بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 45997
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 بهمن 96 1:07 ب.ظ

متخصص چشم بیمارستان کنگان توضیح می دهد:

ناخنک چشم غالبا در هوای آفتابی رخ می دهد

ثلاث- متخصص چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: ناخنک بافت ارغوانی یا قرمزرنگ مثلثی شکلی است که در روی سطح چشم یا در گوشه قرنیه رشد می‌کند و بیشتر در اثر تابش اشعه ماورای بنفش نور خورشید بروز می‌کند.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی کنگان، دکتر ابراهیم ابراهیمی در این خصوص گفت: این عارضه در افرادی که بیشتر وقت وقت خود را خارج از منزل و در هوای آفتابی سپری می‌کنند روی می‌دهد.
وی با بیان اینکه ناخنک به‌ندرت ممکن است  به حدی رشد کند که جلوی مردمک چشم را بگیرد، افزود: قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید به‌ویژه پرتو فرابنفش به مدت طولانی، خشکی و غبار می‌توانند نقش مهمی در ایجاد این بیماری داشته باشند.
متخصص چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با اشاره به اینکه بروز ناخنک در کودکان نادر است اظهار داشت: کشاورزان و کارگران ساختمانی، ماهیگیران و افرادی که در نزدیک خط استوا زندگی می‌کنند نیز به علت حضور همیشگی و طولانی‌مدت در فضاهای باز و در معرض نور آفتاب مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
دکتر ابراهیم ابراهیمی افزود: در مراحل اولیه که این ضایعه کوچک است و روی قرنیه چشم را نگرفته است، علایم بیماری نیز خفیف می‌باشد، ولی به‌تدریج باعث خارش، سوزش و قرمزی چشم می‌شود و در موارد پیشرفته‌تر موجب تاری دید در بیمار می‌شود.
متخصص چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: آستیگماتیسم نیز از دیگر عوارض ناخنک است که درمان آن در موارد کوچک با قطره‌های اشک مصنوعی انجام می‌شود و در موارد پیشرفته‌تر می‌توان از پمادها و داروهای ضدالتهاب استفاده کرد و درنهایت در مواردی که بینایی کاهش‌یافته عمل جراحی گزینه نهایی است.
وی در رابطه با پیشگری از ابتلا به این عارضه چشمی گفت: پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب به مدت طولانی و استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد که مانع عبور امواج مضر هستند می‌تواند راه پیشگیری مناسبی برای پیشگیری از ابتلا به ناخنک چشم باشد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن