بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55077
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 19 خرداد 98 7:43 ق.ظ

عوارض ارزش افزوده و الایندگی سال۹۷ به حساب شهرداری ها و دهیاری های کنگان پرداخت شد

بی‌شک درآمدهای مالیاتی نقش بسیار بالایی در آبادانی و توسعه کشور دارد و در همین راستا مبلغ عوارض ارزش افزوده و الایندگی در سال ۹۷ به حساب شهرداری‌های سه گانه کنگان، بنک و سیراف و دهیاری های شهرستان واریز گردیده است.

مدیر امور حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت : سازمان امور مالیاتی کشور از بدو تاسیس با اتخاذ روش مدیریت علمی در نیل به اهداف اساسی کوشش نموده است.

موسی رستمی افزود : رمز موفقیت ما در پیشبرد اهداف تعیین شده ایجاد بستر تعامل، هماهنگی، همفکری موثر و سازنده و شناسایی اولویت‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها می‌باشد. هدف توسعه مالیات در برنامه‌های سوم و چهارم و پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیان کننده افزایش نقش درآمدی مالیات در بودجه‌های سالیانه برنامه‌ها بوده به ویژه آنکه پوشش هزینه های جاری کشور با مالیات، به عنوان یک اصل مهم و استراتژیک در سیاست های مالی دولت تعریف شده است.
وی افزود : با توجه به تغییرات و تحولات اقتصادی، یکی از مهمترین بحث‌ها مالیات است که می تواند بخشی از خلا و کاهش درآمدهای نفتی را پر کند و به رشد و شکوفائی اقتصاد کمک کند و ضمن افزودن به درآمد دولت فضای مورد نیاز برای رونق کسب و کار و توسعه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی را فراهم ساخته و در بعد فرهنگی، موجب کمرنگ شدن فرهنگ مالیات گریزی باشد. بنابراین ترتیبی اتخاذ نموده‌ایم تا ضمن انجام فرایندهای مالیاتی در موعد مقرر (رسیدگی، تشخیص، قطعی، ابلاغ، وصول معوقات، چک‌های برگشتی، وضعیت قرار و وضعیت پرونده‌‎های مهم) تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده را از ابتدای سال جاری سرلوحه کار خود قرار داده و با رعایت حقوق مودیان مالیاتی و رضایت ارباب رجوع بتوانیم انتظارات سازمان امور مالیاتی کشور در تحقق اهداف مالیاتی را بر آورده سازیم.
رستمی گفت : بی‌شک درآمدهای مالیاتی نقش بسیار بالایی در آبادانی و توسعه کشور دارد و از آنجا که میزان واریزی جهت عوارض ارزش افزوده و الایندگی در سال ۹۷ به مبلغ ۶۱۰,۸۶۰,۳۷۶,۷۲۵ ریال بوده که به حساب شهرداری‌های سه گانه کنگان، بنک و سیراف و دهیاری های شهرستان واریز گردیده است که این مبالغ در راستای توسعه شهرستان توسط شهرداری‌ها و دهیاری هزینه گردیده است.
وی افزود : از آنجا که تکریم مودیان مالیاتی از وظایف ما کارکنان سازمان امور مالیاتی می‌باشد برخود واجب می‌دانم از قانونمندی مودیان محترم در سنوات قبل تشکر نمایم. وی گفت : با توجه به اینکه پرداخت مالیات یک تکلیف می‌باشد این مدیریت تلاش نموده نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مودیان محترم مالیاتی اقدام نماید.

رستمی گفت : ضمنا از کل اظهارنامه دریافتی مشاغل عملکرد سال ۱۳۹۶ (تعداد ۲۵۹۸) ، که در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ توسط مودیان محترم تسلیم گردید، تعداد ۱۵۹۳ (%۵۵) به صورت خوداظهاری در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بوده که نشان از تعامل مودیان و برخورداری از مزایای تبصره مذکور بوده است.

وی افزود : بنابراین برای برخوداری حداکثری مودیان از مزایای تسلیم اظهارنامه مالیاتی در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، این مدیریت جلساتی در خردادماه سال جاری با رئیس محترم مجمع امور صنفی، روسای محترم اتحادیه صنفی، مشاور محترم مالیاتی اتاق اصناف برگزار نموده است. همچنین کلاس‌های اموزشی نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال ۹۷ بری دفاتر پیش‌خوان و کافی نت‌ها در خردادماه سال جاری برگزار گردید. جا دارد که از رئیس محترم مجمع امور صنفی شهرستان کنگان و روسای محترم اتحادیه‌های زیرربط و مودیان محترم مالیاتی تقدیر و تشکر گردد.

مدیر امور حسابرسی مالیاتی شهرستان کنگان گفت : جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی پرونده های مالیاتی مودیان محترم شهرستان کنگان و پرونده‌های تجدید نظر کنگان و عسلویه جم و دیر در مدیریت امور مالیاتی کنگان برگزار می‌گردد که جا دارد از جناب آقای شفیعی رئیس محترم دادگستری شهرستان کنگان (قاضی محترم هیئت‌های بدوی)، جناب آقای علی اصغر قاسمی‌پور قاضی محترم هیات‌های تجدید نظر، همچنین نمایندگان اتاق اصناف و سایر نمایندگان بند۳ کمال تشکر و قدردانی ‌گردد که تعامل بسیار بالایی با این مدیریت و مودیان محترم مالیاتی در سال ۹۷ داشته‌اند.
در پایان لازم به ذکر است که مودیان محترم مالیاتی صاحب مشاغل تا پایان خردادماه سال جاری و اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) و صاحبان املاک اجاره ای تا پایان تیرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

بازدید از صنوف و توضیح مسائل مربوط به حوزه مالیات توسط رئیس و کارکنان

 

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن