بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45099
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 24 آبان 96 12:44 ب.ظ

۱ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار در کشور از خدمات کمیته امداد بهره مندند

ثلاث- زیبنده نیست در کنار صنایع عظیم نفت و گاز ، هنوز تعدادی از فقرا و محرومین در این شهرستان حتی از داشتن سرپناه محروم باشند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در آیین تجلیل از طلایه داران نیکوکاری و حامیان ایتام در کنگان افزود: توانمندسازی این خانوارها و خارج نمودن آنها از چرخه حمایتی پس از ایجاد اشتغال رویکرد این نهاد امدادی است.
علی محمد ذوالفقاری اظهار داشت: توانمندسازی ماندگارترین کار برای خانواده های مددجو است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور مشکل مسکن را یکی از نیازهای مددجویان تحت حمایت دانست و عنوان داشت:کمیته امداد امام خمینی (ره) سالانه چند هزار واحد مسکن مددجویی برای مددجویان فاقد مسکن آماده می کند.
این مقام مسئول با تقدیر از خیرین ، نیکوکاران و انفاق کنندگان گفت: سال گذشته و از محل جذب خیرات و انفاق خیرین ۱۴۸۰ میلیارد تومان درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور بوده که تمام آن به حساب مددجویان واریز شد.
ذوالفقاری به موضوع حامیان ایتام اشاره و با بیان اینکه حامیان بهترین مبلغان و همیاران این نهاد امدادی اند ، بیان نمود: در حال حاضر بیش از ۱ میلیون حامی در کشور با کمیته امداد همکاری که برخی از آنها ۱۳ هزار یتیم را تحت پوشش دارد.
وی شناسایی فقرا در تمام شهرها و روستاها را یکی از توفیقات مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و با اشاره به تلاش موسسات خیریه برای محرومیت زدایی گفت: در نشست های متعدد با موسسات خیریه در صدد هستیم تا کمک های مردمی را هدفمند و به عدالت بین نیازمندان تقسیم کنیم.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در بخش پایانی سخنان خود اظهار نمود: در حال حاضر میزان خانواده هایی که می توانند از نیازمندان حمایت کنند ۴ به ۱ است که باید فرهنگ سازی شود تا هر قشر ، صنف و تشکیلاتی حتی الامکان از نیازمندان همان قشر ، صنف و تشکیلات حمایت کند.
امام جمعه کنگان نیز با استناد به آیات و روایات گفت: محسنین به نص صریح آیات و روایات محبوب خدا هستند و حضرت باری تعالی آنها را تحسین کرده است.
حجت الاسلام محمود محمودی با تجلیل از حامیان ایتام و با بیان اینکه کار آنها تاسی به سیره حضرات معصومین (علیهم السلام) است اظهار نمود: طبق فرمایش امام رضا (علیه السلام) دستگیری از نیازمندان بهترین راه شکرگذاری است.
وی به موضوع فقر در کنگان اشاره و گفت: زیبنده نیست در کنار صنایع عظیم نفت و گاز ، هنوز تعدادی از فقرا و محرومین در این شهرستان حتی از داشتن سرپناه محروم باشند.
وی در پایان خواستار انعقاد تفاهمنامه ای فی مابین وزارت نفت و کمیته امداد امام (ره) برای ساخت مسکن برای فقرای فاقد مسکن در شهرستان کنگان شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگان نیز گفت: ۱۵۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینثی (ره) در شهرستان کنگان اند.
عبدالحسین رهبر با بیان اینکه هم اکنون قریب ۱۰۰۰ نفر از مددجویان زنان سرپرست خانوار اند ، افزود: اکثر مددجویان در شهرستان کنگان از جامعه شهری اند.
وی بیان نمود: در حال حاضر ۵۰۰ دانش آموز و ۶۰ دانشجو و ۹۵ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد اند.
این مسئول در پایان گفت: در چند ماه گذشته با اجرای طرح توانمندسازی خانواده های مددجو ۷۵ خانوار از چرخه حمایت خارج که این تعداد تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ خانوار خواهد رسید.
در این مراسم ابه همت کمیته امداد امام خمینی (ره) از حامیان ایتام تجلیل شد.

گزارش: ابوذر حسین پور

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن