بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66435
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 13 آذر 00 8:10 ب.ظ

از مراکز خرید تا تفریحات در سفر به تایلند ومالزی

هر ساله و با آغاز فصل پائیز میلیون ها گردشگر راهی سفر به کشور سرسبز و شگفت انگیز تایلند می شوند . مسافران با پرداخت هزینه های نسبتا مناسب تعطیلاتی رویایی را در این کشور تجربه می کنند . شهرهای بانکوک ، پاتایا ، پوکت و سامویی از قطب های گردشگری برتر در این کشور […]

هر ساله و با آغاز فصل پائیز میلیون ها گردشگر راهی سفر به کشور سرسبز و شگفت انگیز تایلند می شوند . مسافران با پرداخت هزینه های نسبتا مناسب تعطیلاتی رویایی را در این کشور تجربه می کنند . شهرهای بانکوک ، پاتایا ، پوکت و سامویی از قطب های گردشگری برتر در این کشور اند که هر یک از امتیازات منحصر بفردی برخودار هستند و امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی را در اختیار گردشگران قرار می دهند  . شهر شلوغ و پر هیاهوی بانکوک یکی از مقاصد برتر گردشگری در شرق آسیا و در کشور تایلند است و اغلب پرواز های توریستی ابتدا در این شهر به زمین می نشیند  و مسافران پس از اقامت چند روزه در این شهر راهی دیگر شهرهای توریستی این کشور می شوند .

در ادامه این مطلب سفر باتو ، قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از جاذبه های دیدنی شهر بانکوک آشنا نماییم ، پس با ما همراه شوید .

قایق ‌سواری در طول رودخانه‌ ی چائو فرایا

یکی از تفریحات مورد علاقه توریست سیاحت بر روی رودخانه چائو فرایاست . گردشگران با کرایه کردن قایق های مسافربری ، مناظر زیبای اطراف این رودخانه را تماشا می کنند . ضمنا برخی از آثار تاریخی شهر در امتداد این رودخانه قرار دارد .

رودخانه زیبای چائو فرایا در تور تایلند از وسط شهر بانکوک می گذرد و نقش مهمی در رفت و آمد و ترافیک شهری بانکوک دارد . بر طبق آمارها روزانه پنجاه هزار نفر از اهالی شهر از طریق قایق سواری بر روی طول رودخانه ، خود را به مقاصد خود می رسانند . منظره این رودخانه سبب شده تا برخی این شهر را ونیز شرقی بنامند . و جالب است بدانید اهالی بانکوک بر این باورند که این رودخانه یکی از نیروهای حیاتی این شهر است .  شما نیز می توانید با قایق سواری بر روی این رودخانه تجربه ای بی نظیر را به خاطر سپرده و شاهد تماشای مناظر زیبای اطراف باشید .

 

مرکز خرید سیام پاراگون

سیام پاراگون یکی از بزرگترین و البته پرطرفدارترین مراکز خرید شهر بانکوک است که با دارا بودن فروشگاه های متنوع و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد به یکی از بهترین مراکز خرید این شهرتبدیل شده است . در این مجموعه برندهای بزرگ دنیا نمایندگی دارد و کالاهای مد روز دنیا را عرضه می کنند اما با شرایط اقتصادی کنونی خرید از این مرکز خرید به صرفه نیست . ضمنا بزرگترین آکواریوم جنوب شرق آسیا در این مرکز خرید ساخته شده و این تنها امتیاز این مرکز خرید نیست . وجود سالن های سینمای چند منظوره و نمایشگاه ماشین های لوکس لامبورگینی و فراری از دیگر جاذبه های سیام است .

بازار چاتوچاک

بازار سنتی چاتوک با وسعتی در حدود چهار هزار متر مربع مکانی ایده آل برای گشت و گذار در میان مردم محلی و آشنایی با فرهنگ و تمدن این شهر است . این بازار وسیع بیش از هشت هزار دکه کوچک و بزرگ را در خود جای داده و یکی از شلوغ ترین مراکز خرید در شهر بانکوک محسوب می گردد

چاتوچاک در روزهای شنبه و یکشنبه بر پا می گردد و البته شلوغی و ازدحام آن برای همه گردشگران خوشایند نیست . روزانه دویست هزار نفر از این بازار دیدن می کنند و انواع کالاهای مصرفی روزانه و خوراک های محلی را در آن میتوان یافت .

تنوع کالا در این بازار بالا و قیمت کالاها به نسبت پایین است پس اگر از شلوغی و همهمه هراسی ندارید یک روز خود را در میان مردم محلی به سر کنید و از جاذبه های متنوع آن دیدن کنید .

عمارت ویمانمک

این عمارت شگفت انگیز تماما از چوب ساج ساخته شده و در جهان بی همتاست . ویمانمک در واقع محل زندگی سلاطین این شهر بوده که تنها برای چند سال از آن استفاده شده است . و برای مدت بسیار اینجا خالی از سکنه رها گردید تا اینکه به موزه تبدیل گردید .

 

موزه ملی بانکوک

موزه ملی مالزی در تور مالزی که در ابتدا فقط نمایشگاهی برای نشان دادن هدایای اهدا شده از سوی پدر شاه رامای پنجم به وی بود و در آن اشیا جالبی نظیر سلاح های جنگی چینی ، سنگ های قیمتی ، و همچنین لباس های اشرافی و پارچه ای نفیس بوده اما رفته رفته به موزه ای دیدنی برای به نمایش گذاردن آثار تاریخی  تبدیل گردید .

برج ساتورن

آسمان خراش چهل و نه طبقه ساتورن که دهها سال است نیمه تمام رها شده به یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر تبدیل شده است و روزانه گردشگران بسیاری از آن بالا رفته و شاهد چشم انذاز زیبای شهر خواهند بود. برج ساتورن در قلب شهر مالزی قرار گرفته که به دلیل مشکلات مالی ساخت پروزه آن به تعویق افتاد. این برج متروکه هم اکنون یک کاربرد دارد و آن این است که افراد ماجراجو  از آن بالا می روند و و با پرداخت مبلغی می تواند از آن آویزان شوند.

 

 

.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن