بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47257
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 اردیبهشت 97 5:31 ب.ظ

تمام آنچه رئیس شورای شهرستان کنگان با استاندار مطرح کرد

ثلاث- رئیس شورای شهرستان کنگان به نمایندگی از شوراهای شهرستان کنگان در ابتدا به ارائه آماری از تعداد افراد حاضر در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان پرداخت و سپس به چند مورد از چالش های پیش روی شوراها اشاره کرد.

به گزارش ثلاث، شوراهای اسلامی استان بوشهر در نشست با استاندار، مسائل، مشکلات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

دکتر مرتضی منصوری که به همراه دیگر اعضای شورای اسلامی شهرستان کنگان در این نشست حاضر شده بود مسائل و مشکلات شهرستان کنگان را در حضور استاندار بوشهر بیان کرد.

منصوری رئیس شورای شهرستان کنگان به نمایندگی از شوراهای شهرستان کنگان در ابتدا به ارائه آماری از تعداد افراد حاضر در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان پرداخت و سپس به چند مورد از چالش های پیش روی شوراها اشاره کرد.

 

متن کامل صحبت های دکتر مرتضی منصوری رئیس شورای شهرستان کنگان در ادامه می خوانید:

 

گرامی میدارم سالروز تشکیل شوراها در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۸ که این نهاد بطور رسمی دوره چهار ساله مسئولیت خود را جهت تحقق بخشی از حاکمیت مردم که عملی شدن آن در گرو فعالیت این نهاد است آغاز کردند. این روز را به همه همکاران شورایی خودم و به ملت شریف ایران تبریک میگویم. از استاندار صادق و امین استان بوشهر و همکاران محترم ایشان به دلیل نگاه و بینش ارزشمند خود و توجه به این مهم نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم

در شهرستان کنگان با جمعیت ۸۱۰۰۰ نفر در شهرها و ۲۶۰۰۰ نفر در روستاها ، تعداد ۴۸ نفر از طرف مردم شریف شهرستان کنگان در انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها رای اعتماد گرفتند. از این تعداد ۱۷ نفر در شهرهای سه گانه شهرستان و تعداد ۳۱ نفر در حوزه بخش مرکزی و روستاها مشغول به فعالیت هستند.از تعداد ۴۸ نفر تعداد ۴۴ نفر مرد و تعداد ۴ نفر را زنان تشکیل می دهند که حضور زنان در این دوره بی نظیر و نشان از اهمیت جایگاه آنان در تصمیم گیری های مدیریت شهری دارد و از استاندار محترم هم بدلیل انتصاب مدیران زن تشکر مینمایم. از تعداد ۴۸ نفر اعضای شوراها در شهرستان کنگان تعداد ۲ نفر در مقطع دکتری ، ۳ نفر مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۴ نفر کارشناسی، ۷ نفر مدرک تحصیلی کاردانی ، ۶ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و تعداد ۱۶ نفر مدرک تحصیلی پائین تر از دیپلم دارند. از تعداد ۴۸ نفر تعداد ۱۷ نفر کارمند ، تعداد ۲۹ نفر دارای شغل آزاد و ۲ نفر بازنشسته می باشند. و اما ارائه چالش ها:

جناب آقای استاندار محترم و همکاران محترم ، اینجانب اجازه می خواهم به دو مورد از مهمترین چالش های اساسی حوزه شوراها اشاره نمایم اما قبل از آن توجه شما را به دیدگاه فرماندار محترم و دوست داشتنی شهرستان کنگان که بعنوان یک فرد موفق از این چالش ها عبور کرده است جلب می نمایم :ایشان می فرمایند ” شوراها به عنوان حلقه وصل مردم با دولت هستند. ایجاد شوراهای اسلامی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد . شوراها را به نوعی می توان تمرین دموکراسی دانست. مردم نمایندگان خود را درحوزه شهری و روستایی انتخاب می کنند و یک پل ارتباطی میان مردم و دولت ایجاد می کنند. در دوره مدیریت بنده، ارتباط خوبی با شوراهای اسلامی در جاهای مختلف برقرار شده است. در شهرستان کنگان نیز این ارتباط و تعامل با شوراهای محترم به خوبی ایجاد شده است.

بخشی از موفقیت خودم را در برقراری ارتباط با شوراها می بینم که البته این تعامل میان ما و شوراهای شهرستان رقم خورده است و انشالله باعث ایجاد نتایج خوب برای مردم بشود”

و اما این چالش چیست ؟

کمبود یا عدم ارتباط ، هماهنگی و تعامل مطلوب و مناسب میان دولت و شوراها

همکاران عزیز اینجانب به همراه سه نفر از اعضای فعلی شورای شهر کنگان برای دومین دوره متوالی است که خدمتگزار مردم در شورا هستیم اما در هیچکدام از این سال ها اهمیت و نقش شورا در حوزه مدیریت شهری را به این خوبی درک نکردیم اما امروز اینگونه نیست. امروز این نقش نه تنها برای ما بلکه بر همگان در شهرستان کنگان آشکار شده است و دلیل آن هم حضور شخصی موفق، آگاه، بااندیشه و مدیر در راس امور حاکمیتی در شهرستان کنگان بنام جناب آقای مهندس نوروزی فرماندار محبوب و دوست داشتنی شهرستان است که توانسته است بدرستی نسبت به شکل گیری این ارتباط و تعامل اقدام نماید.

از استاندار بخاطر انتخاب مهندس نوروزی به عنوان فرماندار کنگان تشکر می کنیم

جناب آقای استاندار اینجانب به نمایندگی از مردم شهرستان کنگان از شما تشکر میکنم چرا که با انتخاب مهندس نوروزی بعنوان فرماندار کنگان خدمت ارزنده ای به مردم شهرستان کنگان کردید و بعنوان یک عضو کوچک از جامعه شورایی توصیه میکنم که راه و روش و بینش ایشان بعنوان الگو در بین سایر مدیران استانی استفاده گردد اگر می خواهید شوراها و مردم به جایگاه واقعی خود برسند که قطعا با درایتی که از حضرتعالی سراغ داریم اینگونه خواهد بود چرا که در نهایت رسالت همه ما خدمت به مردم است.

تنها در این دوره است که مردم این شهرستان نمایندگان خود را در راس امور میبینند و میبینند که چطور آنها در تصمیم گیری های حوزه مدیریتی شهرستان نقش ایفا میکنند و گواه این ادعا هم پیشرفت چشمگیر شهر کنگان در حوزه مدیریت شهری و سایر حوزه ها میباشد که قطعا شما عزیزان می توانید مشاهده بفرمایید و از شهر کنگان دیدن فرمائید.

 انتخاب شهردار بر اساس تخصص، تجربه و پاکدستی

و اما چالش دوم که بیشتر متوجه همکاران محترم خودم در شوراها میباشد و آن این است که در انتخاب شهردار ارتباطات و واسطه ها را کنار گذاشته و دانش، تخصص، پاکدستی، تجربه و فکر سالم را جایگزین نمائید. اشاره میکنم به فرمایشات استاندار محترم که در جمع اعضای شورای شهر بوشهر فرمودند : اعضای شورا فردی توانمند، پاکدست و دارای سلامت مالی را بعنوان شهردار مرکز استان انتخاب نمایند و از لابی گری ها و فشارها بپرهیزند.

در حال حاضر شورای نسل توسعه در کنگان مقبول مردم این شهر هستند و با نیت خدایی برای مردم خدمت میکنند و به همین دلیل است که چرخ توسعه و پیشرفت شهر به حرکت درآمده است که در راس این مدیریت فردی توانمند بنام جناب آقای دکتر جمالی شهردار خوش فکر شهر کنگان است که توانسته است با حمایت مردم و اعضای شورای اسلامی شهر چرخ توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورد.

جناب آقای استاندار محترم اجازه می خواهم به چند مورد از درخواست های بحق مردم کنگان اشاره نمایم و از حضرتعالی تقاضا داریم نسبت به آماده نمودن شرایط لازم برای دستیابی به این درخواست ها اقدامات لازم مبذول فرمائید.

 ایجاد اسکله تجاری مناسب برای کنگان

نخست با توجه به شرایط و موقعیت حساس شهرستان کنگان و مجاورت و ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس ، ایجاد اسکله تجاری که شایسته شهرستان کنگان باشد می تواند نقطه عطفی در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جنوب و شهرستان باتشد.

 اشتغال از مهمترین دغدغه جوانان شهرستان کنگان است

مورد دوم بحث اشتغال است که یکی از چالش های پیش رو میباشد مخصوصا در منطقه صنعتی جنوب استان که در هفته گذشته شاهد اعتراضات و تحصن های جوانان اخراج شده بوده ایم لذا نیاز است به این بحث توجه ویژه ای شود و از تعدیل نیروها جلوگیری گردد.

توجه به پروژه های گردشگری شهرستان زمینه ساز اشتغال زایی وکار آفرینی است 

مورد سوم با توجه به جایگاه و موقعیت شهرستان کنگان در جذب گردشگر و توریست تخصیص اعتبارات جهت پروژه های گردشگری می تواند زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی در جذب گردشگر باشد.

لزوم بازنگری در طرح تفضیلی کنگان

مورد چهارم با توجه به اینکه کنگان به عنوان یک بندر استراتژیک با چالش بزرگ حریم و محدوده شهری مواجه است ، درخواست بازنگری طرح تفضیلی جهت برون رفت از مشکلات بوجود امده و جلوگیری از حاشیه نشینی و نظارت بر ساخت و سازها مورد نظر است لذا خواهشمند است دستور عاجل صادر فرمائید.

لزوم  ایجاد تقاطع غیر هم سطح برای کمربندی کنگان

مورد پنجم ایجاد تقاطع غیر همسطح جهت کمربندی با توجه به حادثه خیز بودن این جاده میباشد که متاسفانه بعد از اجرایی شدن جاده کمربندی هیچ گونه راه دسترسی مناسب به شهر وجود ندارد.

 

از استاندار محبوب و همکاران محترم ایشان جهت برگزاری این مراسم هم چنین جناب آقای مهندس بشی معاون محترم عمرانی فرمانداری شهرستان کنگان و همکاران پرتلاش خودم در شورای اسلامی شهر کنگان که اینجانب را در این نشست همکاری کردند کمال تشکر را دارم.

از خداوند متعال  آرزومند پیروزی و سربلندی روزافزون ملت بزرگ ایران هستم.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن