بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46106
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 24 بهمن 96 11:59 ب.ظ

چراغ امید لنجداران، بازاریان و تجار کنگانی روشن شد

فرماندار کنگان: ۳۵ درصد معیشت مردمِ منطقه از دریاست/به دنبال تقویت تجارت کنگان هستیم

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: ۳۵ درصد معیشت مردم منطقه از دریاست و لذا به دنبال راه های اصولی برای تقویت تجارت کنگان هستیم.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال فرمانداری کنگان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات اسکله چند منظوره بندر کنگان به ریاست فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان برگزار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان روز گذشته در این نشست گفت : ما بدنبال تقویت تجارت هستیم و از مدیران گمرگ و بندر میخواهم دوره تخلیه را بیشتر وکار ترخیص تعطیل نشود.

مهندس نوروزی در جلسه رسیدگی به مشکلات اسکله های کنگان بیان داشت: بیائیم با همفکری ، تعامل وبا فکری نو بنادر تجاری و صیادی این شهرستان را احیاء کنیم و این شهرستان و شهر کنگان که یک بندر تاریخی و قدیمی است چند قدم به جلو ببریم و همه با فکری بلند و برای اعتلای نام کنگان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

فرماندار کنگان گفت: ۳۵ درصد معیشت مردم از همین دریاست و این شایسته مردم بخصوص ملوانان و صیادان منطقه نیست.

در ادامه نخستین نشست فرماندار با تعاونی لنجداران کنگان که روز گذشته انجام شد، فرماندار شهرستان کنگان صبح امروز از اسکله چند منظوره بندر کنگان بازدید کرد.

فرماندار کنگان در این بازدید گفت: اسکله چند منظوره کنگان به دلیل مساعد نبودن شرایط لازم برای استفاده آن، متاسفانه باعث ناراحتی و گله مندی بسیاری از صیادان، تجار و مردم شهرستان کنگان شده است.
وی افزود: انتقال مخزن بارگیری سوخت قایق های صیادی و صفاری به ضلع جنوبی و شمالی اسکله بخشی از این نارضایتی را مرتفع و چرخه اقتصادی و صیادی را در بندر کنگان آسان می کند.
نوروزی خواستار تسریع در انجام جانمائی و احداث مخازن سوخت قایق ها و لنج های سفاری شد و گفت: بیاییم با تعامل و همفکری ادارات بندر و کشتیرانی، شیلات، گمرک، شورای لنجداران و صیادان گره ای از مشکلات پیش روی مردم زحمت کش کنگانی برداشته و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

ثلاث: بندر کنگان به عنوان مستعدترین بندر استان بوشهر جهت تجاری شدن،  سال هاست در سایه مظلومیت قرار گرفته است. حدودا ۲ دهه از بحث ارتقا این بندر و اسکله آن می گذرد اما هرگز این مهم برای کنگان محقق نشد. بندر کنگان سومین شهر پر جمعیت استان بوشهر می باشد،جایی که این شهرستان استراتژیک در شاهراه سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان قرار دارد و فاصله آن تا کشور قطر و امارات نیز بسیار کمتر از سایر شهرهای قدیمی استان می باشد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن