بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45254
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 1 آذر 96 11:25 ب.ظ

فقط برای دیدن است،لطفاً دست نزنید!

استخدام صنعت نفت،تحفه ای در ویترین

اختصاصی ثلاث – سعید صفایی : چقدر این حکایت برایمان آشناست، گویا تمام این اعتراضات و بدنبال آن مصوبات(که معلوم شد سوری بوده اند) همگی پشم بوده است و بیکاری جوانان تحصیل کرده بومی کشک!

اختصاصی ثلاث – سعید صفایی: حکایت سوراخ دعا گم کردن را حتماً شنیده اید!
چقدر این حکایت برایمان آشناست، گویا تمام این اعتراضات و بدنبال آن مصوبات(که معلوم شد سوری بوده اند) همگی پشم بوده است و بیکاری جوانان تحصیل کرده بومی کشک!

به نظر می رسد مسئولین گرامی بیشتر از اینکه به طی مسیر اصلی واقف باشند در دور زدن آن تبحر دارند.
از تصویب قانون استخدام ۵۰ درصدی نیروهای بومی چند سالی می گذرد هرچند که آن هم بیشتر به استراتژی دفاعی می ماند تا قانون و صرفاً در جهت کاهش هجمه ها و اعتراضات بود!
گویا مسئولین عزیز همه چیز را برعکس فهمیده اند و چنانکه میبینیم نه تنها ابرو را درست نکردند که کور هم شدیم!
بالاخره پس از گذشت چهار سال از آزمون استخدامی گذشته و پس از کش و قوس های فراوان از تحفه عجیب استخدامی صنعت نفت رونمایی شد.
گویا هر چقدر که به جلو می رویم از تدبیر مسئولان امر کاسته و به قوه تبعیضشان افزوده می گردد.
تبعیضی که این بار مستقیماً نیروهای بومی را نشانه گرفته است و راه را برای اشتغال غیر بومی ها هموار کرده است.
برهمگان آشکار است که نیروهای غیر بومی از تعلق سازمانی کمتری نسبت به بومی ها برخوردارند و به همین سبب است که نیامده ساز رفتن را کوک می کنند!
از همه چیز که بگذریم از شرایط عجیب و غریب مندرج در دفترچه آزمون نمی توان به سادگی گذشت.
کسی تصور نمی کرد که ۸۰ الی ۹۰ درصد نیروهای بومی در ابتدای کار از گردونه رقابت کنار رفته و حتی به مرحله ثبت نام هم نخواهند رسید.
دفترچه نخست که صرفاً برای نخبگان و ممتازین طراحی شده است و پر واضح است که چنین داوطلبانی در استان انگشت شمارند چرا که نخبگی امکانات و شرایط می خواهد که مقایسه یکسان شرایط تحصیل استان ها قیاس مع الفارق است.
کسی که توانسته در آزمون سراسری رتبه ۴۰۰۰ یا پایینتر کسب کند محترم است لکن اگر در آزمون و درس حرفی برای گفتن داشته باشد قابل اثبات است حداقل اندک شانس نیروهای بومی در این خصوص محفوظ می ماند،از این گذشته مگر فقط ممتازین حق استخدام دارند.
دومین دسته گل وزارت نفت دفترچه دوم است که دست کمی از اولی ندارد و تقریباً از زمان ارج نهادن به نیروهای بومی آنهم برای مشاغل دسته چندم بیش از ۲ الی ۳ سال نمی گذرد حال آنکه نیازمند ۴ سال سابقه مرتبط می باشد که به نیروهای پروژه ای هم ارتباطی پیدا نمی کند و صرفاً مخصوص نیروهای پیمانکاری است.
پیداست که مسئولین گرامی گلوگاه نیروهای بومی را بخوبی شناسایی کرده و عامدانه سعی در نادیده گرفتن و حتی حذف آنان از فرآیند ثبت نام را داشته اند که البته به اهداف خود نیز رسیده اند.
تمام این وقایع دلالت بر عدم اعتماد به نیروهای بومی و توانایی های ایشان دارد حال آنکه پرونده اندک نیروهای بومی در فازهای چندگانه درخشان و افتخارآفرین بوده است که در این مختصر؛ مجال پرداختن به آن نیست.
یکی دیگر از قمپزهای های آقایان مسئول اشتغال پایدار است که بیشتر به طنز می ماند و همان ناپایدارش هم قسمت نیروهای بومی نخواهد شد، کما اینکه برای جذب نیروهای پیمانکاری هم اوضاع بهتری در انتظار متقاضیان بومی نیست.
در آخر تیری در تاریکی می اندازیم و دست به دامان مسئولین عزیز استانی،استاندار،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخصوص نماینده جنوب استان سرکار خانم الماسی انتظار می رود این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید و در راستای استیفای حق بومی هایی که تنها دلخوشیشان استخدام در صنعت نفت و ابر پروژه‌هایی است که تا یک وجبی آنها آمده اند و رنج و مشقت آلودگی را تا پای جان تحمل کرده اند را پیگیری نماید.
در پایان بیت شعری بعنوان تنها خواسته متقاضیان کار مطرح میکنیم باشد که مورد قبول واقع گردد:
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید
قید استخدام ۵۰ درصدی را زدیم، لطفاً اجازه ثبت نام بفرمایید!!!

نظرات

  1. احمد says:

    همه چیز در جنوب صوری است.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن