بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56814
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 23 شهریور 98 5:11 ب.ظ

بزرگترین روستای استان بوشهر فاقد دبیرستان است

ثلاث- بزرگترین روستای استان بوشهر فاقد دبیرستان است.

 

مردم روستای شیرینو از توابع شهرستان کنگان استان بوشهر سالیان متمادی است که از نداشتن دبیرستان پسرانه و دخترانه رنج می برند.

رییس شورای اسلامی بخش سیراف و روستای شیرینو در این خصوص به خبرنگار ما گفت: راه اندازی دبیرستان دخترانه و پسرانه یکی از مطالبات جدی و بحق مردم این روستای بزرگ و بندری از مسئولان امر بویژه آموزش و پرورش است.

اکبر محمدی خواه افزود: اکنون بیش از ۹۰ دانش آموز پسر و دختر برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به روستای پرک در ۱۵ کیلیومتری شیرینو می روند.

وی بیان نمود: طبیعی است مسائل و مشکلاتی مانند موضوع تصادفات و هزینه های ایاب و ذهاب و مانند آن دانش آموزان را تهدید می کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: به عنوان وکلای مردم در شورا بارها این موضوع را پیگیری کردیم اما تا کنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

محمدی خواه گفت: البته مسئولان شهرستان پیگیری های زیادی نمودند که حسب قول فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش کلاس دهم قرار است برای دختران امسال در خود شیرینو برگزار شود.

وی افزود: انتظار جدی و مطالبه شورای اسلامی و مردم بویژه والدین راه اندازی کلاس یازدهم برای دختران و در ادامه راه استقرار دبیرستان در این روستای ده هزار نفری است.

ع. ب از دانش آموزان متوسطه شیرینو نیز به ایرنا گفت: علاوه بر پسران دختران نیز مجبور اند با تحمل سختی های فراوان برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به پرک و یا سیراف بروند.

وی افزود: همه خواسته ما از مسئولان اینست همانگونه که ما همیشه همراه و یاور مسئولان در صحنه های مختلف بوده ایم اکنون آنان نیز با درک مشکلات ما دانش آموزان این مسئله را حل کنند.

خانم ف.م از اولیای دانش آموزان نیز گفت: تا کنون چندین جوان روستا در مسیر رفتن به مدرسه و در اثر تصادف جان باخته اند.

وی افزود: این حداقل انتظار ما از مسئولین اینست اجازه ندهند باز هم این جاده قربانی بگیرد و خانواده هایی را داغدار نماید.

ح.آ یکی دیگر از اولیای دانش آموزان این روستا گفت: زیبنده نیست روستای شیرینو که از همه طرف توسط صنعت محصور شده است فاقد دبیرستان باشد.

وی بیان نمود: اگر مسئولان برای حل این مشکل چاره اندیشی نکنند اجازه نخواهیم داد دخترانمان برای ادامه تحصیل به جای دیگری بروند.

مدیر آموزش و پرورش کنگان نیز گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از موانع برای راه اندازی متسطه دوم در شیرینو است.

شاکر محیسن افزود: امسال کلاس دهم برای قریب ۲۵ دانش آموز دختر کلاس دهم در شیرینو راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: پیگیری ها و مکاتباتی با مرکز استان شده است که در صورت تامین نیرو و ایجاد شرایط لازم کلاس یازدهم نیز برای دانش آموزان دختر این روستا راه اندازی شود.

فرماندار کنگان نیز گفت: پیگیری راه اندازی دبیرستان دخترانه در شیرینو بعنوان یک مطالبه جدی در شورای آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی و در حال انجام است.

فتح الله نوروزی افزود: مکاتبات و مذاکراتی با مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص صورت گرفته که امیدوارم خروجی نتایج این نشست ها و پیگیری ها تحقق خواست مردم شریف این خطه باشد.

 

✅  گفتنی است تعدادی از دانش آموزان و اولیای آنها با حضور در فرمانداری و با در دست داشتن نوشته هایی مانند ما مدرسه می خواهیم و دانش آموزان شیرینو را دریابید خواستار راه اندازی دبیرستان دخترانه در این روستا شدند.

 

✅  شیرینو با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری کنگان و ۲۷۵ کیلومتری بوشهر مرکز استان قرار دارد.

 

✅  علاوه بر برخی شرکت های منطقه پارس دو کنگان تعدادی از هتل ها و شرکت های زیرمجموعه پتروشیمی نیز در جوار این روستای بندری قرار دارند./ ابوذر حسین پور کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. همشهری says:

    سلام چطور شیرینو ۱۰ هزار جمعیت داره لطفا اصلاح کنید

  2. مجید says:

    اینها نمی خواهند کار کنند یک سال و ده سال نیست

  3. 🥑 says:

    شما که چشم دیدن پیشرفت بقیه رو ندارید بهتره اظهار نظر هم نکنید ؛بقیه ی مدرسه ها در چه سطحی بودن وقتی ما با‌ جون و دل کاهگل میزدیم به دیوار ؛جالب توجهه که مدرسه ی پروین سال پیش از طرحای ما استفاده کرد؛ شما اول برو کار بقیه مدرسه ها رو ببین بعد الکی دهنت و باز کن؛)))

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن