های کشور درباره ی وضعیت تولیدات محصولات پتروشیمی در شش ماهه ی نخست سال توضیحاتی را ارایه نمود و از وضعیت جاری مجتمع های پتروشیمی کشور و تولیدات آنها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ابراز رضایت کرد و گفت: ۶ ماهه اول سال ۹۶ محصولات پتروشیمی به ارزش ۶،۵ میلیارد دلار به مقدار ۱۳ میلیون تن صادر شده است که نسبت به ۶ ماهه اول سال ۹۵ افزایش ۱۳ درصدی حجم صادرات را شاهد بودی

به گزارش ثلاث و به نقل از  روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (پنج شنبه ۱۱ آبانماه) در دومین روز از بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به میزبانی پتروشیمیی جم در مشهد مقدس  به عملکرد تولید این صنعت در هفت ماه ابتدای امسال اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه، انواع محصولات پتروشیمی با وجود اینکه بسیاری از مجتمع های تولیدی در حالت تعمیر و اورهال به سر می برند با وضعیت مطلوب از نظر کمیت و کیفیت تولید می شود.

وی افزود: از نظر حجم تولید و از حیث حجمی، تولیدات امسال مجموعه های پتروشیمی کشورمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد را تجربه نموده و به ۳۱ میلیون تن رسیده است.

بساق زاده با مثبت ارزیابی کردن وضعیت تولید پتروشیمی ها ادامه داد: در سال جاری یازده مجتمع پتروشیمی این توفیق را داشته اند که تولید بالای نود درصد را تجربه کنند و ۲۳ مجتمع پتروشیمی دیگر در کل ۱۱۰ درصد افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته،  یعنی تا پایان مهرماه داشته اند.

علی محمد بساق زاده گفت: ما انتظار داریم تا پایان سال جاری شمسی رقمی حدود ۵۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی توسط شرکتهای پتروشیمی کشور تولید شود که اگر این میزان محقق گردد با هدف گذاری افزایش ۵ درصدی حجم تولیدات در سال ۱۳۹۶ مطابقت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پتروشیمی های غدیر،بوعلی سینا، اصفهان، کیمیا بندر امام، مروارید، کاویان۱ و همچنین واحد M.E.G پتروشیمی مارون و فاز ۱ پتروشیمی پردیس در طول ۷ ماهه ی گذشته تعمیرات اساسی داشته اند ولی حالا جملگی با حداکثر توان در حال تولید هستند و مشکل خاصی از این حیث وجود ندارد.
این مقام مسئول با بیان این که در هفت ماه نخست امسال ۱۰ میلیون تن محصول پتروشیمی برای تامین نیاز داخلی اختصاص یافته است، افزود: این رقم رشدی ۱۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می دهد.

بساق زاده تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون تن مواد پایه و شیمیایی، ۳٫۲ تن شیمیایی، ۱٫۹ میلیون تن آروماتیک و ۹ میلیون تن خوراک و سوخت تولید شده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی علی محمد بساق زاده با اشاره به این که امسال افزایش تولید ۹ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم، گفت: از این میزان، ۱۳ درصد در منطقه ماهشهر، ۲ درصد در منطقه عسلویه و ۱۶ درصد در سایر مناطق افزایش تولید داشته ایم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امسال در تولید، فروش و صادرات رشد قابل قبولی داشته ایم، اظهار کرد: پتروشیمی های شیراز، آریاساسول، خراسان، مهر و ارومیه از جمله مجتمع هایی هستند که در هفت ماه امسال بالای ۹۰ درصد ظرفیت اسمی تولید کرده اند.

به گفته وی، ایمنی در مجتمع ها، ارتقای انگیزه، سطح دانش کارکنان، رعایت همگونی در میزان پرداختی ها، هماهنگی فروش محصولات در بازارهای جهانی، توجه به نگهداشت و تعمیر و بهینه سازی، اولویت دهی به تأمین نیاز داخلی برای تقویت صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش، فرهنگ همکاری و تعمل بین شرکت ها، تسریع در پرداخت و تسویه مطالبات بین مجتمعی و واحدهای بالادستی از جمله مواردی است که باید در صنعت پتروشیمی به آن ها توجه کرد.

بساق زاده در انتها گفت: در مورد خوراک پتروشیمی ها نیز باید گفت، تولید اتان ۱۱درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و فازهای پارس جنوبی در سال جاری هر چند به تدریج اما در کل گاز بیشتری را تولید کرده و در اختیار مجتمع های پتروشیمی قرار خواهند داد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن