بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45463
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 2 دی 96 1:10 ق.ظ

متخصص پوست و موی بیمارستان کنگان

کاهش وزن سریع، دشمن زیبایی پوست و مو

ثلاث- متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: رژیم غذایی سخت می‌تواند باعث کمبودهای تغذیه‌ای، سو جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای پوست، مو و سلامت کلی بدن شود.

به گزارش ثلاث و به نقل روابط عمومی بیمارستان کنگان، دکتر مرضیه متین متخصص پوست و موی بیمارستان کنگان افزود: امروزه دستیابی به وزن ایده آل، دغدغه خیلی‌ها است و خیلی از آن‌هایی که چاق هستند، دوست دارند خیلی سریع به وزن مطلوب و مناسب برسند.
افتادگی پوست در رژیم غذایی
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد و به‌خصوص خانم‌ها برای رسیدن به وزن ایده آل، رژیم‌های سفت و سختی در کوتاه‌مدت می‌گیرند اظهار داشت: هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، قابلیت ارتجاعی پوست کمتر می‌شود بنابراین یک فرد جوان که کاهش وزن قابل‌توجهی دارد، نسبت به کسی که ۲۰ سال بزرگ‌تر است، افتادگی پوست کمتری خواهد داشت.
متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم پوست شاداب‌تر و بهتری حتی پس از رژیم داشته باشیم باید رژیم بلندمدت و مناسب باشد؛ زیرا رژیم‌های سخت، نه‌تنها سیستم اعصاب را به هم می‌ریزد بلکه موجب شل شدن پوست صورت هم می‌شود و زیبایی گذشته را از بین می برد.
وی تصریح کرد: معمولاً ۳ تا ۶ ماه بعد از یک رویداد مهم متوجه افزایش ریزش مو می‌شویم و چند ماه طول می‌کشد که موهای جدید رشد کرده و درنهایت موهای مرده را بیرون برانند.
متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: در صورت مشاهده ریزش شدید موهایتان، حتماً با پزشکتان مشورت کنید تا شمارا در مسیر یک رژیم غذایی درست قرار دهد، همچنین می‌توانید از میوه و سبزی و پروتئین‌ها بیشتر استفاده کنید.
دکتر متین گفت: کلاژن یکی از مواد مهم و مؤثر در تولید سلول‌های تازه و جوان‌سازی پوست است، این ماده باعث روشن شدن پوست می‌شود و قدرت کشسانی آن را بالا می‌برد اما هرچه سن بالاتر می‌رود میزان تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند.
متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان داشت: توجه داشته باشید که کاهش وزن ناگهانی باعث می‌شود پوست نتواند به‌اندازه کافی کلاژن تولید کند و همین مسئله باعث افتادگی آن می‌شود.
دکتر مرضیه متین تأکید کرد: کرم‌های حاوی کلاژن تأثیرات چندانی در ساخت کلاژن ندارند و تاکنون مقاله علمی معتبری راجع به آن منتشرنشده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن