بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55127
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 22 خرداد 98 10:36 ب.ظ

رئیس محیط زیست شهرستان کنگان:

دی اکسید گوگرد موجود در هوای امروز کنگان از حد استاندارد بالاتر رفته است

ثلاث- رئیس محیط زیست شهرستان کنگان گفت: دی اکسید گوگرد موجود در هوای امروز کنگان از حد استاندارد بالاتر رفته است

 

 

به گزارش ثلاث، از صبح امروز بوی بسیار شدید و تند گاز سراسر کنگان را فرا گرفته است به طوری که این موضوع باعث رنجش و کلافگی شهروندان این منطقه شده است.

به طور حتم بوی شدید گاز می تواند کودکان، سالخوردگان و افراد بیمار را با تهدید جدی روبرو کند.

در همین خصوص خبرنگار ثلاث با رئیس اداره محیط زیست کنگان تماس گرفته است.

احمد آذریار، رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ثلاث ضمن تایید بوی بسیار شدید گاز و احتمال خطر آفرین بودن آن برای شهروندان اظهار داشت: بوی شدید گاز از صبح امروز شروع شده است.

وی افزود:  So2 (  دی اکسید گوگرد ) موجود در هوای کنگان از صبح امروز تا این لحظه، از حد استاندارد فراتر رفته است. رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگان عنوان کرد: قطعا شرجی موجود باعث شده تا آلایندگی موجود، مدت زمان طولانی، مهمان شهر کنگان باشد. سیراف نیز از این پدیده مستثنی نیست و قطعا با توجه یه موقعیت جغرافیایی آن که در میان فازها محصور شده، دی اکسید گوگرد در آن منطقه نیز از حد نرمال فراتر رفته است.

**

آذریار در تاریخ ۸ خرداد ماه در مصاحبه ای با اشاره به وضعیت جغرافیایی شهرستان کنگان گفته بود: ” شهرستان کنگان میان  کوه و دریا قرار دارد و هوا راهی برای خروج ندارد و خودپالایی اتفاق نمی‌افتد، در واقع با محبوس شدن هوا و شرایط اقلیمی خاص منطقه شرجی اسیدی همواره اتفاق می‌افتد که خود تاثیرات سوء زیادی بر زیستمندان منطقه دارد. شرجی اسیدی آسیب‌هایی همچون کاهش پوشش گیاهی منطقه و بر کاهش کیفیت خاک نیز تاثیر می‌گذارد و  بر سلامتی موجودات زنده نیز تاثیر جدی و مستقیم دارد.”

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن