بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4679
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 31 شهریور 93 12:19 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث:

کلافگی از قطعی گاه و بی‌گاه اینترنت در استان بوشهر/آیا این اینترنت از شاخصه های توسعه استان است؟

اختصاصی ثلاث- قطعی‌های گاه و بی‌گاه اینرنت در استان بوشهر در سال‌های اخیر همواره یکی از پایه‌های ثابت استفاده از این فناوری بوده است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و مردم خواستار بهره‌مندی از یک اینترنت پایدار با سرعت مناسب و عدم قطعی‌های مکرر هستند.

 

internet

به گزارش ثلاث، یکی از معیارهای توسعه هر کشور و استانی، اینترنت، ان هم از نوع پر سرعت و استفاده اکثریت از آن است.

کشورهایی مانند کره جنوبی که امروزه جز پیشرفته ترین کشورهای جهان هستند، در حدود سه سال پیش از اینترنتی با سرعت حدود ۱۲۰ برابر سرعت متوسط اینترنت ایران بهره می بردند. این کشور از اینترنت به عنوان یکی از حیاتی ترین و البته رایج ترین ابزار توسعه در کشورش استفاده می برد.

اما در کشور ایران وضعیت به نوعی دیگر است و استان هایی مانند بوشهر در این سال های اخیر ( به اقرار کاربران) از اینترنتی بسیار لنگ، کند با قطعی های مکرر روبرو بوده است.

البته با تلاش مجموعه مخابرات استان، پهنای باند اینترنت استان تقریبا به دو برابر افزایش یافته است ولی مشکل اصلی که همان افت سرعت و قطعی های گاه و بیگاه است، همچنان پابرجاست.

استان بوشهر در زمینه زیرساخت اینترنت توسعه نیافته است

البته میدانیم که استان بوشهر در بحث اینترنت فقط مصرف کننده است و این مشکلات موجود مربوط به زیرساخت که عمدتا از یکی دو استان دیگر تغذیه می شود است و لزوما در صورت بروز هر مشکلی برای اینترنت در این دو استان، شاهد بروز اختلال در اینترنت استان بوشهر خواهیم بود و باید قبول کنیم که استان بوشهر در این زمینه توسعه لازم را به خود ندیده است.

با توجه به شعار دولت قبل و این دولت در خصوص دولت الکترونیک، توقع می رود برای رسیدن به این مقصود در ابتدا باید زیرساخت های این موضوع را فراهم آورده و پس از آن، شرایط را برای الکترونیک کردن همه استان ها مهیا کرد.

وضعیت اینترنت استان بوشهر بعضی اوقات شرایط بسیار بدی را به خود می گیرد و حسابی صدای کاربران را به نشانه اعتراض بالا می برد؛ کاربرانی که عمدتا اداری، دانشجو و دانش آموز هستند.

 

مشکل اینترنت استان بوشهر یک‌بار برای همیشه حل شود

یکی از کاربران اینترنت استان بوشهر در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: متاسفانه مدتی است که وضعیت اینترنت در کنگان به لحاظ سرعت بسیار افت کرده و شاهد قطعی هایی نیز در این زمینه هستیم.

یوسف قاسم پور اظهار داشت: برای کسانی که جز دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، واقعا اینترنت مطلوب یک ابزار کاربردی است و چنانچه روزی یا ساعتی این اینترنت با قطعی و اختلال روبرو شود، کارهای درسی و تحقیات آن ها روی زمین می ماند.

وی افزود: ضمن تشکر از مجموعه مخابرات استان بوشهر بخاطر کیفیت بالای خدمات دهی در خطوط ثابت و موبایل، تقاضا دارم که یک بار برای همیشه مشکل اینترنت استان را حل کنند که حداقل این دغدغه را دیگر نداشته باشیم.

قاسمپور عنوان کرد: یکی از دغدغه ها شهروندان و مردم ما (در کنار اشتغال، بهداشت و درمان و بیمه ، کنترل تورم، حذف تحریم ها، پایین آمدن قیمت و بالا بردن ایمنی خودروهای تولید داخل ) موضوع اینترنت پرسرعت و مطلوب است که ظاهرا به آرزویی دور اما دست یافتنی تبدیل شده است. امیدواریم مسئولین امر و به خصوص مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نگاهی مثبت به این داستان، شرایط را هرچه سریع تر فراهم کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک اینترنت مطلوب یکی از شاخصه های توسعه هر منطقه محسوب می شود.

مشکلات قطعی اینترنت مربوط به خارج از استان است

مدیر عامل شرکت مخابرات استان بوشهر در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: قطعی و کاهش سرعت اینترنت طی روزهای گذشته ناشی ازمشکلات حادث شده در شبکه خارج از استان و در مسیرهای انتقال پهنای باند به استان بوشهررخ داده که خارج ازحوزه اختیارات ومسئولیت این شرکت است.

حمید رضا بحرانی اظهار داشت: این موضوع با تاکید ویژه استاندار محترم و وزیرمحترم ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق مراجع ذی ربط دردست پیگیری و اقدامات لازم درحال اجرا است.

 ………………………………………….
گزارش: مصطفی صفایی

نظرات

  1. دانشجو says:

    امیدوارم به لطف مسئولین و پیگیری شهروندان هرچه زودتر مشکل اینترنت شهر ما هم برطرف شه

  2. مختار says:

    جیگرمون خین کردن با ایی اینترنتشون

    هر روز هم قیمتش بالا میبرن و سرعتش میارن پایین

  3. ایرانی says:

    اینترنت پر سرعتم آرزو است

  4. شهروند says:

    تمام ادارت از اینترنت برای توسعه کاری استفاده می کنند حالا فکر کنیداینترنت قطع بشه چه سر ارباب رجوع بیچاره میاد ؟ راستی رتبه ایران تو اینترنت چندمه ؟

    • پارک لاله says:

      ایران از آخر اوله . بالاترین سرعت جهان کره جنوبیه سرعتشون بالاست و قیمت پایین. سرعت ۲مگ ماهی ۲۰۰۰هزارتمن پولا ماست باورتون میشه

  5. حرف منصفانه says:

    این اینترنت هیچ وقت پرر سرعت نمیشه زیرا اجازه این کار را نخواهند داد

    ماا همیشه باید پاسوز برخی اعتقادات و تصورات غلط سیاسی باشیم
    بجای اینکه فرهنگ سازی کنیم، از اینترنت پرر سرعت جلوگیری میکنیم

  6. حامد says:

    سلام ما باید تا کی با این سرعتی که حتی از کشور افغانستان هم پایین تر است بسازیم امروزه خیلی از کارها از طریق اینترنت صورت میگیرد و ایران باید روز به روز به فکر توسعه سرعت خود باشد دیگه چقدر باید تحمل کرد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن