بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 11:48 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54839
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 خرداد 98 5:12 ب.ظ

انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی تیروئید در بیمارستان کنگان

ثلاث- عمل جراحی تیروییدکتومی به همت تیم جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) با موفقیت انجام شد.

 

 

دکتر حسن حیدری، رئیس بیمارستان کنگان در این خصوص گفت: خوشبختانه در سال های گذشته شاهد انجام عمل های جراحی مختلف و حتی پیچیده ای در بیمارستان کنگان بوده ایم.

وی افزود: این موضوع ماحصل اعتماد مردم به بیمارستان کنگان و کادر درمانی آن است.

 

دکتر پیمان صدری، متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص گفت: بیمار خانم ۳۶ ساله ای هستند که با ندول های(گره های)بزرگ در هر دو لوب تیرویید(غده تیرویید یک عضو دوقسمتی در جلوی گردن می باشد)، به مطب بنده مراجعه نمودند. در بررسی های قبلی و سونوگرافی ندول ۴،۵ سانتی متر در لوب چپ تیرویید و ندول ۴ سانتی متر در لوب راست تیرویید داشته اند که علیرغم درمانهای دارویی قبلی، بزرگتر شده بودند.

وی افزود: بیمار که یک نوبت توسط همکار محترم فوق تخصص غدد در شهر بوشهر تحت آزمایش آسپیراسیون تشخیصی سوزنی ( FNA)   قرار گرفته بود، جواب پاتولوژی(آسیب شناسی)مشکوک بوده است. با توجه به سابقه خانوادگی در بیمار که خواهر بیمار نیز قبلا تحت جراحی تیروییدکتومی(برداشتن تیریید)قرار گرفته بودند و به علت عوارض ایجاد شده بدنبال عمل جراحی در ایشان، بیمار توسط همکار فوق تخصص غدد بوشهر، جهت عمل جراحی به اساتید جراحی شهر شیراز ارجاع شدند. اما از آنجایی که بیمار تمایل داشتند در صورت امکان در شهر کنگان عمل شوند، لذا جهت عمل به بنده مراجعه نمودند.

متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ادامه داد: بنده نیز پس از اخذ شرح حال کامل و معاینه بالینی و بررسی های پاراکلینیک(کمک تشخیصی) لازم از جمله اخذ سونوگرافی و آزمایش و با دادن آگاهی های کامل به بیمار در مورد نوع عمل و خطرات و عوارض احتمالی عمل جراحی تیروییدکتومی با توجه به ساختار پیچیده و حساس گردن و مجاورات عروقی و عصبی و همچنین مجاورت غدد پاراتیرویید(غدد کوچک تنظیم کننده کلسیم خون، که در پشت تیرویید قرار دارند) که احتمال آسیب به موارد فوق در این عمل وجود دارد و اینکه در صورت آسیب چه اتفاقاتی و مسائلی پیش روی بیمار عزیزمان خواهد بود، ایشان را در بخش جراحی بیمارستان امام خمینی کنگان بستری نموده و آماده عمل کردم.

 

دکتر صدری گفت: خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت تمام به پایان رسید. در حین عمل آسیب واضح عروقی و عصبی وجود نداشت. سلامت تارهای صوتی بیمار که یکی از مهمترین دغدغه های عمل های جراحی تیرویید می باشد، توسط متخصص محترم بی هوشی چک شد که خوشبختانه موردی نداشت و کاملا نرمال بود. پس از عمل جراحی، صدای بیمار کاملا نرمال بود، تورم و هماتوم(خونریزی)در روزهای پس از عمل وجود نداشت و افت کلسیم در بررسی های بعد از عمل در بیمار دیده نشد، و خوشبختانه بیمار با حال عمومی مساعد، از بیمارستان مرخص  شدند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه به یاری خداوند متعال پس از چندین سال، برای اولین بار عمل جراحی تیروییدکتومی در بیمارستان امام خمینی کنگان به انجام رسید و این امر موجبات اطمینان خاطر مجدد و بیش از پیش مردم عزیز شهرستان کنگان به بیمارستان این شهر را به ارمغان خواهد آورد.

 

خانم ل. شاکری نیز در خصوص به روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: از همه عواملی که در جراحی موفق بنده نقش داشتند از جمله دکتر صدری جراح عمومی بیمارستان کنگان تشکر می کنم. از خدمات مجموعه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز قدردانی می نمایم.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن