بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45573
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 دی 96 5:22 ب.ظ

ثلاث- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: ارتقای خدمات بهداشتی در مناطق روستایی از اولویت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان است.

به گزارش ثلاث و به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، دکتر حسن حیدری در نشست هم‌اندیشی با شوراهای لاورده و لاورگل شهرستان کنگان افزود: جامعه روستایی نقش اساسی در حیات اقتصادی و اجتماعی کشور دارد بر همین اساس ارایه خدمات مستمر بهداشتی و ارتقای این خدمات همواره سرلوحه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان است.
وی تصریح کرد: یکی از وظایف مسئولان این است تا با حضور در جمع روستائیان از نزدیک با مشکلات آنها آشنا و پاسخگوی خواسته‌های آنان بوده و با برنامه‌ریزی درصدد رفع مشکلات برآیند.
دکتر حیدری اضافه کرد: برای دستیابی به یک محیط سالم و شاداب در روستا جلب مشارکت مردمی و همکاری بخش‌های مختلف جامعه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای شوراهای روستا و دهیاران به‌عنوان عالی‌ترین مسئولان اجرایی دولت در روستاها تصریح کرد: شوراها تلاش نمایند با تعامل با ادارات و جلب مشارکت مردم درصدد حل مشکلات روستا باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: مسلماً مشارکت فعال مردم روستا در امور مرتبط به‌سلامتی خودشان ازجمله عملیات بهداشت محیط روستایی، محیطی پاکیزه و سالم را در روستا نوید می‌دهد و زمانی که روستا سالم باشد روستائیان عزیز نیز از سلامت برخوردار خواهند شد و می‌توانند باکار و تلاش خود در تولید و توسعه اقتصادی کشور نقش بسیار بااهمیتی را ایفا نمایند.
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت سیراف نیز بابیان اینکه این نشست به‌منظور بررسی مشکلات احتمالی این منطقه صورت گرفته است گفت: امید است با تعامل و هم‌اندیشی و نیز برگزاری نشست‌های تخصصی مشکلات احتمالی این منطقه مرتفع و تدابیر لازم اتخاذ شود.
علی صابر افزود: بهسازی محیط روستاها نقش بسیار مهم و مؤثری در سلامت روانی، جسمی و اجتماعی روستائیان خواهد داشت و همین امر باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار می‌شود.
گفتنی است این نشست با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، روسای شوراهای اسلامی روستاهای لاورده و لاورگل، مسئول بهداشت محیط شهرستان، کارشناس بهداشت محیط سیراف، سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت سیراف و بهورز لاورده برگزار شد.
در این نشست صمیمانه هر یک از روسای شورای اسلامی روستاها به بیان گزارشی از روند خدمات‌رسانی به روستاها و برخی از  مشکلات حوزه‌ی روستایی خود اشاره کردند.
همچنین در این نشست راهکارهای لازم جهت حل مشکلات بهداشتی سطح روستا، بررسی موضوع بهداشت آب و پیگیری آب‌رسانی سالم به روستاها، چگونگی حل مشکل آب آشامیدنی مردم روستا موردبررسی قرار گرفت.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن