بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45294
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 آذر 96 1:08 ب.ظ

در نشست منطقه ای حوزه سلامت جنوب استان به میزبانی کنگان مطرح شد

پیشگیری از بیماری‌های انتقالی از آب و غذا به انسان بسیار مهم است

ثلاث- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: پیشگیری از بیماری‌های انتقالی از آب و غذا به انسان بسیار مهم است

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، دکتر حسن حیدری در نشست منطقه‌ای حوزه سلامت در خصوص بیماری منتقله از آب و غذا (وبا) در شهرستان کنگان افزود: سلامت جزو اصلی ارکان زندگی بشراست و در حوزه نظام سلامت و بهداشت و درمان مرز وجود ندارد.
وی ضمن اظهار امیدواری از نشست و اتحاد تشکیل‌شده در جنوب به ساختارهای تهدیدکننده سلامت در زمینه بیماری وبا، تصریح کرد: بخش‌های مختلف بهداشت و درمان اعم از بخش خصوصی و دولتی، دانشگاهی، غیردانشگاهی و بهداشت درمان تحت مجموعه وزارت بهداشت و درمان همچون حلقه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای جهت تکمیل همدیگر هستند.
دکتر حسن حیدری بیان داشت: اهداف اصلی بررسی اپیدمیولوژیک یک طغیان شامل تأیید مشکل یا طغیان، جمع‌آوری داده‌های مربوط به طغیان، ایجاد یک استنباط اپیدمیولوژیک یا فرضیه، مقایسه مواجهه‌ها بین بیماران و افراد سالم، آنالیز داده‌ها و به‌کارگیری اقدامات کنترل و پیشگیری از طغیان بر اساس نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک و نتایج آزمایشگاهی است.
این مقام مسئول اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست حساس سازی بیماری وبا (التور) و جلوگیری از انتقال آن با ارایه راهکارهای مناسب و ضرورت بازدیدها مستمر از سیستم‌های آب‌رسانی است.
وی بابیان وضعیت نظام مراقبت از بیماری التور در شهرستان کنگان و حساسیت منطقه، به تشدید فعالیت‌ها جهت پیشگیری و کنترل طغیان احتمالی وبا در بخش دولتی به‌ویژه در بیمارستان و  مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان گفت: پزشکان و پیراپزشکان بخش خصوصی در رفع این مشکل نقش زیادی دارند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان مجدانه خواستار مشارکت و حساسیت بالای پزشکان بخش خصوصی در بیماریابی و هدایت بیماران در مسیر درست جهت کنترل طغیان پیش رو در منطقه شد.
 رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز در خصوص بیماری وبا، تازه‌های آن، علایم بالینی، روند درمان و مراقبت‌های بیمار مبتلابه وبا مطالبی بیان کرد.
دکتر فرهاد باقری در این خصوص اظهار داشت: کشور ما در حال حاضر در وضعیت بحران وبا می‌باشد و انتظار داریم شاغلین بهداشت و درمان اعم از بخش خصوصی، بهداشت و درمان نفت و بهداشت و درمان تحت مجموعه وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم در این راستا جهت کنترل و پیشگیری لازم را انجام دهند.
در این نشست گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای کنترل طغیان موجود ارایه شد و پلن اقدامات کنترلی لازم جهت اجرا در دستور کار مسئولین حوزه سلامت شرکت‌کننده در این نشست قرار گرفت.
گفتنی است در این نشست منطقه‌ای روسای چهار شبکه بهداشت و درمان کنگان، دیر، جم و عسلویه، پزشکان و مسئولین آزمایشگاه‌های بخش دولتی و خصوصی، کارکنان مربوطه در بیمارستان کنگان و سایر شهرستان‌های هم‌جوار، مسئولین امر و سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت در شبکه بهداشت کنگان حضور داشتند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن