بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45592
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 دی 96 8:20 ب.ظ

مراجعه مردم شهرستان ها و استان های همجوار به بیمارستان کنگان باعث افتخار ماست

ثلاث- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: با توجه به موقعیت خوب و هم‌جوار بودن شهرستان کنگان با استان‌های هرمزگان و فارس، بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افتخار ارایه خدمت به مردم خوب جنوب کشور را دارد.

 

بیمارستان امام خمینی کنگان در تاریخ ۱۲ دی ماه ۹۶ از نخستین تور رسانه‌ای استان باهدف آشنایی خبرنگاران از خدمات درمانی استان و کنگان میزبانی کرد.

این تور با مشارکت روابط عمومی استانداری و روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی شده بود که با هدف معرفی کارکرد دولت به افکار عمومی، از طریق ظرفیت خبرنگاران استان در قالب تورهای خبری انجام شد و ادامه دارد.

در این تور، در مورد بیمارستان کنگان و بخش های مهم آن برای خبرنگاران توضیحات کاملی داده شد و خبرنگاران استان برای اولین بار فرصت بازدید از ” ام آر آی”، الحاقی، اورژانس و ” آی سی یو” جدید و ” ان آی سی یو”  بیمارستان کنگان را یافتند.

 

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: با توجه به موقعیت خوب و هم‌جوار بودن شهرستان کنگان با استان‌های هرمزگان و فارس، بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افتخار ارایه خدمت به مردم فهیم جنوب کشور را دارد.

دکتر حسن حیدری در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان که با حضور خبرنگاران استان بوشهر انجام گرفت، اظهار داشت: توجه جدی به توسعه کمی و کیفی درمان در جنوب استان با محوریت شهرستان کنگان از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان یکی از قطب‌های خوب درمانی استان بوشهر جهت ارایه خدمات درمانی به مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه و استان‌های هم‌جوار است.
بهره‌مندی بیش از ۱۲ هزار نفر از مرکز MRI بیمارستان امام خمینی
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) در بازدید خبرنگاران از دستگاه MRI بیمارستان امام خمینی عنوان کرد: دستگاه ام آر ای که شاهد آن هستید، امکان ارایه خدمت به‌صورت شبانه‌روزی را دارد و نوبت‌دهی آن نیز با توجه به شرایط بیمار است و بین یک الی دو هفته زمان می‌برد.
دکتر حسن حیدری عنوان کرد: ظرف ۱۶ ماه که از افتتاح ام آر ای می‌گذرد بیش از ۱۲ هزار نفر در این مرکز از این خدمت استفاده کرده‌اند.
طرح «هر تولد یک درخت» در کنگان اجرا می‌شود
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: طرح هر تولد یک درخت توسط والدین نوزادان در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اجرا می‌شود، این طرح در ۱۵ اسفندماه مصادف با روز درختکاری در بیمارستان امام خمینی (ر) کنگان اجراشده که سرسبزی این بیمارستان مدیون این طرح است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون شاهد فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات دیگری شامل راه‌اندازی بخش الحاقی بیمارستان، رشد تخت‌ها از ۹۶ تخت به ۱۹۲ تخت، همچنین راه‌اندازی بخش اورژانس مجهز و… برای بیمارستان نیز بوده‌ایم.
راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بخش اورژانس جنوب کشور در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان
دکتر حیدری ضمن بیان اینکه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان یکی از اورژانس‌های خوب کشور است، گفت: اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در مساحتی حدود ۴ هزار متر و اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان و حوزه نفت و گاز، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین بخش اورژانس جنوب کشور راه‌اندازی شده است.
مراجعه بیش از یک‌میلیون و ۱۶۴ هزار نفر در سال ۹۵ به بیمارستان کنگان
وی بابیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در سال ۸۰ برای جمعیت آن زمان یعنی ۲۵ هزار نفر تأسیس‌شده بود، اظهار داشت: آمار مراجعین به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در سال ۹۵، یک‌میلیون و ۱۶۴ هزار نفر بوده است و این در شرایطی است که جمعیت شهرستان کنگان در سال گذشته، حدود ۱۰۷ هزار نفر اعلام شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ادامه داد: این موضوع بیانگر آن است که به خاطر حضور صنعت در منطقه، تعداد مراجعین به حوزه سلامت شهرستان، افزایش بسیار عجیبی یافته است و درصد بسیار بالایی از مراجعین ما در حوزه سلامت شهرستان کنگان مربوط به خانواده بزرگ صنعت هستند.
شرکت‌های منطقه به توسعه کمی و کیفی حوزه سلامت اهتمام بیشتری داشته باشند
دکتر حیدری افزود: با توجه به این میزان از تراکمِ مراجعین به بیمارستان و حوزه سلامت شهرستان کنگان، می‌طلبد شرکت‌های منطقه به توسعه کمی و کیفی حوزه سلامت اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت و صنعت منطقه، دو مقوله به هم تنیده، تفکیک‌ناپذیر، مرتبط و به‌شدت روی همدیگر تأثیرگذار هستند، تأکید کرد: صنعت منطقه باید در اولویت و اهم برنامه‌های خود، حوزه سلامت شهرستان کنگان را ببیند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار داشت: از زمان حضور صنعت در منطقه جنوب استان بوشهر، کمک خوبی به حوزه بهداشت و درمان شهرستان کنگان شده است که از این بابت تشکر می‌کنیم ولی انتظار ما از متولیان صنعت بیش از این است و توقع همکاری و تعامل بیشتری به حوزه سلامت شهرستان کنگان برای ارتقا سطح کمی و کیفی آن داریم.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه صنعت می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد بیمارستان کنگان به‌عنوان قطب درمانی جنوب کشور انتخاب گردیده و امکانات و تجهیزاتی جهت مقابله با مسایل و مشکلات احتمالی پیش‌بینی‌شده است.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: ما پیش‌بینی بحران نموده و این توانایی راداریم که در مواقع بروز بحران‌هایی مانند زلزله و یا انفجار تا ظرفیت ۸۰۰ بیمار را پذیرش نماییم.
دکتر حیدری با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) یک بیمارستان تخصصی است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای مرکز ام آر ای، بخش‌های الحاقی، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU)، بخش مراقبت‌های ویژه قلب، زنان و زایمان، جراحی داخلی، جراحی چشم، جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری و… است.
انجام بیش از ۳ هزار ۵۰۰ زایمان طبیعی به‌صورت رایگان
وی اظهار داشت: در سال گذشته در این بیمارستان بیش از ۳ هزار ۵۰۰ زایمان طبیعی و رایگان در قالب طرح تحول سلامت و ۱۵۰۰ عمل سزارین به‌صورت رایگان انجام‌شده است.
دکتر حیدری اضافه کرد: ما بخش‌های ویژه ICU و CCU داریم و به‌تازگی نیز توانسته‌ایم بخش جدید NICU را راه‌اندازی کنیم که از ابتدای راه‌اندازی ۴۰۰ نوزاد در آن بستری و خدمات به آنان ارائه‌شده که این موضوع سبب جلب اعتماد و رضایت مردم منطقه و استان‌های هم‌جوار گردیده است.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: طرح هتلینگ بیمارستان و مرمت بخش‌های فرسوده، و همچنین جذب تعدادی متخصص بالغ‌بر ۳۵ پزشک در تمامی رشته‌های مورد نیاز از دیگر اقدامات انجام‌شده در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با اشاره به اینکه ما از کشورهای پیشتاز در عرصه سلامت و بهداشت هستیم، تصریح کرد: قطعاً اگر مسئولین وظیفه خود را به‌درستی انجام بدهند، طرح تحول سلامت حافظ جان و سلامت مردم خواهد بود و اگر مردم نیز شاهد تلاش‌های مسئولانشان باشند بی‌شک قدردان این زحمات شبانه‌روزی خواهند بود.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. کنگونی says:

    باسلام اقای صفایی میدانم که نظرم را ثبت نمیکنی بخدا باید در اون دنیا جوابگوی دروغهایی که مینویسی باشی هر وقت سری به سایت ثلاث زدم غیراز تعریف از دکتر حیدری ندیدم مگه دگتر حیدری چکار کرده بنا به گفته پرسنل بیمارستان………… بستری اورزانس صندلی برای نشستن همراه کنار بیمار وجود ندارد هروقت به داروخانه مراجعه میکنی تا دارو بگیری میگن یک یا دو قلمش نداریم برین از شهر تهیه کنید پرسنل بیمارستان دل خوشی از دکتر حیدری ندارند چند روز خواستم رییس بیمارستان ببینم موفق نشدم به گفته یکی از کارمندان بیمارستان ما که اینجا کار میکنیم نمیبینیمش شما ساده ای برو به کار دیگری برس

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن