بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45926
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 9 بهمن 96 11:28 ب.ظ

در جشن روز پرستار کنگان توسط مسئولین مطرح شد؛

سلامت محوری، از اصلی ترین برنامه های دولت/ صنعت منطقه، نقش مثبت خود را در حوزه سلامت ارتقا بخشد

ثلاث- جشن روز پرستار با حضور پرستاران بیمارستان کنگان، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان، منطقه ویژه پارس و شهرستان کنگان برگزار شد.

جشن روز پرستار با حضور مسئولین در کنگان برگزار شد

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی( ره) کنگان  شب گذشته، جشن بزرگ روز پرستار در کنگان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار شهرستان کنگان، رئیس دادگستری شهرستان، نماینده سازمان منطقه ویژه پارس، امام جمعه کنگان و سیراف، امام جمعه اهل سنت کنگان، فرماندهی انتظامی شهرستان، شهردار و رئیس شورای شهر کنگان، دیگر مسئولین محلی و جمعی از پرستاران بیمارستان امام خمینی( ره) کنگان برگزار شد.

پرستاران ستون اصلی حوزه سلامت هستند

فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در این جشن ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، از برگزاری این جشن با شکوه تشکر کرد و افزود: موضوع سلامت یکی از اساسی ترین و مهمترین حقوق یک جامعه و محور توسعه است.

وی افزود: پرستاران سهم به سزایی در بهداشت و سلامت جامعه دارند. پرستاران ستون اصلی حوزه سلامت هستند.

فرماندار کنگان ادامه داد: اگر چنانچه بخواهیم زیرساخت توسعه پایدار و زیر بنای فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک ملت را، حوزه سلامت بدانیم، نقش پرستاران بسیار روشن و مبرهن است.

نوروزی گفت: پرستاران نقش مهمی در حفظ و ارتقا سلامت جامعه دارند. امروز پرستاران با تاسی از الگوی بی بدیل خود یعنی حضرت زینب(س)، نمونه ای از صبر را در مسیر نظام سلامت کشور به نمایش گذاشته اند.

وی اظهار داشت: روز پرستار فرصت مناسبی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت با ارزش این قشر زحمت کش پرستار و ترویج ارزش های زینبی در جامعه است.

سلامت محوری، از اصلی ترین برنامه های دولت است

فرماندار شهرستان کنگان عنوان کرد: از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که سلامت یکی از محوری ترین و اولویت اصلی برنامه های آن بوده و در بحث زیرساختی نیز توجه خاصی به این موضوع شده است؛ قطعا در ایام و مدت زمان پیش رو این اولویت را همچنان مد نظر قرار خواهیم داد و از هیچ کمکی نیز در این راه فروگزار نخواهیم کرد.

نوروزی در مورد تامین اعتبار برای تهیه “ست” پزشکی اتاق عمل برای جراحی مغز و اعصاب، اطمینان داد که به زودی انجام خواهد شد.

وی گفت: در حال پیگیری جدی برای احداث درمانگاه تخصصی در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هستیم که انشاءالله هرچه سریعتر شاهد کلنگ زنی این پروژه بسیار مهم باشیم.

 

پرستاری شغل مقدسی است و پرستاران انسان‌های ارزشمندی هستند

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جمع پرستاران و مسئولین شهرستان کنگان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: علیرغم مشکلات فراوانی که در حرفه پرستاری وجود دارد ولی این قشر بزرگوار با عشق و محبت به همنوع خود، صحنه‌های زیبایی از گذشت و ایثار را خلق می‌کنند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی پرستاران بیمارستان کنگان افزود: شغل پرستاری از مشکل‌ترین و پرزحمت‌ترین مشاغل است و این قشر زحمتکش بار سنگین مسئولیت نگهداری از بیماران را بر دوش دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت:  پرستاری شغل مقدسی است و کسانی که در این حرفه فعالیت می کنند انسان‌های ارزشمندی هستند که از جسم، جان و روحشان می‌گذرند تا کار بسیار ارزشمندی برای جامعه انجام دهند.

دکتر کشمیری گفت: شادابی و نشاط جامعه پرستاری بسیار حایز اهمیت است و لذا برنامه های مفرح و با نشاط باید در طول سال وجود داشته باشد.

 

عملکرد وزارت بهداشت در سه سال گذشته نسبت به دهه های قبل، بهتر بوده است

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و پرستاران، این روز را تبریک گفت و سپس به ارائه گزارشی از شرایط بیمارستان کنگان پرداخت.

وی اظهار داشت: عملکرد وزارت بهداشت و درمان در سه سال گذشته نسبت به دهه های قبل، بهتر بوده است. در جریان اجرای طرح تحول نظام سلامت در سه سال گذشته به نسبت سال های قبل، یک دوره طلایی محسوب می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان افزود: این عملکرد تاریخی وزارت بهداشت، نشان از استقلال ما دارد. ما در حوزه بهداشت و درمان به استقلال رسیده ایم. امروزه تقریبا ۱۰۰ در صد عملهای جراحی که در سطح جهان انجام می شود، در جمهوری اسلامی ایران نیز انجام می شود و درصد بسیار بالایی از جراحی هایی که در کلان شهرهای ایران انجام می شود، بیمارستان کنگان نیز قادر به انجام آن است.

دکتر حیدری گفت: این بیمارستان سال ها قبل برای جمعیت ۲۵ هزار نفر احداث شد ولی امروزه شاهد آن هستیم که این مرکز درمانی علاوه بر شهرستان کنگان، شهرستان های همجوار در جنوب استان و بخش هایی از استان فارس و هرمزگان را نیز پوشش می دهد.

وی عنوان کرد: این بیمارستان با افتخار علاوه بر موارد بالا، خانواده بزرگ صنعت منطقه( که باعث افزایش جمعیت در منطقه شده است) را نیز پوشش می دهد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲۴۰۰ زایمان طبیعی رایگان، ۱۳ هزار ام آر آی از تیرماه سال ۹۵ تا کنون در بیمارستان کنگان داشتیم و ۴۸۰ نوزاد ظرف ۱۶ ماه گذشته در ان آی سی یو بیمارستان کنگان تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

دکتر حیدری گفت: تعداد متخصصین ما ظرف سه سال گذشته به بیش از سه و نیم برابر افزایش یافته اند. برای بخش بسیار حساس اورژانس، ۵ متخصص طب اورژانس را جذب کردیم. در حال حاضر نیز شاهد جذب ۴ متخصص جراح مغز و اعصاب برای این مرکز درمانی هستیم.

وی اضافه کرد: تمام این اتفاقات خوب و امیدوار کننده به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی، سفر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید شکل گرفته است که در این میان میتوان به همکاری، تعامل و مساعدت جناب آقای مهندس یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس و همچنین جناب آقای صفاییان دبیر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس نیز اشاره و تشکر کرد.

صنعت می تواند نقش موثرتری در حوزه سلامت ایفا کند

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: حوزه نفت و صنعت می تواند نقش موثرتری در حوزه سلامت شهرستان کنگان ایفا کند. تقاضای ما از تمام مدیران صنعت، برنامه ریزی بر اساس محوریت سلامت است. هیچ توسعه ای بدون در نظر گرفتن محور سلامت کامل نخواهد بود.

 

در حاشیه این مراسم، دومین نشریه داخلی بیمارستان کنگان توزیع شد. این نشریه دارای ۴۰ صفحه می باشد که به بخش های مختلف بیمارستان کنگان  و تعامل نهادهای خارج از این مرکز درمانی با بیمارستان کنگان پرداخته است.

در بخش پایانی مراسم از پرستاران نمونه، جانبازان و فرزندان شاهد شاغل در بیمارستان، تیم مشترک فوتسال شبکه بهداشت و بیمارستان، افراد بازنشسته در سال ۹۶ تجلیل شد.

در این جشن، از مهندس مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به مناسبت تعامل بسیار ارزنده با بیمارستان کنگان در بحث ام آر آی، الحاقی( مصوبات سفر مقام معظم رهبری)، اهدای یک دستگاه دیزل ژنراتور  KV  ۱۵۰۰  ،سردخانه و پرواز رایگان برای متخصصین بیمارستان کنگان به نقاط مختلف کشور، تقدیر ویژه شد.

همچنین از مهندس محمد صفاییان دبیر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس بابت تامین اعتبار دو دستگاه اتوآنالایزر آزمایشگاهی و رادیولوژی دیجیتال( که هر دو دستگاه مورد استفاده و سرعت و کیفیت بسیار بالایی دارند)  نیز در این مراسم تقدیر شد. گفتنی است ، مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد که خود در مراسم حضور نداشت، مراتب تبریک خود را به مناسبت روز پرستار در قالب نامه به این جشن ارسال کرده بود.

 

در بخش دیگر، از خیرینی( عبدالواحد شریفی، حسن واحدی و ابراهیم صفایی) که سال ها قبل ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) را با اهدای زمین آن و تامین اعتبار اولیه ساخت این مرکز درمانی، استارت زدند تقدیر شد.

مجری این مراسم ابوذر حسین پور بود.

این جشن در سالن دانشگاه پیام نور برگزار شد.

بخشی از این جشن با همکاری و مساعدت بسیار خوب شورای اسلامی شهر کنگان برگزار شد که از آن جمله می توان به تقدیم کارت هدیه به همین مناسبت به پرستاران بیمارستان کنگان اشاره کرد. شهرداری کنگان و بخش خدمات شهری آن نیز در بخش پشتیبانی همکاری خوبی برای برگزاری جشن داشتند.

مسلم رضایی مداح اهل بیت(علیهم السلام) نیز در بخشی از مراسم به مداحی حضرت زینب(س) پرداخت.

رحیم پوردرخش و میثم فرخنده دو خواننده سرشناس کنگانی در این مراسم با قطعات زیبا اقدام به هنرنمایی کردند. گروه عکاسی زووم نیز به همراه گروه صدا( کوگانا) بخش عکاسی و صدا را عهده دار بودند.

بخشی از جوایز این مراسم را گروه بزرگ عرشه( عرضه کننده ماشین های اداری، الکترونیک و کامپیوتر ) به آدرس کنگان، بلوار امام خمینی، روبروی منطقه انتظامی بر عهده داشت.

 

گفتنی است که قبل از شروع مراسم، برنامه صرف شام برای تمام حضار انجام شد.

دکتر حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)، میرحاجی مدیر داخلی، جعفری امور عمومی، خانم محمدی مدیر خدمات پرستاری و مامایی، نوروزی مسئول خدمات، توکلی مسئول آشپزخانه، حسن زارعی مسئول حراست، علی زارعی کارپرداز، صفایی مسئول روابط عمومی بیمارستان کنگان، اعضای شورای اسلامی شهر کنگان به خصوص احمدی رئیس شورای شهر کنگان و منصوری رئیس شورای شهرستان، جمالی شهردار کنگان، سطحانیان مسئول خدمات شهری شهرداری کنگان، حسین پور مجری مراسم، نظری مسئول سالن دانشگاه پیام نور کنگان، احمدی مدیر آتلیه عکس زووم، پیک رفتار صدا بردار، رحیم پوردرخش و میثم فرخنده، حسین کرمی مدیر گروه و فروشگاه بزرگ عرشه، محسن صفایی طراح نشریه داخلی بیمارستان کنگان، از جمله عوامل برپایی جشن بزرگ روز پرستار در کنگان بودند.

 

شهروندان و دوستان گرامی می توانند نظرات و پیشنهادات خود، راجع به دومین نشریه داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان را با شماره( تماس، پیامک، واتس آپ و تلگرام) ۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸ در میان بگذارند.

 

عکس: عکاسی زووم

 

 

 

 

 

——–

——–

——–

 

شایان ذکر است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و هیات همراه، قبل از آغاز جشن روز پرستار در کنگان، از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد و با اهدای شاخه گل به پرستاران آن بخش ها، روز پرستار را به آنان تبریک گفت.

اتفاقات، آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو و اطفال جز بخش هایی بودند که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از آن ها بازدید به عمل آورد.

در این بازدید رئیس، مدیر داخلی و مسئول حراست بیمارستان کنگان، دکتر کشمیری و دیگر مدیران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را همراهی کردند.

 

عکس: زینب صفایی

//

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن