بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45290
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 آذر 96 11:41 ب.ظ

راه های پیشگیری از وبا

ثلاث- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: رعایت اصول بهداشتی در استفاده از آب و غذای سالم موجب پیشگیری از بیماری وبا می‌شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مهندس احمد آخوندی در نشست هماهنگی التور و بیماری‌های منتقله از آب و غذا در شهرستان دیر افزود: بیماری وبا یک نوع بیماری اسهالی است که شروع آن ناگهانی و با علایمی مانند اسهال شدید و آبکی است.
وی عامل به وجود آورنده این بیماری را میکروب ویبر یوکلرا عنوان کرد و گفت: شایع‌ترین راه انتقال بیماری وبا مصرف آب و غذای آلوده می‌باشد.
وی دفع مقادیر زیاد آب از طریق مدفوع را، از ویژگی بارز بیماری وبا دانست و افزود: افراد مبتلابه این بیماری ممکن است در طول روز چندین لیتر مایعات از دست دهند و بنابراین دچار کاهش فشارخون و شوک می‌شوند و در اثر کم شدن حجم خون ممکن است به اندام‌های حیاتی مانند کلیه و مغز آسیب وارد شود که به همین دلیل این بیماری با میزان بالایی از مرگ‌ومیر همراه است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: اسهال آبکی شدید، بدون درد و همراه با تهوع و استفراغ، عطش و تشنگی فراوان و همچنین نبض ضعیف از علایم بیماری وبا است.
وی افزود: ضروری است که شهروندان به علایم این بیماری به‌خصوص در کودکان دقت کرده و در صورت وجود این علایم در هر شخصی سریع به مراکز درمانی مراجعه کرده تا ضمن انجام آزمایش‌های ضروری تحت درمان قرار بگیرند.
مهندس آخوندی با تأکید بر آسان بودن درمان این بیماری، گفت: اگر این بیماری به‌موقع تشخیص داده‌شده و بیمار به مراکز درمانی مراجعه کند با دادن مایعات و مصرف پودر”او آر اس”سلامتی خود را به دست خواهد آورد، بنابراین در برخورد با این بیماری، مهم‌ترین کار، شناسایی به‌موقع و درمان است.
وی تصریح کرد: با توجه به خطرناک بودن و قابلیت انتقال سریع بیماری وبا به دیگران، ضروری است شهروندان در مورد رعایت اصول بهداشتی دقت کافی داشته باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تأکید بر رعایت بهداشت آب و مواد غذایی افزود: کلرزنی آب آشامیدنی، شستشوی سبزی، رعایت بهداشت فردی و مراجعه به‌موقع بیماران اسهالی و انجام آزمایش التور نقشی مهم در کاهش بروز بیماری یادشده دارد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن