بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45458
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 27 آذر 96 5:22 ب.ظ

ایجاد شهر جدید سیراف، سند واقعی و تاریخی خلیج فارس را به فراموشی می سپارد

ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر سیراف گفت: ایجاد شهر جدید سیراف، سند واقعی و تاریخی خلیج فارس را به فراموشی می سپارد. استفاده از برند تجاری سیراف برای ایجاد شهر جدید سیراف جهت تبلیغ پروژه های صرفا نفتی است.

 

به گزارش ثلاث، این روز ها در فضای مجازی موضوع احداث شهر جدید سیراف به پیشنهاد صنعت نفت و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در مجاورت شهر چاه مبارک مطرح است که باعث بروز نگرانیهایی در بین مسولین محلی و مردم شهر باستانی سیراف شده است.

در این خصوص مصاحبه ای را با رئیس محترم شورای اسلامی شهر سیراف ترتیب دادیم.

 

حسین روشن رئیس شورای اسلامی شهر تاریخی سیراف نیز ضمن ابراز نگرانی خود و سایر اعضای شورا از این اتفاق، به خبرنگار ثلاث گفت: نامگذاری شهر جدیدیی در حوزه ی استان بوشهر به نام سیراف، یک حرکت موازی کاری می باشد که به پیشنهاد صنعت نفت و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شده است. این تشابه اسمی می تواند منجر به کم رنگ شدن نام تاریخی این شهر شده و باعث سردرگمی گردشگران و توریستها گردد.

وی ادامه داد: شایسته بود مسولین صنعت نفت اینگونه سرمایه گذاری ها را در خود سیراف و در راستای احیاء این شهر تاریخی در حوزه های گردشگری  انجام دهند نه اینکه صرفا از نام تاریخی این شهر استفاده کرده و از این طریق زمینه به فراموشی سپرده شدن هر چه بیشتر این شهر که سند هویت تاریخی خلیج همیشه فارس است باعث گردند.

وی تصریح کرد: صنعت نفت متاسفانه وظایف اصلی خود در حوزه پیرامونی فراموش کرده است و صرفا از نام های تاریخی این منطقه از قبیل نام های سیراف و نایبند در جهت تبلیغ پروژها ی صرفا نفتی خود می پردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر تاریخی سیراف خاطرنشان کرد: تمدن عظیم سیراف که در اعصار گذشته تا خلیج نایبند امتداد داشته است امروزه در نتیجه بی توجهی ها در حال نابودی است و خواسته سیراف دوستان از مسئولین نفت این است که بجای استفاده تجاری از نام تاریخی سیراف با سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و همچنین جابجایی اراضی در تملک نفت (باغ شیخ ) با پهنه های میراث که در تملک اشخاص حقیقی است و سال هاست که بلاتکلیف می باشند، قدمی در راستای حفظ این میراث عظیم که سند حاکمیت ایرانیان بر خلیج فارس است بردارند.

در پایان از استاندار محترم، نماینده محترم ولی فقیه و نماینده محترم مجلس تقاضای ورود به این مسئله و جلوگیری از استفاده  نام تاریخی سیراف در مکانی دیگر ( هرجا)، تحت عنوان شهر جدید سیراف داریم.

نظرات

  1. ناشناس says:

    مردم از خنده

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن