بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45018
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 11 آبان 96 1:37 ب.ظ

قائم مقام وزیر نفت:

تعرفه بخشی از محصولات صادراتی پتروشیمی ایران به ترکیه کاهش می‌یابد

ثلاث- پتروشیمی جم: توسعه صنعت پتروشیمی تا حدود زیادی به شرایط و روابط بین المللی و حمایت‌های قانونی بستگی دارد.

به گزارش “ثلاث” روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم، مرضیه شاهدایی قائم مقام وزیر نفت صبح امروز در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به میزبانی جم در مشهد مقدس اظهار کرد: انسجام و ارتباط شرکت های پتروشیمی در بسیار بالاست و برای توسعه این صنعت عظیم کشور می توان به خوبی استفاده کرد.
قائم مقام وزیر نفت با بیان اینکه آینده اقتصاد کشور در گرو توسعه صنعت پتروشیمی است، ادامه داد: توسعه و پایداری این صنعت بسیار وابسته به شرایط و روابط بین المللی و حمایت‌های قانونی نظام است.
وی در ادامه افزود: مهمترین فعالیت های شرکت های پتروشیمی پس از برجام امضای تفاهمنامه با شرکت های معتبر بین المللی و از سرگیری حضور شرکت های معتبر خارجی در صنعت پتروشیمی و حضور در بازارهای جهانی و دسترسی به منابع مالی خارجی با توجه به شرایط و گشایش های نسبی حاصل از اجرای برجام و ابراز علاقه سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران است. در این راستا لازم است که همه مدیران این صنعت عظیم کشور با اتخاذ راهبردهای مناسب و کارآمد از این فرصت استفاده کرده و زمینه ورود سرمایه های خارجی را چه به صورت مستقیم یا تسهیلات فراهم کنند.
شاهدایی  افزود: صنعت پتروشیمی ایران با وجود منابع عظیم هیدروکربوری در کشور  با هدف تامین نیازهای صنایع داخلی و حضور در بازارهای  بین المللی از سالیان پیش آغاز شده است به طوری که این صنعت با بیش از نیم قرن فعالیت، چندین برنامه توسعه  را به اجرا گذاشته و موفق به ارتقا این صنعت در کلاس جهانی شده است.
وی خاطر نشان کرد : با تشدید تحریم های بین المللی رشد توسعه با کندی مواجه بوده که با لغو تحریم های بین المللی و تغییر فضای حاکم بر کسب و کار کشور پس از برجام روند فرآیند توسعه صنعت پتروشیمی دوباره سرعت گرفت و بی شک دوران پسابرجام دوران حیات مجدد صنعت پتروشیمی بوده است و این موقعیت مناسب و تکمیل زیر ساخت ها و تأمین الزام های مورد نیاز جهشی دیگری در توسعه صنعت پتروشیمی فراهم می نماید. البته این جهش موتور محرک تکمیل فرآیند توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به خصوص صنایع تکمیلی پتروشیمی خواهد بود.
وی با تاکید بر این که دنیای امروز، دنیای رقابت است، تصریح کرد: برای کسب بازارهای جهانی صنعت پتروشیمی، باید شرکت‌ها یکپارچه و همسو باشند و با تعامل و همکاری در برطرف کردن مشکلات این صنعت عظیم این مهم حاصل می شود.
قائم مقام وزیر نفت در خصوص برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکیه، افزود: در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی برای حل مسائل تعرفه صادراتی صنایع کشور میان رایزن وزارت صنعت، معدن و تجارت و مقام‌های ترکیه‌ای انجام شد که بر مبنای آن قراردادی تنظیم خواهد شد که در پیوست آن، تعرفه بیشتر محصولات پتروشیمی به جز ۲ محصول با گرید خاص که در ترکیه تولید می‌شوند، کاهش می‌یابد.
 
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن