بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45287
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 آذر 96 11:32 ب.ظ

رییس بیمارستان دیر مطرح کرد:

استقرار تجهیزات مدرن در بیمارستان دیر/ نیروهای متخصص جذب می‌شود

ثلاث- رییس بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر از تلاش برای جذب نیروهای متخصص در این بیمارستان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن در بیمارستان دیر استقرار یافت

 

دکتر حسین هوشمند در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر پس از سال‌ها بالاخره در ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط دولت تدبیر و امید افتتاح و خدمت‌رسانی به شهروندان شریف شهرستان دیر را از خردادماه آغاز کرد.
وی افزود: راه‌اندازی این بیمارستان در ۳ فاز تعریف‌شده بود که فاز اول آن در تاریخ ۱۸ خرداد امسال بهره‌برداری شده است. این فاز شامل اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه به صورت شبانه‌روزی و کلینیک تخصصی تا ساعت ۲۴ است.
همچنین با به‌کارگیری ۱۲ نیروی متخصص به مدت پاره‌وقت و متخصص داخلی به صورت تمام‌وقت، ۱۶ نیروی اداری و پشتیبانی و حدود ۴۰ نیروی درمانی به خدمت رسانی مشسغول هست.
رییس بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر در بحث تجهیزات مختلف این مرکز درمانی بیان داشت: در بخش آزمایشگاه بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر، دستگاه‌های مدرن و پیشرفته‌ای در حال ارائه خدمات هستند.
وی گفت: بخش رادیولوژی دارای دستگاه‌های پیشرفته است؛ بخش زایشگاه دارای دو اتاق LDR است که با توجه به تعداد تخت بیمارستان در نوع خود برای شهرستان دیر بی‌نظیر است و  بخش بستری به تجهیزات پزشکی و هتلینگ استاندارد و باکیفیت مجهز شده است.
دکتر هوشمند اظهار داشت: اتاق عمل این بیمارستان بدون تردید یکی از بهترین بخش‌های بیمارستان است. از تخت، ماشین بیهوشی و چراغ‌های سیالیتیک بسیار عالی و پیشرفته در اتاق عمل بیمارستان امام هادی (ع) استفاده کرده‌ایم که امید است به‌زودی راه‌اندازی و بهره‌برداری شود.
ارایه خدمات گسترده به مردم
وی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماه گذشته تاکنون خدمات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف بیمارستان به مردم شریف شهرستان ارایه شده است؛ هرچند هنوز تا رسیدن به فرم ایده آل وبرنامه استراتژی فاصله‌داریم ولی با همین شرایط نیز موفق به ارائه خدمات ارزنده‌ای به مردم شده‌ایم.
رییس بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر با ذکر مثالی در این خصوص ادامه داد: در قسمت آزمایشگاهی، نزدیک به ۵ هزار پذیرش و بیش از ۶۵ کد آزمایشگاهی داشته‌ایم؛ ۴۲۰ نفر در شش ماه گذشته بستری‌شده‌اند؛ در قسمت اورژانس و درمانگاه نزدیک به ۱۷ هزار ویزیت توسط پزشکان انجام‌شده که حدود ۷ هزار نفر از آنان توسط پزشک متخصص ویزیت شده‌اند.
دکتر هوشمند عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به نظر  مثبت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و همکاری مسئولان، توانسته‌ایم متخصص داخلی و متخصص زنان و زایمان، جذب کنیم که برای هر متخصص، پانسیون جداگانه با تمام امکانات فراهم‌شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به واگذاری داروخانه بیمارستان به بخش خصوصی و فعال بودن شبانه‌روزی آن، خدا را شکر تابه‌حال ازنظر هیچ دارو و تجهیزاتی مشکل نداشته‌ایم؛ امید است با درایت تیم مدیریت بیمارستان و همکاری بخش خصوصی این روند ادامه داشته باشد.
 فعال شدن خط واحد در مسیر دیر تا بیمارستان
رییس بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر گفت: پیشنهاد خط واحد برای طی کردن مسافت دیر به بردستان داده‌شده است. امیدواریم با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط، به‌زودی به نتیجه مطلوب برسیم و مردم شهر دیر نیز بتوانند در کمترین زمان به بیمارستان امام هادی (ع) دسترسی داشته باشند.
دکتر هوشمند افزود: حضور تمام‌وقت متخصص نیز از دیگر دغدغه‌های مردم شهرستان دیر است که ان‌شاءالله از آذرماه با حضور متخصصین، این مشکل برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: بخش زایشگاه در حال حاضر دارای ۲ تخت LDR، اتاق تریاژ، اتاق تحت نظر مادر است که بنا بر استانداردهای روز طراحی و تجهیز شده است. با توجه به حضور متخصص زنان و پیگیری‌های مکرر، امید است در ماه آتی راه‌اندازی شود.
جذب نیروهای متخصص/ راه‌اندازی زایشگاه
رییس بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر عنوان کرد: از اهداف کوتاه‌مدت ما برای بیمارستان امام هادی (ع)، پیگیری مکرر و جذب نیروهای متخصص، راه‌اندازی فوری بخش زایشگاه، بخش‌های ویژه، اتاق عمل، تأمین و راه‌اندازی تجهیزاتی مانند دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی است.
دکتر هوشمند اضافه کرد: از اهداف بلندمدت ما در این مرکز درمانی، جذب حمایت خیرین در راستای راه‌اندازی بخش‌های مهم و موردنیازی چون دیالیز و دستگاه‌هایی مثل آندوسکوپی و کولونوسکوپی است.
لزوم همدلی مسئولان
وی خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی بیمارستان و با درایت تیم مدیریتی این مرکز درمانی، سعی شده در هر بخشی از زمان راه‌اندازی، تمامی الگوهای اعتباربخشی در حد توان رعایت شود.
دکتر هوشمند یادآور شد: در ۶ ماهی که گذشت نیاز به همدلی و هماهنگی بیشتر مسئولین شهرستان نمود بیشتری داشت؛ همچنین با حمایت خیرین آینده بسیار روشنی می‌توان برای بیمارستان امام هادی (ع)پیش رو داشت؛ این مهم زمانی تحقق می‌یابد که در سایه همکاری وهمیاری بیشتر مسئولین باشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن