بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6899
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 8 آبان 93 5:56 ب.ظ

بنک و گوناگون

بنک زادگاه نیکان

  بنک زادگاه نیکان مدتی است خیالم به این سو وآن سو دور میزد تا مطلبی در باره شهر ودیارم بنویسم ودر وبلاگ خود ( بنک وگوناگون ) ثبت کنم ، که حقیقتی از گذشته دور، در ضمن خاطره ای از چندین سال پیش باشد . در همین اثناء پیرمرد مسن و قد بلندی در […]

 

2

بنک زادگاه نیکان

مدتی است خیالم به این سو وآن سو دور میزد تا مطلبی در باره شهر ودیارم بنویسم ودر وبلاگ خود ( بنک وگوناگون ) ثبت کنم ، که حقیقتی از گذشته دور، در ضمن خاطره ای از چندین سال پیش باشد . در همین اثناء پیرمرد مسن و قد بلندی در حالیکه لباس سفید و بسیار تمیزی به تن داشت ، وعصائی بدست گرفته  وراهی مسجد بود در نظرم مجسم گشت ، با وجودیکه خانه اش در همسایگی مسجد نبود وبا مسجد تا حدودی فاصله داشت اما مقید بود که نمازش باید در مسجد خوانده شود چه بهتر که با جماعت وزیر سقف مسجد باشد . در سالهای آخرحیات خود بعلت خستگی و کهولت در مسجد و کنار دیوار در گوشه شمالی به نماز می ایستاد که اگر احیانا نیازی باشد هنگام قبام از دیوار مسجد استفاده کند . به نظر می رسد ، برادرانی که از من بزرگتر ویا همسن وسالم هستند اورا با این اوصافی که عرض شد ، دیده وبیاد دارند واورا به خوبی می شناسند ، از وی اولاد ذکور بجای نمانده ، چهار دختر متدین ، معتقد و مؤمنه ای بنام  خیری ، زلیخا ، حلیمه و فاطمه داشت . که پس از پدر در قید حیات بودند .

شخصیت مورد نظر، همواره همنشین بزرگان قوم وخوبان روستا بود ودر امور عام المنفعه سهیم وصاحب اندیشه و رآی بود .

آن بزرگوار  مرحوم محمد ابول بود . دخترش مرحومه ( حلیمه محمد ابول ) املاک ودارائی غیر منقول خود را وقف دار الحسین شهر بنک کرد . شوهر دختر دیگرش ( مرحوم حاج حسین محمد کمال کمالی ) نیز با توافق همسر خود ( مرحومه خیری ) منزل مسکونی خود شان را هم وقف حسینیه فوق الذکر نمودند .

انشاء الله خداوند متعال روح پر فتوح این بزرگ مرد مؤمن ودختران نیکو کارش وسایر نیکان این شهر ودیار ووالدین اینجانب وسایر دوستان و کاربران محترم  را غریق رحمت بی کران خود کند .

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن