بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45021
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 11 آبان 96 3:00 ب.ظ

تاکید رییس شورای رقابت و هلدینگ ها به ضرورت ایجاد رگولاتری در صنعت پتروشیمی

ثلاث- پتروشیمی جم: تداخل در وظایف رگولاتوری با عملکرد جاری وزارتخانه ها می تواند سبب به وجود آمدن چالش در ایجاد رگولاتوری می شود.

به گزارش ثلاث نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم ، رضا شیوا رییس شورای رقابت در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم با اشاره به این که رگولاتوری سابقه ای ۱۰۰ ساله دارد، اظهار کرد: رگولاتوری به دلیل تخصصی بودن آن نباید زیر نظر شورا باشد و من به عنوان رییس این شورا  این عقیده را دارم که این نهاد مهم و تاثیر گذار باید مستقل باشد.
وی با اشاره به اینکه قریب ۱۲۰ کشور در دنیا صاحب رگولاتوری هستند افزود: باید بومی هر منطقه و کشور باشد و استقلال در تصمیم گیری، بودجه، ساختار، تخصص اعضا و همکاری دیگر نهادهای مرتبط از لوازم موفقیت در رگولاتوری است.
رئیس شورای رقابت با اشاره به این که ترکیبات مختلفی از افراد متخصص و مستقل باید در نهاد رگولاتوری حضور داشته باشند، گفت: تداخل در وظایف رگولاتوری با عملکرد جاری وزارتخانه ها می تواند سبب به وجود آمدن چالش در ایجاد رگولاتوری می شود.
شیوا تصریح کرد: در رگولاتوری افرادی متخصص و مستقل باید حضور داشته باشند که وابسته به نهادی نباشند. 
وی تأکید کرد: شورای رقابت تسهیل گر اتفاقات ضد رقابتی است و با اشاره به راه اندازی کارگروه پتروشیمی در این شورا، گفت: سرکار خانم شاهدایی، همکاری کامل با شورای رقابت برای حل مشکلات داشتند و امید است این روند از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه یابد. 
شیوا تصریح کرد: رگولاتوری می تواند قدرت تنبیه هم داشته باشد تا قدرتمند شود؛ حتی می تواند زیر نظر شورای رقابت هم نباشد و تاکید کرد: رگولاتوری فقط به نفع دو لت نیست بلکه ملت و اقتصاد کشور است.
وی در پایان گفت: سازمان تنظیم مقررات در وزارت ارتباطات کار رگولاتوری را بر عهده دارد که مشکل عمهده آن صدور پروانه ها و درستورالعمل ها باید به تایید وزیر برسد و این پروسه طولانی بخش خصوصی را متضرر می کند.
محمد حسن پیوندی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو و عزیزی مدیران عامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان در حاشیه اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با تایید صحبت های ریس شورای رقابت و با اشاره به ضرورت تشکیل نهاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی و توجه به وجود چالش های مختلف موجود اعلام کردند که این نهاد باید با توجه به تجربه و تخصص موجود در جهان در کمترین زمان ممکن تشکیل شود.
در ادامه مسئولین صنعت پتروشیمی تاکید کردند که زیر ساخت های  قانونی نهاد رگولاتوری باید در کشور به ویژه در صنعت پتروشیمی نهادینه شود تا برنامه های مختلف شرکت ها و هلدینگ ها با هماهنگی رگولاتور  مستقل با قدرت بیشتری محقق شود.
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن