بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52262
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 بهمن 97 9:49 ق.ظ

فرماندار شهرستان کنگان

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان کنگان

ثلاث- نشست مشترک بخشداران و دهیاران حوزه جنوب استان بوشهر با حضور جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، ستوده معاون امور عمرانی استاندار ، مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری ، فتح اله نوروزی فرماندار کنگان و بخشداران و دهیاران ( دیر ،کنگان،جم و عسلویه) به میزبانی فرمانداری کنگان تشکیل شد.

به گزارش ثلاث- نشست مشترک بخشداران و دهیاران حوزه جنوب استان بوشهر با حضور جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، ستوده معاون امور عمرانی استاندار ، مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری ، فتح اله نوروزی فرماندار کنگان و بخشداران و دهیاران ( دیر ،کنگان،جم و عسلویه) به میزبانی فرمانداری کنگان تشکیل شد.

فتح اله نوروزی فرماندار کنگان در نشست مشترک بخشداران و دهیاران حوزه جنوب استان بوشهر با اشاره به اینکه دهیاران بازوی توانمند دولت در روستاها هستند را بیان نمود و گفت: تغییر و تحول در جامعه روستایی ایران با انقلاب اسلامی ابعاد گسترده و عمیقی یافت
وی افزود: توسعه پایدار روستایی بر مشارکت روستائیان استوار است
نوروزی گفت: دهیاران و شوراه های اسلامی بعنوان نهاد مردمی و محلی می توانند با سیاست گذاری مدیریت اجرایی برنامه های مختلف در توسعه روستایی نقش آفرین باشند.
وی دهیاران مدیران عملیاتی و نمایندگان حاکمیت در روستا ها می باشند را بیان نمود و گفت: دهیاران نهایت سعی و تلاش خود را برای جلب اعتماد مردم در افزایش مشارکت در توسعه و آبادانی روستا ها فراهم سازند .
فرماندار بیان نمود: یکی از مهم ترین اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به روستاها و رفع مشکلات فرهنگی ، توسعه ای ، عمرانی و زیر ساختی در سطح روستا ها است.
نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های موجود و تبدیل آنها به یک فرصت در جهت آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان منجر شود.
وی ادامه داد: توجه به روحیه کار آفرینی بین روستاییان از مهم ترین راهکارهای توسعه روستایی محسوب می شود.
فرماندار گفت: ۲۰ پروژه در روستاهای بخش مرکزی شهرستان کنگان با اعتبار ۱۸ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آن را خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: تنها مدرسه کانکسی شهرستان کنگان در روستای قلعه میان کنگان کلنگ زنی خواهد شد
فرماندار در پایان گفت: در روستای فاقد فضای آموزشی چاه مجنون در دهه فجر مدرسه ۶ کلاسه کلنگ زنی خواهد شد.

مهرداد ستوده  در نشست با دهیاران و بخشداران شهرستان کنگان که با حضور معاون سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور برگزار شد اظهار داشت: در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم شد مگر با حرکت در قالب برنامه و اگر دهیاران می‌خواهند موفق باشند باید برنامه محوری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: با وجود تنگناهای مالی در هفته دولت امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم که رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد و این مهم با حرکت در چارچوب برنامه محقق شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۴۲۴ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شده خاطرنشان کرد: در سال جاری و تا پایان آبان ماه بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده و تا پایان سال افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

ستوده با بیان اینکه عمران و آبادانی روستاها از اولویت‌های اساسی مدیران استان است تصریح کرد: در تمام عرصه‌ها به ویژه در توسعه گردشگری روستایی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و در آینده شاهد رشد گردشگری در مناطق روستایی استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: امسال ۲۴ روستای استان در طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ در زمینه گردشگری شروع به فعالیت کردند و در سال آینده تعداد روستاهای هدف بیشتر می‌شود و به حول و قوه الهی تا سال ۲۰۲۲ تمام روستاهای استان که ظرفیت و پتانسیل گردشگری دارند تحت پوشش این پروژه قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه روستاها باید به سمت درآمدزایی پایدار حرکت کنند ابراز داشت: توسعه گردشگری گامی مهم در درآمدزایی پایدار است و از شاخص‌های مهم ما در ارزیابی دهیاران درآمدزایی آنان است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر در روستاهای استان پروژه های ارزشمندی افتتاح می‌شوند گفت: امسال در دهه فجر حداقل ۳۷ میلیارد تومان پروژه در روستاهای استان افتتاح می‌کنیم که در سال‌های گذشته در مناطق روستایی کم‌سابقه بوده است و این نتیجه برنامه محوری است.

ستوده گفت: دهیاران چکیده رأی مردم هستند و باید مورد تکریم قرار گیرند و امیدوار هستیم با تلاش دهیاران و شوراها شاهد رشد و اعتلای روستاهای استان باشیم.

سعیدرضا جندقیان  در نشست مشترک بخشداران و دهیاران حوزه جنوب استان بوشهر اظهار داشت: برای توسعه کشور علاوه بر اینکه به منابع و اعتبارات نیاز داریم باید نسبت به تغییر رویکرد به توسعه و آینده فرزندانمان اهتمام ورزیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در مناطق مختلف نیازمند تغییر نگرش و رویکرد است افزود: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون گفتمان گردشگری در روستاهای این استان نهادینه شده است.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در استان بوشهر به ویژه در مناطق روستایی بیشتر افراد از گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری حرف می‌زنند و این نشان می‌دهد که کارهای خوبی در این استان در زمینه گردشگری صورت گرفته است.

جندقیان تصریح کرد: رویکرد وزارت کشور این است که توسعه باید از درون روستاها صورت گیرد و بدون تردید توسعه گردشگری روستایی از مهم‌ترین مسائل برای رسیدن به این هدف است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال به دهیاری‌ها بدون وثیقه بانکی برای آبادانی و عمران و زیباسازی روستاها از برنامه‌های مهم سازمان دهیاری‌ها است که از طریق پست بانک انجام می‌شود.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از کمک یک میلیارد ریالی به ۲۸۰ روستای کشور خبر داد و گفت: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور شناسایی شدند که به هر روستا یک میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌شود که تاکنون به ۲۸۰ روستا کمک شده و ۲۲۰ روستا باقی مانده است.

جندقیان با بیان اینکه برای توسعه گردشگری در روستاها برخی اقدامات باید با فوریت صورت گیرد اظهار داشت: تسریع صدور مجوز لازم برای متقاضیان، هماهنگی بین دستگاهی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، حمایت از بخش خصوصی در امر گردشگری و مشارکت مردم در امر توسعه گردشگری از مواردی است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار دهیاری در کشور فعال هستند گفت: هم اکنون در استان‌های مختلف کشور ۳۷ هزار و ۹۰ دهیاری فعال هستند که خدمات رسانی به روستاها را انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن