بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49745
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 7 شهریور 97 9:38 ق.ظ

بهره برداری از پروژه آبخیزداری شهرستان کنگان

ثلاث – به مناسبت هفته دولت پروژه دو باب بند سنگی ملاتی حوزه آبخیز کنگان و بنک با حضور مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح شد.

 فرماندار شهرستان کنگان صبح سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های آبخیزداری شهرستان کنگان اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستان کنگان صورت گرفته است.

فتح‌الله نوروزی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اجرای طرح‌های آبخیزداری، خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان حمایت لازم را خواهیم داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان گفت: این پروژه که در بالادست حوزه آبخیز کنگان و بنک واقع شده است از اعتبارات ملی سال ۹۶ بوده که اعتبار آن ۱۳ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: این دو سازه که با ارتفاع هشت و شش متر است شامل چهار هزار و ۲۳۰ متر مکعب عملیات سنگ و سیمان است و حجم استحصال آب جمعا ۶۰۰ هزار متر مکعب است.

علیرضا منصوری افزود: اهداف شاخص از اجرای این پروژه جلوگیری از هدر رفت سیلاب و افزایش ظرفیت نفوذ پذیری حوزه، جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیل و کنترل بخشی از رسوبات خروجی از حوزه و تثبیت بستر آبراهه ها است.

وی ادامه داد: سه پروژه جدید آبخیزداری نیز با اعتبار بالغ بر ۳۳میلیارد ریال با ارتفاع هشت و ۱۲ و شش متر توسط اداره منابع طبیعی در هفته دولت سال جاری کلنگ زنی و شروع بکار می‌کند.

منصوری افزود: مساحت حوزه آبخیز کنگان و بنک ۱۳ هزار و ۶۲۷ هکتار بوده که بیشترین ارتفاع منطقه هزار و ۳۹۰ متر و کمترین ارتفاع معادل ۱۲ متر از سطح دریا است. از نقطه نظر تقسیمات هیدرولوژیک کل کشور محدوده مطالعاتی جزء حوزه آبخیز خلیج فارس است.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن