بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45630
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 19 دی 96 0:32 ق.ظ

حکایت چراغ راهنمایی

چراغ زرد: رنگ من قرمز است؟!

ثلاث- با توجه به قانون ممنوعیت عبور از چراغ زرد در ایران، باید شمارشگر چراغ راهنما روشن باشد، تا رانندگان با توجه به شمارشگر تصمیم خود را گرفته و ناخواسته جریمه نشوند!

 

ثلاث- محمد جواد علینژاد: در سطح چهار راه و سه راه های اصلی شهر، چراغ راهنمایی به منظور نظم و کمک به کاهش بار ترافیک شهر نصب گردیده است. این موضوع ممکن است برای بسیاری از شما رخ داده باشد که موقع عبور از چراغ سبز که شمارشگر چراغ راهنما خاموش بوده و به خیال خودتان فرصت کافی برای گذشتن از چهارراه را داشته‌اید؛ با خیال راحت سرعت گرفته‌اید اما هنوز چند متر به چهارراه مانده یک‌باره چراغ نارنجی شده و همه محاسبات شما به هم خورده است و

مانده‌اید که اگر چراغ را رد کنید مبادا لحظه آخر قرمز شود و یا روی خط عابر قرار بگیرید و جریمه شوید و بدتر از همه اینکه تا وسط چهارراه بروید و با ماشین‌هایی که از خیابان سمت راست می‌آیند تصادف کنید و هزار و یک احتمال دیگر اما اگر ترمز کنید و تا چراغ سبز بعدی صبر کنید چه؟ در آن صورت ماشین پشت سری به شما خواهد کوبید یا عابر پیاده‌ای …

از سوی دیگر وقتی چراغ سبز می‌شود، راننده‌ها بیشتر حواسشان به رنگ چراغ بوده تا عابران پیاده و اطراف خود و ممکن است تصادفی هم رخ دهد؛ چیزی شبیه مسابقه اتومبیل‌رانی که همه چشم‌شان به چراغ است اما از زمانی که چراغ‌های تقاطع‌ها مجهز به سیستم شمارشگر شده اند، نخستین چیزی که تغییر کرد، این بود که چنین اغتشاشی جای خود را به احساس آرامش خاطر داد!

خیلی از راننده‌ها در زمان‌های طولانی، ماشینشان را خاموش می‌کنند تا بنزین کمتری مصرف شود که تا حدودی روی مصرف بنزین و به طور غیر مستقیم روی بهبود آب و هوا هم تأثیر دارد. از اینها گذشته مهم‌ترین تأثیر شمارشگرها انضباط و تمرین نظم زمانی است هرچند خیلی‌ها منتقد تایمرها هستند و معتقدند با بالا رفتن سرعت در انتهای فاز سبز، ممکن است راننده در تصمیم‌گیری دچار مشکل شود.

همه ما چراغ زرد راهنمایی را به عنوان چراغ احتیاط میشناسیم اما در قانون جدید راهنمایی و رانندگی  عبور از چراغ زرد، همانند عبور از چراغ قرمز ممنوع و در صورت عبور، علاوه بر جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، نمره منفی نیز لحاظ می گردد.

با همه این تفاسیر، در اکثر کشورها جهان(بجز ایران!) به شما اطلاع نمی دهند که قرار است تا چند ثانیه دیگر چراغ قرمز شود و شما در همان ۳ ثانیه ای که چراغ زرد است، باید تصمیم بگیرید که توقف یا عبور کنید و عبور از چراغ زرد جریمه ندارد! اما با توجه به قانون ممنوعیت عبور از چراغ زرد در ایران، باید شمارشگر چراغ راهنما روشن باشد، تا رانندگان با توجه به شمارشگر تصمیم خود را گرفته و ناخواسته جریمه نشوند!!!

 

 

نظرات

  1. ممد says:

    بابا این شمارشگرای چراغ راهنمایی رو درست کنید و تنظیم باشه

  2. حمید says:

    وضعیت ثانیه شمار از جنس چینیش مشخصه همیشه خرابه.
    دوم اینکه چرا دو عدد چراغ در کنار هم جاگذاری شده و همزمان با هم تغییر می کنند که یکی از آنها فقط فلاش جهت دارد ؟ حداقل بسمت چپ یا راست رو تنظیم کنید یا چراغ دوم رو بردارید.

    خواهشا چیزی رو که میخواهید اجرا کنید اول فکر کنید بعد عمل کنید.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن