بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45545
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 4 دی 96 12:48 ب.ظ

انواع سه گانه شپش سر وراه مقابله با آنها

ثلاث- متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: عامل شپش، حشره‌ای خون‌خوار است و انتقال آن به‌صورت مستقیم بین افراد و یا غیرمستقیم از طریق البسه، شانه، ملحفه (بسته به نوع شپش) صورت می‌پذیرد.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دکتر مرضیه متین اظهار داشت: خارش، مهم‌ترین علامت آلودگی به شپش است، بزاق و احتمالاً مواد دفعی شپش قادر به ایجاد التهاب و واکنش‌های حساسیتی می‌باشند.
متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: انواع این بیماری شامل سه نوع شپش می‌باشد، شپش سر شایع‌ترین نوع آلودگی به شپش است که انتقال آن از طریق تماس سربه‌سر صورت می‌گیرد.
دکتر مرضیه متین ادامه داد: شپش تنه نیز نوع دیگری از شپش است به‌گونه‌ای که شپش تنه نزد افراد مسن و بالغ زیادتر از اطفال دیده می‌شود، این شپش در درز لباس‌های زیرین به‌خصوص جایی که تماس مستقیم باپوست دارد مثل یقه، شانه، کمر و غیره زندگی و در آنجا تخم‌گذاری می‌کند.
متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: شپش عانه نوع دیگر از شپش است و خارش در هنگام عصر و شب، مهم‌ترین علامت آلودگی است و از طریق جنسی انتقال می‌یابد.
دکتر مرضیه متین گفت: استفاده از داروها و شامپو برای درمان شپش توصیه می‌شود که باید بین ۷ تا ۱۰ روز تکرار شود، دقت داشته باشید که البسه، حوله، روتختی، کلاه، روسری را حتماً باید با آب گرم شسته و اتوکرده و لوازم شخصی از قبیل شانه، برس، سنجاق‌سر را در آب گرم با حرارت بالاتر از ۵۰ درجه قرار دهید، باید دقت کرد کلیه افراد خانواده که در تماس با فرد (دارای شپش) باید مورد معاینه قرار بگیرند و در صورت شک به آلودگی، درمان آنها ضروری می‌باشد.
متخصص پوست و موی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تأکید کرد: جهت جلوگیری از مسمومیت شامپوها را نباید بیش از دستور پزشک استفاده کرد

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن