بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45455
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 26 آذر 96 1:56 ب.ظ

حق جنوب استان نباید ضایع شود

راه آهن بوشهر، خط توسعه یا جدال منطقه ای

ثلاث- باید از برخی دوستان که در شهرستانهای مرکزی استان بر طبل نظرات خود می کوبند پرسید که آیا قربانی کردن و متضرر کردن یک منطقه در جهت رونق بخشیدن به منطقه و شهرستان خود راه عدالت خواهی و عدالت جویی است.

روزگاری نزدیک به چند قرن از وجود یک صنعت در دنیا می گذرد که همگان در بهره از آن سهیم بوده اند و نقشی پر رنگ در توسعه هر نقطه از این کره خاکی داشته است. حال پس از گذشت نزدیک به یک قرن از ورود این صنعت به کشور قرار بر این گذارده شده که بالاخره مهمان استان محروم و همیشه دور افتاده از نگاه مسئولین کشور باشد! طبیعتا میهمان جنجالی این روزها کسی بجز صنعت حمل و نقل ریلی نیست که زمزمه ها و جنگ و جدال هایی را در اقسا نقاط طنین انداز کرده و هر نماینده یا مسئولی دلشوره گرفتن امتیازی بیشتر را ولو به زیان مردم سایر مناطق در این ایام در افکار خود رشد می دهد.

در پاسخ به جدال های مطروحه در باب اینکه این خط ریلی از کجا و چگونه بگذرد که به صلاح باشد نیاز به تبیین مسیرهای مطرح شده و دلایل پذیرش یا رد این مسیرها توسط مردمان همان دیار است. باید از برخی دوستان که در شهرستانهای مرکزی استان بر طبل نظرات خود می کوبند پرسید که آیا قربانی کردن و متضرر کردن یک منطقه در جهت رونق بخشیدن به منطقه و شهرستان خود راه عدالت خواهی و عدالت جویی است. شاید بهتر باشد اذهان مردم را با چند سوال به سمت تشریح مسئله موجود در بحث خط ریلی و نقاط گذر مطرح شده در این نقشه ها سوق داد.

اول اینکه اگر خط راه آهن از عسلویه و کنگان به بوشهر، برازجان و سپس به شیراز اجرا شود این مسیر از لحاظ بعد مسافتی برای مسافرت مردم جنوب استان به شیراز معقول تر است یا همان مسیر جاده ای سابق؟

سوال دوم اینست که انتقال این خط به مرکز استان و سپس اتصال به فارس تاثیر بیشتری بر رونق بنادر جنوب دارد یا وصل شدن بدون پیچ و خم و مستقیم این راه آهن به فارس؟

بی شک پاسخ این سوالات در هر بخش، خود بیانگر اینست که اگر این مسیر از عسلویه و کنگان به بوشهر و سپس به فارس منتقل شود هیچ گونه ثمر و انتفاعی چه از نظر بعد مسافتی و صرفه زمانی جهت مباحث مسافرتی و گردشگری و چه از نظر تسهیل و تسریع در انتقال کالا و بار برای بخش جنوب استان نداشته و  ندارد. شاید بهترین حالت آنست که خود مرکز از یک مسیر مجزا و شهرستانهای جنوبی نیز از خطی متمایز و نزدیکتر به خط ریلی کشور متصل شوند.

امید است دوستان مرکز نشین و تصمیم گیرنده لا اقل در این طرح و برای یک بار هم که شده مردم جنوب استان را بعنوان فدایی رونق و گسترش بخش های خود مورد لطف قرار ندهند.

باشد که در جهت اعتلای شعار تدبیر و امید ، امید به عدالت محوری و تدبیر در جهت استفاده یکسان و عدالت محور همه مناطق استان از این صنعت نمود پیدا کند.

احمد اسدالهی

نظرات

  1. عبیدلی says:

    احسنت بر مرد فهیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن