بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 5672
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 16 مهر 93 5:40 ب.ظ

سرهنگ دشتیان عنوان کرد:

نزاع فردی بیشترین تعداد جرم در شهرستان کنگان/آدم ربایی و سرقت مسلحانه و قتل وجود ندارد

ثلاث- فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با بیان اینکه نزاع فردی بیشترین تعداد جرم در شهرستان کنگان است، گفت: جرائم خشن نظیر آدم ربایی و سرقت مسلحانه و قتل در کنگان وجود ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان در نشست خبری با خبرنگاران سایت ها و رسانه های محلی و ملی؛ هفته ناجا را فرصتی مغتنم برای ارائه بخش اندکی از عملکردی نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: رسانه ها و سایت های مجازی در حوزه آگاهی بخشی، پیگیری و پیشگیری از جرائم به مثابه بازوی توانمندی هستند که میتوانند تکمیل کننده حلقه فعالیت های  ما در بخش اطلاع رسانی به مردم باشند.

سرهنگ کرم دشتیان شعار هفته ناجا را برگرفته از شعار رهبری دانست و افزود:این شعار با عنوان تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار این مقوله مهم را تاکید می کند که اقتدار ناجا برای تبهکاران یک نا امنی و برای مردم رحمت، آسایش و امنیت است.

وی افزود: مسلماً این شعار منتهی به هفته ناجا نیست و در کل طول سال آن را به کار خواهیم بست و همچنین شعارهای سال های گذشته ما نیز به فراموشی سپرده نخواهند شد.

نشست خبری فرمانده انتظامی کنگان

دشتیان در ادامه گفت: ذات وجودی نیروی انتظامی بیدار بودن و سختی کشیدن است تا مردم در مقابل، آسوده و امن زندگی کنند؛ همان چیزی که در شهرستان ما رخ داده و آثار و برکات آن نیز به وضوح مشخص است.

وی تقویت ساختار نیروی انتظامی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و زیر ساختی برای نیروهای انسانی را از برنامه های این فرماندهی عنوان کرد و گفت: تبدیل شدن به یکی از ادارات برتر در زمینه تکریم ارباب رجوع در شهرستان کنگان، خود گویای اهتمام این نهاد نظامی به حوزه خدمات رسانی به مردم بوده است.

دشتیان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر جرائم خشن نظیر آدم ربایی، سرقت مسلحانه، قتل و … در این شهرستان وجود ندارد گفت: با اینکه فضای شهرستان یک محیط کارگری و نزدیک به فازهای منطقه پارس جنوبی و پارس ۲ کنگان است ولی نیروی انتظامی توانسته با تمام سختی های موجود این وضعیت را به نحو احسن مدیریت نماید.

وی در ادامه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نه هزار و ۷۳۵ بار با مرکز فوریتهای پلیس(۱۱۰) تماس گرفته شده که از این میزان دو هزار و ۳۷۰ مورد آن به ماموریت انجامیده است .

وی با بیان اینکه مردم متعهد استان بوشهر اجازه نمی دهند نا امنی به شهر و دیارشان آسیب برساند، افزود:آمار بالای تماس های مردم با پلیس ۱۱۰ نشان از اهتمام مردم به مسئله امنیت و همکاری خوب با پلیس است.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان کنگان افزود: کشف سرقت ها ۱۱۳ درصد و کشف سرقت های خرد نیز در شهرستان کنگان تا ۹۰ درصد انجام شده است که آمار بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه در همین راستا ۷ باند بزرگ سارقین دستگیر شده اند گفت: در مجموع ۱۰۰ درصد کل سرقت ها کشف شده است که البته بخشی از این آمار مربوط به سال گذشته می باشد.

وی گفت: ۹۳هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت کشف و ضبط شده است و این اتفاق نقطه قرمزی برای ما است.

دشتیان افزود: همچنین ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی ضمن بیان اینکه ۱۰۸ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل دستگاه های قضایی داده شد، افزود: در حوزه مواد مخدر فعالیت های گسترده ای انجام گرفت و در همین خصوص ۶ باند فروش مواد مخدر که در حوزه شهرستان ما فعالیت و یا تردد می کردند متلاشی شدند و ۴۷ کیلو و ۹۳ گرم مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد.

وی گفت: در حوزه برخورد با خودرو و موتورسیکلت های متخلف ۱۰۸۹ دستگاه خودرو و ۳۰۵۹ موتورسیکلت در طرح های ترافیکی توقیف شده اند.

فرمانده منطقه انتظامی با بیان اینکه ممکن است اجرای طرح های ترافیکی توقیف موتورسیکلیت و خودرو برای برخی از مردم ناراحت کننده باشد، افزود: چند روز پیش در عید قربان و در سنت حسنه ای برای دور شدن بلا مردم شهر چند شتر را قربانی و نذر کرده و صدقه دادند و مطمئنا پلیس نیز در همین راستا و با هدف پیشگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار برای همه اقشار مردم با برخورد صحیح با متخلفان عمل می کند و امیدواریم نیز مردم برای داشتن شهری بهتر و فضایی مناسب تر با ما همکاری لازم را داشته باشند.

نشست خبری فرمانده انتظامی کنگان

سرهنگ دشتیان گفت: بحث تصادفات و حوادث جاده ای که عمده دغدغه ما و مردم است در اولویت دستور کار پلیس شهرستان کنگان قرار دارد و در این زمینه تلاش خوبی انجام گرفته؛ به گونه ای که ۲۷ درصد کاهش تصادفات فوتی و ۱۲ درصد کاهش تصادفات جرحی و خسارتی نسبت به سال قبل در شش ماهه نخست سال ۹۳، طبق آمار موجود، ثبت شده است.

۱۱ هزار و ۲۵۰ فقره اوراق قضایی توسط مامورین ما تحویل داده شده است که رقم بسیار بالایی است.

وی افزود: همچنین در بخش اصناف ۲۱۸ اخطار پلمپ داشته ایم که برخی از آنها به دلیل انجام الزامات مورد نیاز رفع پلمپ شده اند.

این مقام مسئول گفت: شهرستان کنگان ۵ درصد از کل جرائم و ۶ درصد از کل کشفیات استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ثلاث که «بیشترین تعداد جرم در چه حوزه ای رخ داده و آیا علت آن ریشه یابی شده است؟»گفت: درگیری و نزاع فردی در شهرستان کنگان مقام نخست را در بین جرائم به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در سال های قبل درگیری های دسته جمعی بیشترین آمار را داشت که با برخورد صحیح پلیس این درگیری ها به شدت کاهش یافت.

وی گفت: حضور پلیس در مراسم مختلف ملی و مذهبی ، حضور در طرح مدارس، گشت های شبانه و روزانه حضور در مسائل مربوط به منابع طبیعی، تجمعات کارگری در فازهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و … امروز برای همه مردم شهرستان مشهود است و همواره پلیس را برای حفظ امنیت شهر در کنار خود دیده اند.

وی افزود: مسلماً فشار کاری بسیار بالا برای پلیس شهرستان در برخی مواقع راندمان کاری را کاهش داده و بعضاً برخوردها را کمی ناملایم تر می کند که انتظار داریم هر دو طرف( مردم و پلیس) با سعه صدر نسبت به رفع امور اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: هر مامور نیروی انتظامی که ۳۰ سال خدمت صادقانه خود را با سیل عظیم تهاجم و تهدیدات مختلف و متعدد به پایان برساند یک فرشته است.

دشتیان با بیان اینکه پلیس همواره کوشیده است که در حوزه ایجاد امنیت پایدار موفق باشد، گفت: ایجاد و حفظ امنیت پایدار؛ تنها و تنها با کمک و حضور در صحنه مردم امکان پذیر است و خرسندیم که امروز مردم انتقادات و پیشنهادات خود را با صراحت کامل و راحت با ما در میان می گذارندو این نشان از ایجاد ارتباط دوستانه میان پلیس و مردم است.

وی در ادامه افزود: به دنبال این هستیم که برای ایجاد نظم و امنیت بیشتر و بهتر، دسته بندی و تجمیع اصناف خصوصا صنف طلافروشان به گونه ای صورت بگیرد که هر صنف در یک خیابان شهر حضور داشته باشد تا بتوان آنها را بهتر مدیریت کرد

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن