بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45490
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 30 آذر 96 1:26 ق.ظ

تفاهمنامه تعامل میان شورای شهرستان کنگان با بیمارستان امام خمینی منعقد می شود

ثلاث- با پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان، تفاهمنامه گسترش تعامل و همکاری میان شورای شهرستان کنگان با بیمارستان امام خمینی منعقد می شود

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، به درخواست دکتر مرتضی منصوری رئیس شورای شهرستان کنگان روز گذشته نشست مشترک شورای اسلامی شهرستان کنگان و شورای اسلامی شهر کنگان با رئیس و مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) و سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان برگزار کرد.
در این نشست که ۴ ساعت به طول انجامید، تک تک اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان کنگان ضمن اعلام رضایت از عملکرد دکتر حیدری به عنوان رئیس بیمارستان کنگان، دیدگاه ها و راهکارهای خود را در خصوص حوزه بهداشت و درمان مطرح کردند.
اعضای شورای اسلامی شهرستان کنگان در ادامه،خواستار ارائه گزارش جامع و شفافی از عملکرد دو ساله خود و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان کنگان شدند.

بیمارستان امام خمینی باید نگین شهر کنگان باشد
دکتر حسن حیدری در این نشست ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهرستان کنگان بابت دعوت از وی گفت: حضور ما در این جلسه نشان از اهمیت سلامت عمومی مردم برای اعضای محترم شورای شهرستان می باشد.
وی در ادامه به ارئه گزارشی از عملکرد مجموعه بیمارستان پرداخت و گفت: تا قبل از شروع طرح تحول نظام سلامت در سال ۹۳ ، بیمارستان کنگان کمتر از ۱۰ پزشک متخصص داشت که هم اکنون این رقم به بیش از ۴۰ رسیده است و از این حیث تحول بزرگی ایجاد کردیم.
دکتر حیدری جذب و ماندگاری پزشکان متخصص را از مهمترین برنامه های این مرکز درمانی دانست و افزود: برای این کار تلاش و همت مجموعه شهرستان نیاز است.
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ارتقا حوزه سلامت را از مهمترین محورهای توسعه هر جامعه دانست و عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی کنگان باید نگین این شهر باشد. جذب و ماندگاری پزشکان متخصص یک مسئله بسیار مهم است و لذا درخواست ما از مسئولین محترم شهر و شهرستان ایجاد شرایطی مطلوب برای ماندگاری پزشکان می باشد.
جذب توریست درمان ایده ما برای منطقه باشد
دکتر حیدری اظهار داشت: جذب توریست سلامت( درمان) باید یکی از ایده های ما برای این منطقه باشد؛ این کار می تواند از چند جهت مثمر ثمر باشد تا بتوانیم در این زمینه شاخص شویم.
قبل از اجرای هر پروژه صنعتی یا غیره باید بسته های سلامت آن اجرا شود
وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته قبل از اجرای پروژه های بزرگ، آن نهاد ملزم به اجرای بسته های سلامت برای آن منطقه است و لذا این موضوع نیز در خصوص صنعت منطقه و مناطق پیرامونی آن صدق می کند. یکی از محورهای اجرای هر برنامه و یا پروژه باید سلامت باشد تا سود آن پروژه افزایش یابد.
رئیس بیمارستان کنگان عنوان کرد: رسانه ها نقش مهمی در ایجاد شرایط مطلوب برای تحقق مواردی که اشاره شد دارند.
دکتر حیدری در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از ام آر آی، ان آی سی یو و الحاقی را نیز به حضار در جلسه ارائه داد.
وی در پایان شرایط و وضعیت کنونی شبکه بهداشت و درمان را برای اعضای شورای اسلامی شهرستان کنگان تشریح کرد.
شهردار کنگان نیز در این نشست حضور داشت و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تعامل بیشتر مطرح کرد.

تعاملات خود را با حوزه سلامت شهرستان گسترش می دهیم
مرتضی منصوری رئیس شورای شهرستان کنگان نیز در این نشست صمیمی گفت: گزارشی که مدیران بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان کنگان به ما ارائه می دهند در تعاملات و همکاری های آینده ما قطعا نقش راهبردی و موثری خواهد داشت.
وی افزود: سلامت در کنار مقوله امنیت از مهمترین نعمت های جامعه است که ما بر حسب درک اهمیت وجود سلامت برای مردم، قصد گسترش همکاری ها و تعاملات میان خود با مدیران حوزه سلامت شهرستان کنگان را داریم؛ به هر حال تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و لذا باید با همفکری و تعامل مجموعه دوستان، این مسیر را طی کنیم.

صنعت تعامل بیشتری با بیمارستان کنگان داشته باشد
نادر احمدی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های دکتر حیدری در بخش درمان، خواستار گسترش همکاری ها و تعاملات میان شورای اسلامی و حوزه سلامت شد.
وی گفت: با توجه به آسیب هایی که صنعت در مناطق پیرامونی ایجاد کرده، باید ما و مدیران حوزه سلامت در این زمینه با نفتی ها مذاکرات موثری برای احقاق حق مردم داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کنگان عنوان کرد: در کنار تمام محاسن حضور صنعت در منطقه ما، آسیب های جدی نیز از جانب صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه سلامت متوجه مردم بوده است و این موضوع مسئولیت اجتماعی نفتی ها را نسبت به مناطق پیرامونی ویژه تر می کند.
احمدی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر شناخته می شود؛ این مرکز درمانی دارای ام آر آی، بخش ان آی سی یو، بخش بزرگ الحاقی و بیش از ۲۰۰ تخت فعال و ویژه، بیش از ۴۰ پزشک متخصص می باشد؛ طبیعی است که بخاطر این امکانات از شهرستان های جنوبی استان، صنعت، بخش های از استان فارس و هرمزگان برای موضوع درمان به بیمارستان کنگان مراجعه کنند؛ لذا ضمن تشکر از مسئولین محترم وزارت نفت و وزارت بهداشت، انتظار می رود نگاه ویژه تری به ارتقا سطح تجهیزات و درمان در قطب درمان جنوب استان بوشهر یعنی کنگان داشته باشند.
در تمام زمینه ها آماده تعامل با بیمارستان هستیم

وی گفت: حمایت شهرداری و شورای اسلامی کنگان از بیمارستان امام خمینی نیز می تواند در قالب بحث بخشش عوارض ساخت، اهداء زمین، بحث فضای سبز، زیرساخت ها، کارهای عمرانی و ماندگاری پزشکان متخصص و غیره انجام شود و ما این آمادگی را به طور کامل داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ابراز داشت: بدون شک، سود تقویت و حمایت ما در حوزه سلامت، تجارت، ورزش، آموزش و غیره به مردم بر می گردد و این وظیفه ذاتی شورای اسلامی است؛ ما نیز در این حوزه ها همکاری، تعامل و کمک خواهیم کرد.

در پایان به پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان مقرر شد، شوراهای اسلامی شهرستان نسبت به انعقاد تفاهم نامه برای تعامل و همکاری بیشتر با بیمارستان کنگان اقدام نمایند.
در خصوص حضور متخصص جراح مغز و اعصاب در بیمارستان امام خمینی(ره) نیز مقرر شد، شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه همکاری و هماهنگی لازم را با بیمارستان کنگان داشته باشند.
همچنین بنا به توافق انجام شده، نشست مدیران حوزه سلامت شهرستان با شورای شهرستان کنگان هر چند هفته یک بار انجام خواهد شد.
گفتنی است، برای اینکه مردم در جریان اتفاقات و صحبت های درون این جلسه قرار بگیرند، این نشست به طور مستقیم توسط سایت خبری تحلیلی ثلاث، از طریق اینستاگرام منتشر شد.

گزارش و عکس: ثلاث

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن