بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45089
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 22 آبان 96 7:20 ب.ظ

از مافیا تا مافیا

ثلاث_حسین محدث زاده: هر چند مافیا یادآور سازمان مخوف و عملیات های خشن و از جنس سخت است، اما در گذر زمان و به آرامی رفتارها و کنش های نرمِ مخفی نیز به آن اضافه گردید.

ثلاث_حسین محدث زاده؛ چندی قبل دوستی یک بازی گروهی بسیار جذابی را به ما معرفی کرد به اسم مافیا؛ مسابقه ای که تعدادی از افراد در نقش “شهروند” می بایست با هم شور کرده تا گروه “مافیا” را که در لباس شهروند در آمده اند، شناسایی کرده و از بازی حذف کنند. گفته می شود که این بازی، از دیار فرنگ سر از مرزهای پرگهر در آورده اند. هر چند بازی” مافیا” صرفاً جنبه تفریحی دارد، اما از بین بردن مافیا، لذت و هیجان خاص خود را به شهروند می دهد.
“هر سازمان تروریستی مخفی”، برگردان فارسیِ دکتر محمد معین از واژه اصالتاًایتالیایی ” مافیا” است که تاریخچه آن به دوران قرون وسطی بر می گردد. هر چند مافیا یادآور سازمان مخوف و عملیات های خشن و از جنس سخت است، اما در گذر زمان و به آرامی رفتارها و کنش های نرمِ مخفی نیز به آن اضافه گردید. از راست و چپ می شنویم و می خوانیم که مافیای فوتبال چه ها که نمی کنند و یا مافیای ارز و املاک، با ایجاد موج های مصنوعی و نوسان در بازار، ثروت بر ثروت گذاشته و شیره جان مردم را می مکنند.
در چند سال اخیر، متاسفانه عده معدودی به جان املاک شهر و دیارمان افتاده و هر از چند گاهی قیمت ها را به صورت نجومی بالا می برند تا در این بازار مکاره، حساب های بانکی خود را فربه کنند. آنها اکثریت مردم را قربانی بازی بی انتهای شهوت پول پرستی خویش می کنند تا بر موج های کاذب سوار شده و پول پارو کنند.
نمی دانم که آیا وارداتی بودن بازی” مافیا” به واقعیت نزدیک است یا نه، اما این را می دانم که مافیای دنیای واقعی، نه از اروپا وارد شده اند و نه از پایتخت و نه از دیگر استان ها . اینها از خودمان هستند که به جان خودمان افتاده اند و به شهر و مملکت مان خیانت می کنند. مافیای بازی” مافیا” با کمی تامل،صبر و دقت شهروندان حذف می شوند اما آیا مافیای املاک کنگان هم حذف شدنی هستند؟!!
حال که مسئولان، نمی خواهند یا نمی توانند بساط این مافیا را جمع کنند، هیچ راهی نمی ماند به جز تامل، صبر و دقت شهروندان. برای این مهم باید توجه کنیم که:
اولاً مافیا معمولا هر مدت یک بار شایعه ای را در شهر به راه انداخته که قرار است که در آینده ای نزدیک در فلان نقطه شهر، پروژه ای به اجرا در آید و با انتشار این خبر شهروندان را به وسوسه خرید و فروش ملک می اندازند. در این صورت من و شما به عنوان شهروند عادی باید از شایعه این فوم بی تفاوت عبور کرده تا این اقدام نافرجام بماند.
ثانیاً فضای مجازی فرصتی را فراهم آورده که نقش دلال ها و واسطه ها را در بازار کم رنگ و تضعیف کند. شهروندانی که قصد خرید و فروش ملک را دارند، می توانند با بهره جستن از فرصت فضای مجازی و اپلیکیشن ها، خواسته خود را اگهی کرده و یا در فضای حقیقی به دست افراد مورد اعتماد دهند که زمین را به دست مصرف کننده واقعی برساند. شهرمان اینقدر کوچک هست که با چند پرس و جو به راحتی می توان مصرف کننده و دلال را شناسایی و از هم تمیز کرد تا نه فروشنده ملک خویش را زیر قیمت واقعی بفروشد و نه خریدار، پولی را بیشتر از ارزش حقیقی آن بپردازد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن