بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7589
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 18 آبان 93 12:59 ب.ظ

اظهار نظر دکتر احمدی در پی مطرح شدن افزایش اختیارات استانداران

ثلاث- ۱۶۶ نماینده مجلس اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را نیازمند چابک‌سازی دولت دانستند و برای این امر خواستار افزایش اختیارات استانداران هستند

به گزارش ثلاث ، ۱۶۶ نماینده مجلس برای تفویض اختیارات ویژه به استانداران نامه‌ای به رئیس جمهور دادند و هدف از این کار را تسریع در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

این نمایندگان مجلس اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را نیازمند چابک‌سازی دولت دانستند و برای این امر خواستار افزایش اختیارات استانداران هستند.

بر این اساس ۱۶۶ نماینده مذکور به اصول ۱۲۷ و ۱۲۸ قانون اساسی که امکان اختیارات خاص را به رئیس جمهور می‌دهد استناد کردند و خواستار تحقق این امر شدند.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، عسلویه، جم و دیر نیز در ارتباط با درخواست افزایش اختیارات استانداران گفت: با توجه به اینکه با درخواست ۱۶۶ نماینده مجلس در ارتباط با افزایش اختیارات موافق نبودم، نامه مربوط به این درخواست را امضا نکرده‌ام.

حجت الاسلام موسی‌ احمدی در ادامه صحبت با فارس نیوز بیان داشت: باید برای استانداران ضوابطی مقرر شود که در حیطه کارهای استانی‌ آنها باشد و بعضی از وظایف هست که باید در صلاحیت خود وزیران باشد و وزیران در قبال آن به نمایندگان مجلس پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: اگر وظایفی فراتر از وظایف فعلی به استانداران تفویض شود هیچ پاسخ‌گویی در این زمینه وجود نخواهد داشت و بدین ترتیب نیاز است که اختیارات استانداران در وضعیت فعلی باقی بماند تا به دنبال آن ابزار نظارت نمایندگان مجلس به قوت خود باقی بماند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن