بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45363
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 14 آذر 96 1:53 ب.ظ

فرماندار شهرستان کنگان به ثلاث گفت:

۹ مصدوم در زلزله اخیر بنک- شهرستان کنگان –

ثلاث- بر اثر زلزله امروز تا کنون ۱۰ مصدوم به بیمارستان کنگان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۹ نفر شهروند شهرستان کنگان و ۱ نفر شهروند شهرستان دیر می باشد.

عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان کنگان در خصوص زلزله امروز به خبرنگار ثلاث گفت: قدرت این زلزله ۴ و ۹ دهم ریشتر بوده و عمدتا مناطق شمالی شهرستان ( بنک و کنگان) را لرزانده است.

وی افزود: تا این لحظه تعداد ۹ نفر مصدوم از شهروندان شهرستان کنگان مراجعه کرده اند. تعداد ۸ نفر از آن ها سرپایی مداوا و ترخیص شده اند؛ یک نفر نیز بخاطر در رفتگی کتف هنور بستری می باشد و انشاءالله به زودی ترخیص می شود.

فرماندار شهرستان کنگان عنوان کرد: افرادی که در زلزله اخیر مصدوم شدند، عمدتا بخاطر لیز خوردن، برخورد و زمین خوردن ها و ترس در موقع خروج بوده است.

یوسفی ابراز داشت: گزارشی مبنی بر ریزش آوار در شهرستان کنگان تا این لحظه نداشته ایم؛ اما تَرَک خوردگی در برخی ساختمان ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به تاسیسات زیر بنایی شهرستان آسیبی وارد نشده است.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: با توجه به اینکه پس لرزه های این زلزله مکرر است، مدارس شیفت بعد از ظهر شهر بنک و کنگان را تعطیل نمودیم؛ در خصوص مدارس سیراف نیز اختیار را به آموزش و پرورش دادیم.

یوسفی توصیه کرد: زلزله قابل پیش بینی نیست و لذا مردم در موقع مواجهه با این حادثه، در ابتدا آرامش خود را حفظ کنند و چنانچه در ساختمان های بلند قرار دارند به نقاطی از ساختمان که استحکام بیشتری دارد پناه ببرند. از نزدیکی شدن به جاهایی که شیشه دارد خودداری کنند؛ اشیائی که در جاهای بلند مانند کابینت ها و کتابخانه ها و غیره قرار دارد را ساماندهی کنند.

 

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز در خصوص مصدومان زلزله اخیر به خبرنگار ثلاث گفت: به حمدلله در این زلزله تلفات جانی نداشته ایم. بیمارستان کنگان از همان دقایق اولیه زلزله آماده ارائه خدمات به مراجعین بوده است.

وی اظهار داشت: پس از این حادثه ۹ شهروند شهرستان کنگان و ۱ شهروند شهرستان دیر به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان مراجعه کردند. بجز یک مورد در رفتگی کتف، باقی مصدومان به شکل سرپایی درمان و ترخیص شده اند.

 

زلزله ای با قدرت ۴ و ۹ دهم ریشتر صبح امروز شهرستان کنگان را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری شهر بنک بوده است

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن