بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7140
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 11 آبان 93 2:00 ب.ظ

ازکمبود تجهیزات تا تهدید جان بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) بندرکنگان

نجات جان کودک در بیمارستان کنگان با تنفس مصنوعی مادر+تصاویر

ثلاث: وضعیت تنها بیمارستان شهرستان کنگان مطلوب نیست و مردم این شهرستان و شهرستان دیر با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند و در استفاده از امکانات پزشکی و درمانی دارای مشکلات و کمبودهای متعددی هستند.

به گزارش ثلاث به نقل از پارس خلیج: نقص تجهیزات و نبود امکانات کافی باعث ضعف در خدمات رسانی و چه بسا بروز مشکلاتی در روند درمان بیماری ها می شود اما این ضعف در بخش سلامت و درمان بعنوان یکی از مهمترین زمینه های خدمت رسانی که از دیدگاه مادی و سیاسی و به لحاظ دستیابی به شاخصه های توسعه پایدار هم از اهمیت بسیاری برای دولت ها برخوردار است، نه تنها غیر قابل جبران است بلکه صدمات بسیار ناگواری از نظر روحی، روانی، جسمی و معنوی هم بر خانواده ها و هم جامعه وارد می کند.

82

کمبود ملزومات و تجهیزات بیمارستانی و کمبود نیروی کارآزموده موجب شده است که هر روز شاهد افزایش افت کیفیت در ارائه خدمات و نارضایتی مردم در بیمارستان امام خمینی کنگان باشیم و به علت کمبود امکانات بیماران ناچارند به استان های همجوار مراجعه نمایند فقط یکبار کافی است یکی از مسئولان،یکی از اعضای خانواده خود رادرتنها بیمارستان کنگان بستری کند و امکانات و سرویس دهی این بیمارستان را تجربه نماید تا بدانند که بیماران بستری شده در این بیمارستان جه رنجی را تحمل می کنند و این در حالیست که رهبر معظم انقلاب هم به مسئولان تاکید داشتند مسئولان طوری عمل کنند که بیمار و خانواده اش تنها ناراحتی بیماری را داشته باشند نه اینکه بر بار ناراحتی های آن ها افزوده شود

اتفاق نجات کودک توسط مادر آنهم از طریق تنفس مصنوعی در بیمارستان کنگان ما را وادار کرد برای باری دیگر بنا به رسالت خود دست به قلم شویم و به پای درد دل مادری بنشینیم که به دلیل سهل انگاری عوامل درمانی بیمارستان کنگان با فرزند خود تا پای مرگ برود و از.

به علت بیماری  تنها فرزندم را که حاصل ۱۴سال زندگیمان بود، به بیمارستان کنگان مراجعه کردم تشخیص پزشک بستری شدن فرزندم رابه دنبال داشت ،بعداز چند ساعت بستری شدن دچار تشنج و قطعی تنفس شد خواهرم به کادر پرستاری موضوع را اطلاع می دهد پرستاران به دنبال دستگاه تنفس هستند و این در حالیست که فرزندم تنفس ندارد بعد از چند دستگاه آوردن معلوم شد همه دستگاههای این بخش خراب هستند دیدم فرزندم دارد میمیرد با تنفس مصنوعی فرزندم را برگرداندم. و زمانی هم که دستگاه آوردند از سوند بینی بزرگسالان برای تنفس فرزندم استفاده شد که با اعتراض من و خواهرم کادر درمانی بیمارستان مجددا از سوند بینی خردسالان برای تنفس فرزندم استفاده کردند.

81

این مادر گفت:این اتفاق برای دومین بار بود برای فرزند من در بیمارستان امام خمینی کنگان می افتد که نشان از ضعف کادر پزشکی این بیمارستان بود چرا که فرزندم دفعه قبل بعد از سه روز بستری شدن و آزمایشات متعدد حتی بیماری او نیز تشخیص داده نشد که ما مجبور شدیم برای تشخیص بیماری فرزندمان به بیمارستان شیراز مراجعه کنیم  و در بیمارستان شیراز  بعد از یک ساعت بستری شدن علت بیماری  را عفونت ادرار تشخیص داده شد.

وی در پایان گفت اگر آنروز مجبور نبودم و بیمارستانی در نزدیکی محل سکونتم وجود داشت هیچگاه فرزندم را برای مداوا به این بیمارستان نمی آوردم.

80

آیا صرفا رسانه ای کردن چنین حوادثی گشایشی در اصل موضوع ایجاد خواهد کرد و به ترمیم فرهنگی که عده ای اشک تمساح ریزان از آن یاد می کنند منجر خواهد شد؟
آیا آنجا که مواد ۶۰۸ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی را در بیمارستان ها نصب می شود و همراهان بیمار، محترمانه به اعمال قانون تهدید می شوند، لازم نیست که منشور حقوق بیمار و منشور اخلاقی پرسنل درمانی نیز نصب گردد و صدالبته به اجرا درآید تا دیگر شاهد بروز چنین مخاطراتی نباشیم؟
عرض آخر و مخلص توصیف اینکه حوادث اخیر شامل اشتباهاتی بود که مسئولان ذیربط با سعه صدر و وسعت دیدی مضاعف، فارغ از تعصبات شغلی و مصلحتی بر حقایق موجود متمرکز شده و با رفع مشکلات و معضلات محسوس و ملموس، زمینه های جلوگیری از بروز موارد مشابه را در آینده فراهم نمایند انشاالله.

 لینک زیر به درخواست کاربران پارس خلیج منتشر شده است لطفا مشاهده نمایید

 

انتقاد از شیوه مدیریت بیمارستان‌ کنگان
وقتی بیمارستان کنگان بخوبی مدیریت نشود!

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. عبود says:

    اب که یکجا زیاد بماند گند مکند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن